ביטוח רכב לנהג חדש - כל מה שרציתם לדעת

הטלפון מצלצל ובצד השני נמצא המורה שלכם לנהיגה, מבשר לכם שבשעה טובה ומוצלחת - עברתם את הטסט. ההתמדה סוף כל סוף השתלמה, שעות רבות של שיעורי נהיגה התנקזו לרגע השיא הזה. זהו, אתם נהגים לכל דבר ועניין, אתם יכולים וראויים לעלות על הכביש, ויש כרטיס שמוכיח את זה. אבל כנהגים טריים עליכם להתאמן עם אדם קרוב בעל ניסיון מתאים, וביטוח רכב לנהג חדש, שיתלוו אליכם בצעדים (או יותר נכון - בקילומטרים) הראשונים שלכם בכביש, ישמרו עליכם, יסייעו לכם לשכלל, לחדד, למקסם את כישורי הנהיגה שלכם. איך בוחרים ביטוח מתאים? התשובות בפנים.

הנהג החדש - קווים לדמותו

כל אדם שהוציא רישיון נהיגה ממש עכשיו ייקרא ''נהג חדש'' למשך תקופה של שנתיים, גם אם הוא בן 47. מרגע קבלת היתר הנהיגה ועד לחלוף פרק זמן זה, על הנהג להניח ברכבו (או ברכב של ההורים) שלט של ''נהג חדש'', המתריע לכל העוברים ושבים בדרכים שהוא כבר כשיר לנהוג אך הוא עוד לומד את השיטה, מפתח את הטכניקה. למונח ''נהג חדש'', קיימת נגזרת בשם ''נהג חדש-צעיר'' המתייחסת לנהגים שזה עתה עברו טסט וקיבלו את רישיון הנהיגה, וטרם מלאו להם 24 שנים. על כל נהג חדש-צעיר לנהוג עם מלווה לתקופה של חצי שנה, כאשר זו מתחלקת ל- 2 חלקים: ב-3 החודשים הראשונים חלה חובת ליווי בנהיגה במשך היום ואילו 3 החודשים הנותרים מוקדשים לנהיגה בלילה (במילים אחרות - רישיון מדורג). בתום חצי שנה על הנהג והמלווה למלא טופס המעיד על השלמת תקופת הליווי.

כיצד החוק מתייחס לנהג החדש?

אפשר לומר שנהגים חדשים נמצאים תחת זכוכית מגדלת מבחינת החוק, וכל עבירת תנועה ולו הכי קטנה מועצמת פי כמה מונים בחשיבותה וחומרתה כאשר מדובר בנהג טרי, ועשויה לעלות לו בשלילת הרישיון, עד להשלמת מבחן נהיגה עיוני או מעשי, עבירות כגון: אי שמירת מרחק, אי מתן זכות קדימה, נהיגה במהירות מופרזת, אי עצירה לפני מסילת ברזל ועוד. לימודי חוקי התנועה והדרך עוד טריים בראשם ועל כן חובת ההוכחה היא עליהם. ההחמרה בתנאים נועדה להנחיל בנהגי העתיד תרבות נהיגה נכונה, כדי שיסעו בזהירות, ערנות ורגישות רבה לסביבה.

ביטוח רכב לנהג חדש: איך זה מתבטא בביטוח הרכב?

נהגים חדשים נמצאים ברמת סיכון גבוהה משמעותית מנהגים ותיקים בעלי ניסיון עשיר של שנים רבות בדרכים, בשל היותם חסרי ניסיון באופן מהותי ובדומה לנהגים צעירים - הם מעורבים בתאונות דרכים בשיעור מדאיג. ועל כן דמי הביטוח לנהגים טריים הם גבוהים משמעותית, למעשה גיל הנהג, שנות הניסיון בנהיגה ומחיר הפוליסה פועלים ביחס הפוך, מנוגד זה לזה - ככל שהניסיון מועט יותר, כך המחיר הפוליסה, וההשתתפות העצמית בעת הפעלת התיק הביטוחי, הוא גבוה יותר. כמו כן, על בעל הרכב לעדכן את חברת הביטוח שנהג חדש עומד לנהוג באותה מכונית שהם מבטחים כדי להתאים את הביטוח למעמדו של הנהג, בין אם זה מקיף, חובה, או צד ג'. אי קיום הצעד הזה יסכן את הנהג החדש בכך שייחשב שנסע ללא ביטוח ולכן בעת ביצוע תאונה או כאשר ייגרם נזק מכל סוג לו, לרכוש של אחר, או לרכבו שלו, הוא לא יוכל לעשות דבר.

ביטוח רכב לנהג חדש - אופציות מעולם הביטוח

נהגים חדשים זקוקים לתרגול בכביש אך כפי שציינו מוקדם יותר, להוסיף אתם לפוליסה המשפחתית עלול לייקר את הפרמיה. איך בכל זאת רוכשים ביטוח רכב לנהג חדש? שוק הביטוח יצר מספר פתרונות המאפשרים לנהגים החדשים להרגיש עצמאיים בשטח (או בכבישים), מבלי להקפיץ את הוצאות הרכב למשפחה.   

