ביטוח רכב בחו''ל - איך זה עובד?

מטיילים רבים שוכרים רכב בחו''ל. חלקם עושים זאת בשביל רודטריפ חוצה הרים ואגמים ואחרים עושים זאת כדי להתנייד ביעד בקלות רבה יותר, לחקור את היעד בקצב שלהם ולוודא שהם לא מפספסים שום אטרקציה בצ'ק ליסט שלהם. כך או כך, נהיגה בחו''ל יכולה להיות לא פשוטה: יש לציית לתמרורים בשפה זרה, לנסוע בתנאי דרך מאתגרים (דרכי עפר או כביש חשוך כמעט לגמרי נניח), להתרגל למהירויות נסיעה שונות ולעיתים אף לנהוג בכיוון הפוך ממה שנהוג בישראל. כשאתם נוהגים בחו''ל אתם זקוקים לרשת ביטחון שתגן עליכם בכל מקרה של תקלה או תאונה. אז איך רוכשים ביטוח לרכב שכור בחו''ל ומה חשוב לכלול בפנים? בסטי עונים על הכל במדריך קצר.

איפה אפשר לעשות את הביטוח?

כשאתם מתכננים להשכיר רכב בחו''ל, עומדות בפניכם 2 אפשרויות לרכישת ביטוח רכב:
  1. בארץ - אתם יכולים לרכוש ביטוח לרכב שכור עוד לפני שיוצאים מהארץ, ובמקרה זה הביטוח נכלל במחיר השכרת הרכב. 
  2. במדינת היעד - אחרי שנוחתים במדינת היעד ומגיעים למשרדי סוכנות השכרת הרכבים, אתם יכולים לחתום על טפסי הביטוח ולסגור את כל הפרטים מולם, במקום. 

אילו ביטוחים אתם יכולים לרכוש?

ישנן 2 פוליסות עיקריות שניתן לרכוש עבור רכב שכור בחו''ל:
  • CDW (Collision Damage Waiver) - ביטוח צד ג' המכסה את עלות הנזק לרכב במקרה של תאונה או נזק אחר, ובכך מונע מחברת ההשכרה לתבוע את השוכר. חשוב לקרוא היטב את חוזה הביטוח לפני שחותמים כי לא כל פוליסת CDW היא זהה מבחינת התנאים והכיסויים. לדוגמה, חלק מהפוליסות לא מכסות נזק לצמיגים, גג הרכב או את חלקו התחתון. 
  •  LDW ׂ(Loss Damage Waiver)  - ביטוח מקיף יותר שכולל בתוכו את ביטוח ה-CDW ומציע כיסוי לנזקי שריפה, תנאי טבע, ונדליזם וכן כיסוי לעלות הרכב השכור במקרה של גניבה או הרס. 
כיסויים נוספים:
  • PDW - כיסוי נזקים פיזיים לנוסעי הרכב.
  • LIS - כיסוי שמעניק פיצוי כספי במקרה של פציעה או מוות של אחד מנוסעי הרכב.
  • PAI - כיסוי שמעניק לכם פיצוי חד פעמי במקרה של גרימת מום אחרי תאונה או חלילה מוות.
  • PEC - כיסוי ביטוחי לאובדן רכוש הלקוח למקרה שהרכב נגנב או שנגרם לו נזק. 

ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו''ל

כאשר משכירים רכב בחו''ל אתם מקבלים ביטוח שכולל השתתפות עצמית שעלותה נעה בין 400$-2,500$. את סכומים אלו נדרשים לשלם גם על השריטות הכי זניחות או ה-''דנטים'' הכי קטנים על הפח. כיסוי ביטול השתתפות עצמית פוטר את השוכר מלשלם מכיסו על נזקים שנגרמו לרכב השכור (כפי שמפורטים בפוליסה) ומאפשר לשלם סכום כסף קטן יחסית כדמי ביטוח. הנה כמה דברים שאתם צריכים לשים לב אליהם ברכישת ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור:
  1. כמות הנהגים - אם יש יותר מנהג אחד יש לחפש פוליסה שמכסה כל נהג. ברוב המקרים יש הנהגים צריכים להיות מעל גיל 24. 
  2. תנאי התשלום - האם תשלום ההשתתפות העצמית הוא חד פעמי.
  3. איזה רכבים מבטחים - האם יש כיסוי לרכב שטח, קרוואן או אופנוע. 
  4. דמי הפיצוי בסעיפים השונים בפוליסה (כמו כבודה או פריצה לרכב שכור).

