איך להגיש תביעה לביטוח נסיעות לחו"ל?

נסיעה לחו"ל היא לרוב חוויה חיובית, ולא משנה לאיזה צורך היא - בין אם זו נסיעה פרטית לחופשה או לטיול ובין אם זו נסיעה עסקית. עם זאת, במהלך כל טיול ונסיעה, מכל סוג שהיא, עלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות - מאובדן מזוודות, דרך מקרי חירום רפואיים ועד תאונות דרכים ונזקים אחרים. לכל מקרה שכזה, טוב שיש לכם ביטוח נסיעות, וחיוני שתצטיידו בו מראש לפני כל נסיעה. אם באופן מצער התרחש בעת נסיעתכם אירוע שדורש כיסוי ביטוחי  - דעו כי זה כבר הזמן להתחיל לפעול!    אמנם את תביעת הביטוח ניתן להגיש גם כשתחזרו ארצה, אך אפשר להתחיל את ההליך כבר בזמן שאתם בחו"ל, ובכל מקרה יש צעדים שתצטרכו לנקוט בהם באופן מידי ללא קשר למתי תוגש לבסוף התביעה. כדי לעזור לכם להבין טוב יותר מה כוללת הגשת תביעת ביטוח נסיעות לחו"ל ואיזה תהליך עומד בפניכם - הכנו לכם מדריך מקיף שינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד לנהוג ומה לעשות.   
  1. הודיעו לחברת הביטוח שלכם
הדבר הראשון שכדאי לעשות אחרי התרחשות אירוע הדורש התערבות ביטוחית, הוא ליידע ראשונית את חברת הביטוח שלכם. שימו לב: אם הנסיבות הן תכופות במיוחד - כמו למשל אם אתם זקוקים לטיפול רפואי, או שכל הכבודה שלכם לא הגיעה ליעדה ונתקעתם בלי כלום - מהרו לדווח לחברת הביטוח מוקדם ככל האפשר. אל תתעכבו, במקרים שכאלו הזמן יפעל לרעתכם ככל שתדחו את ההודעה לחברת הביטוח.   
  1. אספו תיעודים נדרשים
  אחרי שביצעתם את ההודעה הראשונית לחברה שמספקת לכם ביטוח נסיעות לחו"ל, וטרם הגשת תביעת הביטוח, תצטרכו לאסוף ולשמור את כל התיעודים הרלוונטים שיתמכו בטענות שלכם. עשו זאת עוד בזמן שאתם בחו"ל, לפני שאתם חוזרים לארץ, ובמקרה הצורך אף בקשו מנציגי חברת הביטוח שאיתם אתם מדברים לערוך לכם רשימה של המסמכים הנדרשים. אם לא תהיו מגובים במסמכים האלו טרם הגשת התביעה, היו בטוחים שחברת הביטוח תעשה הכל כדי למצוא "חורים" בתביעה שלכם ולהתחמק מתשלום הפיצוי.   התיעודים הנדרשים יהיו לרוב מהסוגים הבאים
  • הוכחות רכישה: קבלות, חשבוניות ואישורי הזמנה שהתקבלו עבור הטיול שלכם, כמו גם קבלות על כל ההוצאות ששולמו מראש, כגון טיסות, לינה ופעילויות.
  • תיעוד רפואי: אם אתה מגישים תביעה בגין הוצאות רפואיות, עשו ככל יכולתכם כדי שיהיו בידיכם עותקים של הסיכומים הרפואיים שקיבלתם מהמקומות בהם טופלתם, מרשמים וקבלות על תרופות ותכשירים שרכשתם וחשבוניות מספקי שירותי בריאות ביעד שבו אתם נמצאים.
  • דוחות משטרה: במקרים של גניבה או אובדן של חפצי ערך, מעורבות בתאונת דרכים או בכל אירוע פלילי אחר שבו הייתה מעורבת המשטרה המקומית ביעד שבו אתם נמצאים - וודאו שיש בידיכם לכל הפחות עותק של הדו"ח המשטרתי על האירוע.
 
  1. הגישו תביעת ביטוח
  אחרי שביצעתם את ההודעה הראשונית לחברת הביטוח ווידאתם שכל המסמכים הנדרשים נמצאים בידיכם, זה הזמן להגיש את תביעת הביטוח. דעו שתביעה שכזו ממש לא חייבת לעבור דרך בית משפט - אתם יכולים להגיש תביעה לפיצוי או שיפוי ישירות אל ספקית הביטוח שלכם, כבר בעת שהותכם בחו"ל או אחרי שתחזרו לארץ. לרוב ניתן לעשות זאת אפילו דרך אתר החברה או באמצעות שיחה עם נציג טלפוני. אין צורך לשכור לשם כך עורך דין, אלא אם כן חברת הביטוח מערימה עליכם קשיים מוגזמים או אם אתם מעוניינים לפנות ישירות לבית המשפט במקרה הנידון.   
  1. עקבו אחר התקדמות התהליכים
לאחר שהגשתם את התביעה שלכם, מומלץ שתישארו פרואקטיביים על ידי מעקב אחר התקדמות התהליכים והתעדכנות מול חברת הביטוח בבירור מצב התביעה. דעו שטיפול בתביעות של ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להימשך זמן מה, בהתאם למורכבות התביעה ולהיקף התביעות האחרות שנמצאות בטיפול. אז התאזרו בסבלנות ודעו שלא תמיד תוכלו לקבל תשובות מידיות. אם זאת, אל תוותרו על הבדיקה השוטפת של מצב העניינים.  
  1. קבלו תשובה סופית מחברת הביטוח
אחרי שחברת הביטוח תבחן את התביעה שלכם לעומק, תבדוק מה הזכאות שלכם לפיצוי ולכיסוי ותבצע כל את ההליכים הנדרשים - היא תצטרך ליידע אתכם בתוצאות ובסכום הפיצוי שמגיע אליכם, אותו היא יכולה להעביר לכם בדרכים שונות: העברה בנקאית או דרך אפליקציית תשלומים, זיכוי באשראי או התחייבות ישירה שלה לתשלום מול בתי החולים והמוסדות הרפואיים.  

אל תשארו בלי כיסוי - השוו בין הצעות ביטוח נסיעות לחו"ל מובילות 

  כדי שלא יקרה מצב שחברת הביטוח תסרב לפצות אתכם - והיא בהחלט יכולה לעשות כן - חשוב מאוד שתבדקו זמן רב מראש, עוד אפילו לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח נסיעות, מהי הפוליסה שתכסה אתכם בצורה הנכונה ביותר. איך עושים את זה? נכנסים למנוע החכם להשוואת ביטוחי נסיעות שלנו, מזינים את הפרטים שלכם ואת היעד שאליו אתם נוסעים, והתוצאות עם מגוון הצעות לפוליסות מחברות הביטוח המובילות יתחילו לזרום אליכם. תוכלו להשוות לא רק בין מחיר הפוליסות השונות, אלא גם לבדוק אילו כיסויים כל אחת מכילה - ואפילו לסנן ולמצוא מה הן הפוליסות הפופולריות ביותר. 

השוואה שכזו תוכל לתת לכם מראש את כל המידע שנדרש לכם כדי לקבל החלטה נכונה לפני הנסיעה. מומלץ שהפוליסה שתבחרו תהיה כזאת שלא רק תציע לכם את המחיר האטרקטיבי, אלא גם כזו שתרגישו בה שאתם בידיים בטוחות - כשאם וכאשר תטרכו להגיש תביעה לביטוח נסיעות, יהיה מי שיטפל בכם, ידאג לכם ויכסה אתכם באופן הולם. נסיעה נעימה!