  1. ביטוח לפי קילומטר - ביטוח רכב דיגיטלי לפי שימוש שמפעילים רק כשנוהגים. במסגרתו הנהג או הנהגת החדש/ה מקבלים מחברת הביטוח אפליקציה עם בנק קילומטרים מוגדר מראש ומנהלים את הנסיעות שלהם באופן מקוון: צופים במכסת הקילומטרים הנותרת, בודקים את היסטוריית הנסיעות, יוצרים קשר עם חברת הביטוח בעת הצורך, מחדשים את בנק הקילומטרים, מצרפים נהג מזדמן ועוד.יש מסלולי ביטוח לפי קילומטראז' בהם נשלחת תזכורת להפעלת הביטוח ב-SMS ובאחרים הביטוח מתחיל ''לרוץ'' אוטומטית כשמתחילים לנהוג. בחלקם יש פיצ'ר של בקרת הורים שמאפשר להורי הנהג/ת החדש/ה לפקח על הנסיעות מרחוק, לאתר את מיקום הרכב ולראות שהנסיעה הסתיימה בבטחה.במרבית מסלולי ביטוח לנהג חדש לפי קילומטר, האפליקציה מדרגת את הנהיגה בהתאם לפרמטרים כמו עייפות, היסח דעת, מהירות הנסיעה בהשוואה למהירות המותרת בדרך וכן הלאה. נהגים חדשים זהירים ואחראיים במיוחד מתוגמלים על ידי חברת הביטוח. בחלק מחברות וסוכנויות הביטוח תגמול זה מתבטא בקילומטרים נוספים למכסה הקיימת ואילו בחברות אחרות ניתנת הנחה במחירי ביטוח רכב לנהג חדש. ביטוח לפי קילומטר הוא אופציה ביטוחית יעילה, חכמה מומלצת גם לנהגים ותיקים יותר שנוסעים מעט ברכב הפרטי, מכסת קילומטרים של 8,000-12,000 ק''מ בשנה. חברות ביטוח רבות מציעות מסלול ביטוח לפי קילומטר, כדוגמת כלל, הפניקס, הראל או מנורה מבטחים. כל נהג ונהגת יכולים לבדוק ההיצע הקיים עבורם כאן אצלנו בבסטי, לחפש הצעות ביטוח לפי קילומטר בהתאמה אישית, בקליק.
  2. ביטוח יומי לרכב - הנהג החדש של הבית הוא חייל שמגיע הביתה פעם בשבוע ורוצה לצאת עם חברים? סטודנט (שבדרך כלל מתנייד באוטובוסים) אך רוצה לקחת את הרכב של ההורים למוסד הלימודים באופן חד פעמי? ניתן לבטח אותם באופן זמני. להוסיף לפוליסה המשפחתית כיסוי ביטוח רכב ליום אחד או מספר ימים (עד 4 ימים ברוב המקרים) בהתאם לצרכים והשימושים הנחוצים ברכב הביתי. הכיסוי ייכנס לתוקף באותו יום בחצות ויסתיים ביום המיועד ב-23:59. מאחר ומדובר בהרחבה, תוספת, ביטוח לנהג זמני יכלול כמובן את כל הכיסויים מהפוליסה המקורית שלכם: ביטוח החובה והמקיף או צד ג' ותנאי ההשתתפות העצמית. אופציה זו קיימת גם בביטוח לפי קילומטר. באפליקציה הייעודית הניתנת לנהג חדש יש פונקציה שאיתה מוסיפים נהג מזדמן בקליק, כך שיוכל לנהוג ברכב בראש שקט. בחלק מחברות הביטוח כמו איילון או הפניקס ניתן לרכוש ביטוח רכב לנהג חדש ליום אחד או כמה ימים, מספר פעמים לאורך השנה הביטוחית. 

מכירים נהג חדש? כך תבטחו אותו ביעילות ובקלות

אם ברצונכם לדעת כמה עולה ביטוח לנהג חדש, ואיפה תמצאו את הביטוח רכב לנהג חדש, הכי זול, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של bestie, שם תכירו את מאגר הביטוחים שלנו, תעיינו בו, ותמצאו את הביטוח המדויק ביותר עבורכם ועבור הנהג החדש שאתם מכירים, אוהבים ורוצים לשמור עליו. בנוסף אתם יכולים להיכנס למילון מונחי הביטוח להעמקת הידע. אצלנו תמצאו מגוון ביטוחים - חובה, צד ג', מקיף ואפילו ביטוח נהג חדש לפי קילומטר, שישרתו את הנהג החדש בשימושיו השונים ברכב, ובתדירות - בין אם הוא נוהג בו לתיכון, לתחנת הרכבת שתיקח אותו לבסיס, או ליציאת שישי עם חברים. חשוב לזכור כי בביטוח נהג חדש ישנה עדיפות להוספה של ביטוח מקיף או לפחות להוספת צד ג', כיסוי עבור נזקים נוספים כמו פנסים, שמשות, מראות צד, שירותי גרר ועוד.

במידה ועולות בכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לשתף אותנו, ונשמח לעזור!