העתיד כבר כאן: ביטוח לרכב חשמלי

חידושים טכנולוגים פורצים לחיינו בקצב מסחרר, אך השינוי בפועל לא קורה ברגע, לעיתים יכול לקחת למוצר או השירות החדש כמה שנים לחלחל לחיי היום-יום הרגילים של הציבור ולגרום לו להרגיש שאינו יכול לדמיין אותם בלעדיו. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד זה קורה עם הרכב החשמלי - ברחבי העולם וגם בארצנו הקטנטונת, מתחילים לראות יותר ויותר רכבים חשמליים שפוקדים את הכבישים, ועמדות טעינה שנפרשות לאורך המפה - אך כיצד זה בא לידי ביטוי בתחום ביטוחי הרכב?

מתרגלים למציאות חדשה

בשנים האחרונות, תעשיית הרכב עושה מאמצים להתנער משימוש בבנזין, דיזל ודומיהם לחלוטין ועוברת לייצור רכבים המונעים בכוח חשמלי. לפיכך, כבר כיום מדינות רבות ברחבי העולם מאמצות את הרכב החשמלי לחיקן, כל אחת בקצב שלה. גם בישראל ניתן לראות ניצנים של שינוי - עמדות טעינה לרכבים חשמליים נפרשות לאורכה ורוחבה של הארץ ומוצעות גם כאופציה להתקנה בבתי מגורים, חברות הייטק כוללות אותם בצי הרכב של החברה, שירותי תחבורה שיתופית מציעים למנויים רכבים חשמליים ונראה שהם לאט לאט מחלחלים למיינסטרים.

שקט, חסכוני וחדשני

לרכב החשמלי יש כמה מעלות שהופכות אותו לאלטרנטיבה אטרקטיבית לרכב הדלק. מלבד היתרון האקולוגי המובהק, התחזוקה השוטפת שלו זולה יותר מאשר זו של רכב הבנזין, מאחר ומפרט החלקים שלו מצומצם יותר, משמע סיכוי קטן יותר לראות מוסך, או לפחות - תדירות נמוכה יותר. יחד עם זאת, מחיר החשמל נמוך בצורה ניכרת ממחיר הדלק, שנמצא במגמת עלייה כבר תקופה ממושכת. ופער העלות לליטר דלק לבין עלות טעינת סוללה לרכב במלואה - הוא מאוד גדול. אז נכון שרכב חשמלי יקר יותר מרכב בנזין חדש, אך הוא חסכוני יותר לטווח הרחוק. בנוסף, טווחי הנסיעה המכובדים של הדגמים החשמליים - מרבית הרכבים החשמליים מגיעים עם סוללה שמספיקה לטווח נסיעה של בין 200 ל-500 ק''מ וכך מאפשרים להתנייד בקלות ממקום למקום בשגרה, בארצנו הקטנטונת, בה המרחקים מאזור אחד לאחר בה לא גדולים כמו באירופה או אמריקה שלעיתים מדובר במרחק של חצי יממה מעיר לעיר, כך שאפשר לנהוג ברכב החשמלי בכבישים ללא חשש. גם עומסי התנועה הרבים לא מהווים מכשול - מכיוון שבניגוד לרכב הבנזין שממשיך לצרוך דלק גם במצב סטטי, הרכב החשמלי משמר אנרגיה בעודו זוחל בפקק.

צרכים ביטוחיים ייחודיים

גם נהגים בעלי רכבים חשמליים רוצים וצריכים לבטח את רכבם ולשמור עליו מכל משמר, ולאור עלייתם ההולכת וגוברת של דגמים חשמליים מבית טסלה, אאודי, מיני קופר ועוד רבים לכבישי הארץ - מספר חברות ביטוח כבר החלו לכלול במדיניותן אופציות ביטוח רכב מיוחד לרכב חשמלי שעונה על הצרכים הייחודיים לו. כך למשל בביטוח המקיף לרכב חשמלי, מרבית הפוליסות כוללות שירותי דרך וגרירה מיוחדים שבמסגרתם לוקחים את הרכב לעמדת טעינה זמינה במקרה שהסוללה מתרוקנת באמצע הדרך או כשיש פנצ'ר בגלגל ולא מצוי ברכב גלגל רזרבי, מובילים אותו למוסך להחלפת גלגל. לצד זה, יש פוליסות המעניקות כיסוי על נזקים לעמדת הטעינה החשמליות.

כל הפוליסות הכי משתלמות במקום אחד 

מחיר הפוליסה לרכב חשמלי נקבע בהתאם לאותם נתונים המתייחסים גם לרכב בנזין: פרופיל הנהג - הוותק שלו בנהיגה, גילו ועברו התעבורתי, שווי הרכב. לכן אם אתם בעליהם הגאים של טסלה או יגואר I-Pace ואתם רוצים לבטח אותו כדי להימנע מתאונות או עניינים הקשורים לסוללה או לגלגלי הרכב - במקום להתרוצץ בין סוכנויות או לחכות על קו הטלפון, אתם יכולים למצוא ביטוח רכב זול לרכב חשמלי בקלות ובמהירות באונליין, אצלנו בבסטי. כל שעליכם לעשות זה להזין את הפרטים האישיים שלכם ושל רכבכם, סוג הביטוח שאתם חפצים בו ואנחנו נשווה בשבילכם את ההצעות המשתלמות ביותר ונעזור לכם לבחור את הביטוח שאיתו תוכלו לעלות על הכביש עם החשמלית הפרטית, בראש שקט. מאמרים נוספים באותו נושא: ביטוח חובה לרכב פרטי | בדיקת מחיר ביטוח רכב