ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24: זה לא הגיל זה התרגיל

כל אדם שרישיון הנהיגה שלו בתוקף לתקופה של פחות משנתיים נקרא נהג חדש. עם זאת, כאשר גילו של הנהג החדש הוא קטן מ-24 הוא גם נחשב לנהג צעיר. על כן החוק בישראל מבדיל בין נהגים חדשים עד גיל 24 ומגיל 24 ומעלה מבחינת ההגבלות החלות עליהם מתוקף היותם טריים על הכביש. בכל הנוגע לביטוח הרכב, מרבית חברות הביטוח מגדירות נהג צעיר-חדש כאדם שטרם מלאו לו 24 אך ישנן חברות המבדילות בין נהגים צעירים עד גיל 21 ומגיל 21 עד 24. איזה ביטוח רכב הכי מתאים לנהגים חדשים מגיל 24 והלאה?

כיצד החוק מתייחס לנהגים חדשים מעל גיל 24?

בגיל 24 כבר מתחילים לפעול למען בניית העתיד האישי והמקצועי. בין אם זה באמצעות לימודים אקדמיים בתחום העיסוק שיש תשוקה לגביו, הקמת עסק, מציאת עבודה על בסיס התפקיד בשירות הצבאי וכן הלאה. בשלב זה של החיים כבר יודעים דבר או שניים על חשיבותה של אחריות. אי לכך, כאשר נהג בן 24 מקבל לידיו את רישיון הנהיגה והופך באופן רשמי לנהג טרי מהניילון, המסע שלו בדרך להפיכתו לנהג מנוסה ומיומן הוא מעט שונה מזה של נהג חדש צעיר ממנו, השוני מתבטא בהיבטים הבאים: תקופת הליווי - עבור נהג צעיר-חדש שטרם מלאו לו 24 זה אומר להתחיל תקופת התלמדות בת שישה חודשים עם נהג מלווה - 3 חודשים ראשונים הכוללים ליווי מלא ביום ובלילה ו-3 חודשים נוספים בהם הליווי מתבצע רק בנהיגה בשעות הלילה. נהג חדש בן 24 או יותר לעומת זאת, פטור מנהיגה עם מלווה ויכול פשוט לצאת לחקור את הדרכים, הרחובות והכבישים לבדו. הגבלת נוסעים ברכב - נהג צעיר-חדש עד גיל 21 רשאי להסיע 2 נוסעים בלבד איתו ברכב במשך 24 החודשים הראשונים. מנגד, על נהג חדש בן 24 לא חלה מגבלת כמות נוסעים ברכב, כבר מההתחלה הוא יכול למלא את המקומות ברכב בראש שקט ולנסוע ליעד. ביטוח הרכב - נהגים חדשים מעל גיל 24 נחשבים בעיני חברות וסוכנויות הביטוח השונות לאנשים בוגרים, שקולים ונבונים שבשלים דיו לביצוע החלטות הרות גורל בכבישים, בצורה מהירה ובטוחה. לכן גם ביטוח החובה, ביטוח צד ג' או הביטוח המקיף לרכב המוצע להם הוא בתעריפים זולים יותר, מאשר אלו של נהגים חדשים-צעירים שנוטים להיות מעורבים ביותר תאונות. כתוצאה מכך, מסלולי הביטוח הייעודיים לקבוצת גילאי 17-24 הם יקרים בצורה ניכרת.

ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24 עם רכב פרטי

לאחר שהבנו מיהו נהג חדש מעל גיל 24 ומה ההבדל בינו לבין נהג חדש, ובכן, צעיר יותר, הגיע הרגע לדבר על האופציות הביטוחיות העומדות לרשותו. ביטוח מקיף הוא הכיסוי המומלץ ביותר במקרה שהרכב שבו הוא נוהג הוא הרכב הפרטי שלו. הרכב אותו הוא לוקח לכל הנסיעות השגרתיות, הקבועות. למשל, נסיעות למוסד הלימודים, עבודה, יציאות עם חברים בסופי שבוע וכן הלאה. הביטוח המקיף יספק לנהג חדש מעל גיל 24 רשת ביטחון מפני תאונה, הצתה, הצפה, נזקי צד ג' ואירועי דרך נוספים כפי שמצוינים בפוליסה הנקודתית. היופי בביטוח המקיף לרכב הוא שאפשר לעצב אותו בהתאם לצרכים וההעדפות של הנהג. כך תבחרו אם לרכוש פוליסה בצורתה הבסיסית ולעדכן אותה בהמשך הדרך או לרכוש פוליסה שמכילה כבר את כל הכיסויים הנחוצים לכם. למרות שהשאיפה הגדולה ביותר היא למצוא את הצעת הביטוח שתספק לכם מקסימום כיסוי במינימום מחיר, אך ככל שמשקיעים בכיסוי רחב יותר כך נהנים משירותים רבים יותר בעת מקרה ביטוח. יש הרחבות לפוליסה שהן אמנם בתשלום, אך לא כדאי לוותר עליהן:
  • שירותי דרך וגרירה
  • כיסוי להגנה משפטית
  • רכב חלופי
  • חדש תמורת ישן
  • כיסוי לנזקי טבע
כשמגיע הרגע לחדש את הביטוח המקיף (או לרכוש ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24 בפעם הראשונה), נכנסים לאונליין, משווים בין ביטוחים בכמה קליקים בודדים - וחוסכים המון זמן, כאב ראש ומשאבים. כאן בבסטי נרשמים בזריזות, עוברים בין פוליסות בהתאמה אישית, מדויקת לנתוני הנהג והרכב, עושים סלקציה על פי מאפיינים חשובים כמו השתתפות עצמית (ובוחרים את טווח המחירים הרצוי), פוליסות במחירים נמוכים או רכב שלא נוסע בשבת - ומגלים הצעות ביטוח מקיף מעולות, במחירים אטרקטיביים.

ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24 שחולק את הרכב המשפחתי עם שאר בני הבית

נהג חדש מעל גיל 24 כבר יכול להיות בשלב הזה בחיים שיש לו כבר רכב משלו, אך יש מקרים בהם הוא עוד נאלץ לחלוק את הרכב המשפחתי עם האחים וההורים. אז נכון שאפשר לצרף אותו לפוליסה המשפחתית ולספק לו כיסוי מלא ומיטבי, אך יש לזכור שני דברים: הראשון: ככל שמצרפים יותר נהגים לפוליסה כך מייקרים את הפרמיה. השני: נהג חדש מעל גיל 24 ברוב המקרים יהיה סטודנט, חייל בקבע, עובד במועדפת וכן הלאה, שלא נמצאים הרבה בבית כדי לנהוג, ככה שאולי שווה לחשוב על אלטרנטיבה. א. ביטוח לפי קילומטר - ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24 לפי שימוש. הנהג מקבל אפליקציה עם יתרת קילומטרים מוגדרת מראש ובה הוא יכול לתעד את הנסיעות, ליצור קשר עם חברת הביטוח בעת הצורך ולבצע מגוון פעולות נוספות. הביטוח מופעל רק במהלך נסיעה, משלמים רק על הנסיעות בפועל. לא נוסעים - לא משלמים על הפוליסה. ב. כיסוי נהג מזדמן - ביטוח רכב לנהג חדש מעל גיל 24 זמני שלוקח את הרכב המשפחתי ליום אחד או כמה ימים. ניתן לבטח אותו לפרק זמן של 24 שעות עד 4 ימים, ולאפשר לו להנות מהכיסוי המלא של הפוליסה המקורית. בוחרים טווח תאריכים מתאים, למשל מה-3 עד ה-6 בספטמבר. הביטוח נכנס לתוקף ב-3.9 בחצות ונגמר ב-23:59 ב-6.9.

הצעות ביטוח רכב לנהג חדש בן 24 ומעלה

נהג חדש בן 24 או יותר כבר יכול לרכוש את ביטוח הרכב שלו בעצמו, גם אם זה עבור הרכב המשפחתי אותו הוא חולק עם ההורים או האחים. בגיל 24 המושג ''ביטוח רכב'' הוא כבר לא זר, מבינים את המשמעות העמוקה שעומדת מאחוריו - ביטחון לנהג ולרכב, לצד הצורך לספק מעטפת הגנה יעילה ככל האפשר. לכן אצלנו בבסטי, אתר השוואות הביטוחים החדשני, כל נהג חדש מעל גיל 24 רשאי לבדוק בהתאם לנתונים האישיים שלו - מידת הוותק בנהיגה, מאפייני הרכב המשפחתי ופרטי שאר הנהגים בבית איזה ביטוח רכב הכי נכון לו, ובלחיצת כפתור קטנה לגלות עשרות הצעות ביטוח אטרקטיביות ומותאמות אישית.