ביטוח לרכב מסחרי

רכבים מסחריים הם רכבי עבודה שתכליתם לשנע טובין ממקום למקום בבטחה. במסגרת עבודתם הם נוסעים מרחקים גדולים מדי יום כדי להעביר דברי דואר, מוצרי מזון למרכולים והסופרים - ירקות, חלב, ביצים, ציוד וחומרי גלם המיועדים לבנייה, או לצורך פינוי אשפה ברחובות העיר. בדומה לרכבים הפרטיים, גם רכבי עבודה מחויבים בביטוח החובה על פי חוק, אך על מנת לספק רשת ביטחון רחבה יותר לנהגים אשר מבלים את מרבית זמנם בדרכים, ניתן לרכוש ביטוח רכב מיוחד לרכב מסחרי.

מהו רכב מסחרי על פי חוק?

רכב מסחרי מוגדר על פי תקנות התעבורה כרכב שתוכנן ונבנה במיוחד לצורך הובלת משא או רכב המוגדר ברישיון בעליו כרכב עבודה. לפיכך, משאיות, וואנים, טנדרים - נופלים תחת קטגוריה זו, ועליהם חלים חוקי תעבורה מיוחדים בהתאם למשקלם וסוג הטובין שהם מעבירים במסגרת עבודתם, כמו למשל: מקומות עצירה מותרים, מהירות מקסימלית מותרת, עקיפה, חובת חגורת בטיחות וכן סדרת תקנות הנוגעת לסחורה כשלעצמה. מכלול הרכבים המסחריים מסומנים במשרד התחבורה באות N ונחלקים ל-3 תתי סוגים עיקריים בהתבסס על משקלם: N1 מתייחס לרכבי עבודה שמשקלם הוא עד 3.5 טון, N2 אוגד תחתיו את כל הרכבים המסחריים שמשקלם הכולל נע בין 3.5 טון ל-12 טון ואילו N3 מתייחס לרכבי משא והובלה, טנדרים ומשאיות שמשקלן הוא מעל 12 טון, לדוגמא: משאיות מנוף, משאיות מערבל בטון, סמי טריילרים.

ביטוח מקיף וצד ג' לרכב עבודה

ביטוח החובה, בדומה לסוגי הרכב המסחרי, גם הוא מושפע ממשקל הרכב אותו מבקשים לבטח, לכן אצל מרבית חברות הביטוח, הוא נחלק לשתי קטגוריות: ביטוח חובה לרכבים שמשקלם הוא עד 4 טון וביטוח לרכבים מסחריים שמשקלם הוא מעל 4 טון. פוליסה זו תשמור על בעל הרכב מפני נזקי גוף, אך חשוב להגן ככל שניתן על הנהג ועל כלי הרכב המסחרי גם יחד, מפני תלאות הדרך ותקריות עם משתמשי דרך אחרים. לשם כך מומלץ להרחיב את הפוליסה, להוסיף ביטוח מקיף - שיעניק פיצויים לנזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מקרים המוגדרים בפוליסה, למשל: תאונה, גניבה, שריפה, אסון טבע. על מנת להרחיב את היריעה ולספק רשת ביטחון אפקטיבית, רצוי להצטייד בביטוח צד ג', בנוסף לביטוחי החובה והמקיף במידת האפשר - שיסייע במקרה בו ייגרם נזק לרכושו של אחר בידי המבוטח: כלי רכב, פנס רחוב, גדר, דלת ועוד. עלות הפוליסה החודשית לרכב עבודה מושפעת ממאפייני הרכב והנהג: דגם הרכב וערכו, סוג רכב ספציפי, גיל הנהג, הניסיון שלו בנהיגה, עברו התעבורתי. ככל שהרכב המסחרי יקר יותר או בעל רמת סיכון גבוהה יותר לתאונה, כך מחיר הפוליסה שלו יהיה גבוה יותר.

למצוא ביטוח לרכב מסחרי בלחיצת כפתור

רכבים מסחריים משחקים תפקיד מרכזי במגוון היבטים בחיי היום-יום שלנו, מבלי שנהיה מודעים לכך; הם דואגים שלא יחסר מזון בחנויות, הם מסייעים בבניית בתים, שינוע דברי דואר ליעדם, הקמת תשתיות והפיכת הרחובות והסמטאות לנקיות, מסודרות ונעימות למראה. אם אתם נוהגים ברכב מסחרי ורוצים לבטח אותו בצורה אופטימלית, אתם מוזמנים להיכנס לבסטי, להעמיק את הידע במילון מונחי הביטוח שלנו, להשוות בין מאות פוליסות ביטוח מקיף וצד ג' לרכב עבודה, לגלות את הפוליסה שתתאים באופן אידיאלי לצרכים, לשימושים, וסוג הרכב שברשותכם ולרכוש אותה בקלות ומהירות, בלחיצת כפתור. מאמרים נוספים באותו נושא: ביטוח לרכב חשמלי | ביטוח רכב דרך האינטרנט | ביטוח רכב בפעם הראשונה