שירותי דרך וגרירה

במידה רבה ניתן לדמות את הרכב הפרטי שלכם לגוף האדם, כי גם הוא זקוק למזון, או דלק, כדי לתפקד באופן תקין. כמו שאתם הולכים לישון כדי לאגור כוחות ליום חדש - כך גם המכונית המשפחתית נחה לה בחניון מתחת לבית, אתם הולכים מידי שנה לרופא לבדיקות שגרתיות? גם האוטו, קוראים לזה טסט. באותה נשימה, כפי שאתם עלולים לחוות חולי או פציעה פתאומית שמצריכים מכם לעזוב הכל ולטפל בעצמכם, כך גם לרכב יש מקרי חירום: הוא עשוי לשבוק חיים ביום חורפי סוער או במיקום מרוחק מציוויליזציה, לשקוע בבוץ תובעני, ועוד מגוון אירועים המצריכים שימוש בשירותי דרך וגרירה.

שירותי דרך וגרירה: מה משמעות השירותים הללו?

מדובר בספח שניתן לצרף לביטוח המקיף או ביטוח צד ג' בלבד, בתשלום סמלי (מרכיב שתלוי במדיניות הפוליסה שלכם אך לרוב נע בסביבות ה-150 שקלים), המסייע לכם במקרים בהם אתם ורכבכם נתקעים בצד הדרך, תהיה הסיבה אשר תהיה, ללא יכולת לזוז ממקומכם, כשאין מוסך באופק. שירות זה זמין לכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 364 ימים בשנה, כאשר היום היחיד שהשירות אינו פעיל, הוא יום כיפור. חברות ביטוח רבות עובדות כל אחת עם מספר חברות שירות דרך וגרירה, אך עליכם לבחור אחת בלבד מבין אלו המוצעות לכם, ולדבוק בה. חשוב לציין שהשירות תקף רק לרכב שלכם, ואם ברצונכם להחליף רכב עליכם לעדכן את חברת הביטוח.

אילו אירועי רכב הביטוח מכסה?

אם להמשיך את הדוגמה מהפתיח, ניתן לומר שחברת הביטוח מספקת שירות עזרה ראשונה לרכב שלכם – היא שולחת אליכם נציג מחברת שירותי הדרך שבחרתם, בטווח של 3-5 שעות מרגע הזעקתו, והוא עושה כל שביכולתו כדי שהרכב שלכם יגיע למוסך לתיקון. במידת האפשר, ניתן פתרון זמני לאירוע, המשמש את הרכב עד ההגעה למוסך. ישנן תקלות שהפוליסה שלכם מכסה:
  1. חילוץ בסיסי - כל חברת ביטוח מגדירה לעצמה מצבים שונים שמצריכים חילוץ בסיסי: גניבה, תקלה, תאונת דרכים ועוד. אך המשותף לכולן הוא:
א.  משך התהליך -  שלא עולה על 20 דקות ב.  מיקום הרכב- חילוץ מתבצע כאשר הרכב תקוע בסמוך לדרך ראשית. ג. החילוץ מתבצע בידי רכב גרר תקני.
  1. התנעה - התנעת הרכב התקוע בידי נציג שירות אפשרית במקרים הבאים:
א. תקלה במערכת ההצתה ב. בעיה במנוע ג. תקלה במצבר לאחר ההתנעה, בעל הרכב נדרש לקחת את הרכב למוסך, אלא אם בעת הטיפול המוסכים כבר סגורים, במקרה כזה ישנן חברות ביטוח המספקות התנעה נוספת למוסך, ללא תשלום, בבוקר שלמחרת, וישנן כאלו שיגבו תשלום נוסף.
  1. דלק - חלק מחברות הביטוח מספקות שירות גרירה לתחנת דלק במידה ונתקעתם בצידי הדרך עם מיכל ריק.
  1. החלפת צמיג - ישנן כמה חברות ביטוח שיספקו לכם נציג שיחליף לכם את הצמיג התקול, במידה ויש לכם צמיג רזרבי תקין ברכב. אך ברוב המקרים זהו שירות שניתן בתשלום נוסף.
  1. תיקונים פשוטים - מדובר במצבים זניחים שניתן להתגבר עליהם במסגרת הכלים והאביזרים העומדים לרשות נציג שירותי הרכב, בזמן אמת - כדי להביא את הרכב למוסך לתיקון מלא.

איך בוחרים את ספק השירות המתאים ביותר?

התנאים המוצעים בכל אחד מספקי השירות שעובדים עם חברות הביטוח השונות, הם כמעט זהים, אך בכל זאת רצוי לערוך סקר שוק: לחפש מידע על החברה שאתם מעוניינים בשירותיה, ולבדוק מה אומרים עליה ברשתות החברתיות, כמו כן, אתם מוזמנים להיכנס לאתר בסטי ולהשוות בין מבחר פוליסות ושירותי גרירה ודרך שהן מציעות, כדי שתוכלו לקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו (בצורה נגישה וחביבה), שיסייע לכם להבין מה אתם באמת רוצים וצריכים מחברת הביטוח, ומה הכי נכון לכם ולרכבכם. מאמרים נוספים שכדאי לקרוא: ירידת ערך הרכב | טיפים לנהיגה בטוחה בחורף