ביטוח רכב בפעם הראשונה: כמה טיפים שחשוב להכיר

קניתם רכב לראשונה בחייכם? מזל טוב! עכשיו מגיע השלב הקצת פחות נוצץ בצעד המשמעותי הזה, והוא בחירת הביטוח לרכב. נהגים רבים מרגישים אבודים כשהם צריכים לעשות ביטוח לרכב, כיוון שזו נתפסת כפעולה מסורבלת ומסובכת. אך אם תעשו את זה נכון, רכישת ביטוח רכב יכולה להיות פשוטה ומהירה, גם למי שלא ממש בקיא בתחום. אז הנה מספר טיפים שחשוב להכיר לפני שעושים ביטוח לרכב.

הכירו את סוגי הביטוח לרכב

ישנם מספר סוגי ביטוחי רכב, כשביטוח המתאים לבעל רכב אחד אינו בהכרח מתאים עבור בעל רכב אחר. אז איזה ביטוחים יש, איזה ביטוח כדאי לכם לעשות ומה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג'

אם כן, ישנו ביטוח החובה, אותו נדרש כל בעל רכב לעשות על פי חוק וזו נחשבת עבירה פלילית לנהוג בלי ביטוח חובה בתוקף. ביטוח זה נועד לתת כיסוי להוצאות רפואיות וטיפול רפואי במקרים של תאונה עם נזקי גוף שנגרמו לנהג, לנוסעים ברכב או להולכי רגל, וכן פיצוי במצב של אובדן השתכרות וכושר השתכרות. ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות, אותו ניתן להוסיף לביטוח החובה, והוא נוגע למקרים של נזקים שנגרמו על ידי בעל הרכב לבעל רכב אחר או לרכוש, כמו עמודי חשמל, גדר וכד'. ביטוח מקיף, גם הוא ביטוח רשות, הוא הביטוח הנרחב ביותר שניתן לעשות לרכב והוא כולל בתוכו ביטוח צד ג' ובנוסף גם נועד לתת כיסוי למקרים של גניבה, תאונה, שריפה, נזקי טבע כמו הצפות, שלג ועוד. לקריאה נוספת, מאמר מלא בנושא: "מה מכסה ביטוח מקיף".

ביטוח רכב בפעם הראשונה: הכירו את חברות הביטוח

בשוק הביטוח הישראלי יש לא מעט חברות ביטוח, מוכרות יותר ומוכרות פחות, ביניהן חברות שמציעות מבצעים מפתים או ששמן מוכר לכולם מהפרסומות בטלוויזיה. אז איך תדעו אם חברת ביטוח כזו או אחרת נחשבת לאמינה? שאתם יכולים לסמוך עליה שתטפל בכם כראוי?  איך תדעו שיהיה לכם עם מי לדבר ברגע האמת ואל מי לפנות אם חלילה תצטרכו? באתר משרד האוצר מפורסם מידי שנה מדד שירות של חברות הביטוח בביטוחי רכוש (צד ג' ומקיף) ובביטוח חובה, ובו בוחנים ומדרגים את חברות הביטוח השונות על פי פרמטרים שונים וביניהם מספר תלונות הציבור שהוגשו כנגד החברה באותה שנה, זמן מענה טלפוני ללקוחות, מהירות טיפול החברה בתביעות, מדד שביעות הרצון של לקוחות החברה ועוד. מדד זה יוכל לעזור לכם לקבל מושג לגבי טיבן של חברות הביטוח, בעיקר בעיני הלקוחות של כל חברה, וכך יקל עליכם לבחור באיזו חברת ביטוח תרצו לרכוש ביטוח רכב כדי שתוכלו לנהוג בראש שקט, כשאתם יודעים שיש לכם על מי לסמוך ושאתם מפקידים את רכבכם בידיים טובות.

השוו מחירים

לעשות סקר שוק בין חברות הביטוח והסוכנויות השונות זה אחד הדברים החשובים ביותר שיעזרו לכם למצוא ביטוח רכב במחיר המשתלם ביותר. באתר bestie להשוואת מחירי ביטוח רכב תוכלו להזין את הפרטים שלכם ושל הרכב שלכם במחשבון הביטוח, ותוך זמן קצר יוצגו בפניכם תוצאות עדכניות, אובייקטיביות ונטולות אינטרסים עם הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר בשוק הביטוח. השוואת ביטוחים באינטרנט זוהי הדרך הנוחה, הקלה והמהירה ביותר כיום לעשות סקר שוק מבלי לצאת מהבית, בלי להיות תלויים בשעות הפעילות של החברה או הסוכנות, בלי למלא שוב ושוב את הפרטים שלכם ומבלי לבזבז זמן יקר על שיחות טלפון עם סוכנים ונציגי מכירות. 

ביטוח רכב בפעם הראשונה: שימו לב לאותיות הקטנות           

ביטוח רכב הוא חוזה לכל דבר וחשוב לקרוא לעומק על מה אתם חותמים, כך תדעו מה מגיע לכם, אילו כיסויים כלולים בביטוח הרכב שלכם ואיך תוכלו להוזיל את העלויות. כך למשל, חשוב לא להתפתות לביטוח זול במיוחד מבלי לבדוק את הפרטים, כי זה עלול להיות מהסיבה שהוא כולל סכום השתתפות עצמית גבוה במיוחד או גובה גבול אחריות נמוך במיוחד. אם הביטוח שלכם כולל שירותי דרך, הקפידו לבדוק מהם השירותים שנכללים בו, האם חילוץ מחניון תת קרקעי כלול בביטוח או שהוא בתוספת תשלום, האם הביטוח המקיף שמוצע לכם כולל גם כיסוי נזקי רעידות אדמה והפגנות? אם הביטוח כולל רכב חליפי, מהם התנאים לקבלת הרכב? איזה רכב תוכלו לקבל ולכמה זמן? השאלות הן רבות ואת התשובות תמצאו בפוליסת הביטוח שלכם, ורצוי שזה יהיה לפני שתחתמו ותשלמו עליה.

למידע נוסף בנושא תוכלו להיכנס למאמרים של Bestie ולקבל את כל המידע שצריך לדעת

מאמרים נוספים באותו נושא: ביטוח לרכב מסחרי | ביטוח רכב אספנות | איך לבחור ביטוח רכב