ביטוח אופניים בחו"ל מה חשוב לדעת?

רכיבה על אופניים היא אחד התחביבים הספורטיביים הכי נפוצים שיש - ויש מי שכבר לקחו אותו לתחום המקצועני או הכמעט מקצעוני, ונוהגים לרכוב לעיתים תכופות ולצאת לטיולי אופניים בארץ ובעולם. כן, זה כבר ממש לא נדיר לראות חובבי רכיבה יוצאים לטיולי אופניים בחו"ל ולוקחים איתם מהבית את זוג האופניים המקצועיים שלהם - כדי ליהנות מרכיבה עליהן בשבילי היעד שבו הם נוחתים.    אם גם אתם חובבי רכיבה שמתכננים טיול לחו"ל עם הזוג הפרטי שלהם - כדאי שתדאגו לא רק לתכנן את המסלולים שלכם, אלא גם לזכור להגן על בטיחותכם ועל כלי הרכיבה שלכם. ביטוח אופניים בחו"ל מציע כיסוי ושקט נפשי לרוכבים שיוצאים אל מעבר למגרש הביתי שלהם, וחשוב שתכירו אותו. לכן במאמר הבא נצלול אל ההיבטים המרכזיים של ביטוח אופניים בחו"ל, ונעזור לכם לנווט בין הפרטים הקטנים של הכיסוי ולקבל החלטות מושכלות עבור מסעות הרכיבה שלכם.  

מהו ביטוח אופניים בחו"ל?

  ביטוח אופניים לחו"ל הוא למעשה כיסוי מתווסף לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל רגילה, המיועד במיוחד לרוכבי אופניים שמתכננים לרכוב על האופניים שלהם בזמן נסיעה בינלאומית. מדובר כאן בהרחבה של הפוליסה, בתשלום כמובן, שמספקת כיסוי למגוון של סיכונים ותקריות פוטנציאליות שרוכבי אופניים עלולים להיתקל בהם בזמן פעילות ביעד זר. הביטוח מציע כיסוי פיננסי מפני הפסדים בלתי צפויים, נזקים או התחייבויות הקשורות לאופניים שלהם.    זה לא משנה אם אתם יוצאים למסע בין שבילי אופניים מסודרים בחו"ל, לרכיבות שטח אקסטרימיות או לטיולים עירוניים עם האופניים שלכם - כך או כך מומלץ וחשוב שתבטחו את עצמכם ואת הכלי בהרחבה המדוברת.    שימו לב: המאמר לא מותאם לאלו היוצאים לאלו היוצאים לתחרויות אופניים מקצועניות בחו"ל - זה תחום ביטוחי נפרד ועל כך במאמר אחר שלנו.   

7 טיפים חשובים לבחירת ביטוח אופניים בחו"ל

  פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל הכוללות כיסוי לאופניים, יכסו לרוב כל נזק מתאונה שנגרמה בזמן הרכיבה ומגניבת או אובדן האופניים בחו"ל במהלך תקופת הביטוח. ריכזנו בפניכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להרכיב נכונה את ההרחבה שמתאימה לכם.  
  • שימו לב לגבול האחריות רפואית 
מומלץ כי גבול האחריות להוצאות רפואיות שתקחו בהרחבת ביטוח האופניים שלכם, תהיה כזו שתגיע עד לסכום של לפחות 1 מיליון דולר. במסגרת הזו כדאי גם להוסיף כיסויים להוצאות פינוי אווירי ממקום תאונה לביה"ח וגם כיסוי להטסה רפואית לארץ - כל אלו כמובן מקרים נדירים יחסית, אבל חשוב שיכללו בביטוח שלכם לרכיבה בחו"ל.  
  • הוסיפו ביטוח צד ג' 
וודאי שאתם רוכבים בטוחים וזהירים, אבל הסיכון שתוך כדי הרכיבה שלכם תפגעו חלילה בעובר אורח תמיד קיים. לכן מומלץ להצטייד במסגרת ההרחבה שלכם גם בביטוח צד ג' שיכסה אתכם במקרה שכזה.   
  • מתכננים רכיבות שטח? צרפו את הרחבת הכיסוי המתאימה
 שימו לב שמרבית הפוליסות כוללות סייג שאומר שפיצוי יתקבל רק אם הרכיבה הייתה בדרכים סלולות או דרכי עפר מסודרות. לכן אם אתם יוצאים לטיול רכיבת שטח - אל תשכחו לציין את זה בפני חברת הביטוח ולקבל את הרחבת הכיסוי לרכיבה בשטח הררי.   
  • אל תשכחו כיסוי כנגד גניבת אופניים
חשוב מאוד לזכור לבטח את האופניים עצמם, הן בפני נזקים שעלולים להיגרם להם תוך כדי רכבי והן בפני גניבה. מרבית הכיסויים הביטוחיים לאופניים במסגרת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, יציעו פיצוי של בין 2,500-7,500$ לזוג אופניים. סעיף הכיסוי הזה דורש בדיקה מעמיקה - כי עליכם להעריך את שווי האופניים שלכם ולבחור את הכיסוי שמתאים להם.   במקרה של גניבת האופניים חשוב מאוד שתספקו לחברת הביטוח שלכם אישור מהמשטרה המקומית על הגשת תלונה בגין המקרה. מומלץ שתוודאו שהפוליסה שיש בידיכם כוללת גם כיסוי למקרה שהאופניים ייזוקו בזמן הטיסה או בהובלה אל היעד - ואז תהיו זכאים לפיצוי גם מחברת התעופה או ההובלות שבה העברתם את האופניים, וגם מחברת הביטוח, לאחר שתספקו את המסמכים הנדרשים.  
  • בטחו גם את הציוד הנלווה שלכם
אם אתם לוקחים איתכם לרכיבה גם ציוד יקר ערך נלווה, כמו טאבלטים, מכשירי GPS לניווט ושאר עזרים אלקטרוניים - חשוב שתבטחו גם אותם בהרחבות הייעודיות להם תחת הפוליסה, כדי להימנע משברון לב אם הם ייזוקו או יגנבו.  
  • אל תבנו על כיסוי במקרה של תקר בגלגל 
קחו בחשבון שהרחבת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסוי לאופניים, לא כוללת כיסוי של להחלפת פנימית או צמיג בעקבות תקר - אז אם נתקעתם עם פנצ'ר אין טעם שתגישו תביעת ביטוח בשל כך.      אז איך עושים ביטוח אופניים בחו"ל?   אחרי שהבנתם בדיוק מה כוללות הרחבות ביטוח אופניים בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, הגיע הזמן שתצאו לדרך ותדאגו לרכוש אותן. איך בדיוק? תתחילו מלחקור אילו ספקיות ביטוח מציעות את הרחבת ביטוח האופניים בחו"ל, ובצעו השוואה בין הפוליסות באמצעות המנוע החכם להשוואת הצעות ביטוח חו"ל של בסטי. כך בכמה צעדים פשוטים תוכלו לקבל מגוון הצעות ביטוח מחברות הביטוח המובילות בישראל, ולברור מבינן את אלו שהכי מתאימות לכם - בעיקר בכל מה שקשור כאמור בכיסוי לטיול אופניים.   

זכרו שהמחיר הסופי שתשלמו גם הוא חשוב כאן, ויוצג לכם כמובן בבירור -אך העיקר הוא שהפוליסה שתבחרו תתאים לכם, תכסה את כל מה שקשור לטיול האופניים שלכם ותשאיר אתכם בטוחים ומוגנים. טיול נעים ורכיבה מהנה!