ביטול השתתפות עצמית בחברת הביטוח לעומת חברת השכרת הרכב

ביטול השתתפות עצמית הוא כאמור כיסוי חיוני מאוד לביטוח רכב שכור בחו''ל. את הכיסוי ניתן לרכוש דרך חברת השכרת הרכב או חברת הביטוח. משתלם לרכוש דרך חברת ההשכרה כאשר דמי ההשתתפות העצמית גבוהים מ-2,000 דולר או כאשר מוצעים כיסויים נוספים כמו אובדן מפתחות לרכב. עם זאת, ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו''ל דרך חברת ההשכרה לרוב יהיה יקר יותר כי היא משלמת לחברת ביטוח ולוקחת נתח מהרווחים לעצמה. במילים אחרות, משלמים אקסטרה על ''דמי תיווך''.  מנגד, כשרוכשים ביטול השתתפות עצמית ישירות מחברת הביטוח, העלויות הן נמוכות יותר והכיסוי רחב יותר. הוא כולל בין השאר את עלות דמי הטיפול (שחברת ההשכרה בדרך כלל לא מכסה), כיסוי מראות ופנסים, שמשות וצמיגים בנפרד (אלמנטים שחברת ההשכרה מכסה רק במקרה של תאונה עם נזק כולל לרכב השכור). 

הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל עם כל הכיסויים הנחוצים - במחירים מדהימים

השכרת רכב בחו''ל היא חלק בלתי נפרד מחווית החופשה של רבים, עם זאת, הנהיגה בו הרבה יותר מאתגרת כי צריך להתרגל לא פעם לשיטה ידנית, לנווט את הדרך בין תמרורים בשפה זרה ואף לנסוע במהירויות שלא רגילים אליהן מהארץ. הסיכון לתאונות גובר וצריך לדאוג לביטוח רכב בתוקף שיכסה אתכם במקרה של תאונה או פגיעה כלשהי ברכב.  ישנם 2 סוגי ביטוחי רכב שכור שאפשר לרכוש, LDW ו-CDW, עליהם תידרשו לשלם דמי השתתפות עצמית לא קטנים, גם על הנזקים הכי קטנים. לכן, אחד הכיסויים החשובים ביותר שתוכלו לצרף לפוליסה שלכם הוא ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור. את הכיסוי ניתן כמובן לרכוש בחברת השכרת הרכבים אך יותר משתלם לבצע את המהלך דרך חברת הביטוח שלכם, כחלק מביטוח הנסיעות לחו"ל שתרכשו.  כאן בבסטי תחפשו הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל עם כיסוי ביטול השתתפות עצמית, בהתאמה אישית, ב-2 דקות. תעברו בין פוליסות של החברות המובילות בענף הביטוח, כמו מנורה מבטחים, הפניקס או איילון. בתחתית כל הצעת ביטוח שתמצאו, תראו את היתרונות הבולטים של החברה שמספקת את אותה הצעה. תסננו את ההצעות על פי כיסוי ביטול השתתפות עצמית וכל כיסוי אחר שתרצו לשלב בפוליסה שלכם כדי להרחיב את שדה ההגנה ולאפשר שקט נפשי גדול יותר בחופשה. מסמנים כמה פוליסות אהובות, מקליקים, משווים, עורכים את הפוליסה הנבחרת וכעבור 2 דקות יוצאים מרוצים. מתכננים לשכור רכב או קרוואן בטיול הבא עם כל המשפחה? בצעו השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל זריזה ותמצאו פוליסה רחבת ידיים ומשתלמת!