ביטוח רכב לפי קילומטר

מכירים את זה שאתם משלמים על ביטוח רכב אלפי שקלים בשנה ובסוף מוצאים את עצמכם נשארים רוב הימים בבית כשהרכב עומד בחניה, ואתם מרגישים ששילמתם הרבה מידי בשביל המעט שאתם נוסעים? כנראה שאתם לא לבד בעניין, כי חברות הביטוח החלו להתאים עצמן למקרים כאלה ולהציע הצעות משתלמות יותר לנהגים במצב כזה. 

מה זה ביטוח רכב לפי קילומטר?

כיום, אולי בעיקר בעקבות משבר הקורונה שנכנס לחיינו בשנה האחרונה וגרם לכך שאנשים רבים נסעו פחות ברכבם בשל בידוד, סגר, פיטורים או מעבר לעבודה מהבית, ישנן יותר ויותר חברות ביטוח המציעות הנחות למבוטחים שנוסעים מעט, ואף חברות המציעות ביטוח רכב לפי שימוש או ביטוח רכב ליום אחד, כשקובעים את המחיר לביטוח לפי קילומטראז’. ההיגיון אומר שמי שנוהג פחות ונמצא פחות זמן על הכביש, מהווה פחות סיכון עבור אחרים ונמצא פחות בסיכון להיפגע, ולכן ישנן הצעות ביטוח רכב של חברות המתבססות על הנחה זו, מתאימות את עצמן לטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום ומקשיבות לצרכים של הציבור, ומאפשרות למבוטח ליהנות ממחירים נמוכים או ממחירים התואמים את כמות הנסיעות שלו, וכך לצמצם בהוצאות הביטוח השנתיות, במיוחד בימים אלה. חשוב לציין כי ביטוח מסוג זה אינו מתאים לכל אחד, אך עבור המבוטחים שזה כן מתאים להם – זה יכול להוזיל משמעותית את הוצאות הביטוח השנתיות.

למי מתאים ביטוח רכב לפי קילומטר?

ביטוח רכב לפי קילומטר הוא כלי ייחודי בארסנל חברות הביטוח השונות. הוא יכול לשרת ביעילות נהגים בעלי ותק וניסיון שנוסעים פחות בשגרת יומם, וכן נהגים אשר משתייכים לקטגוריית הנהג הצעיר - חבר'ה צעירים בגילאים 17-24; סטודנטים שרוצים להגיע למוסד הלימודים בקלות, חיילים שמגיעים הביתה מהבסיס בסוף השבוע ורוצים קצת עצמאות וחופש או אפילו תלמידי תיכון שמשתמשים ברכב של ההורים כדי לבלות עם חברים ולהיות ניידים. 

נהגים המשתייכים לקבוצת גיל זו נמצאים בשלב ביניים בחייהם שבו הם בונים את עתידם, יוצאים לדרך עצמאית ומתמודדים לראשונה עם פרמטרים כמו שכר דירה וחשבונות חשמל ומים. לכן אופציה ביטוחית זו יכולה לסייע להקל עליהם משמעותית בהיבט הכלכלי -  כי הם יידרשו לשלם אך ורק לפי הנסיעות שעשו בפרק הזמן הרשום בתנאי הפוליסה.

סוגי ביטוח רכב לפי ק”מ

ישנם סוגים שונים של ביטוח רכב לפי שימוש, והתנאים לביטוח משתנים בין חברה לחברה. ביטוח מסוג זה יכול להתאים, למשל, למשפחה עם מספר נהגים, שאחד הנהגים הוא נהג צעיר או נהג חדש, אשר מייקר משמעותית את עלויות הביטוח. במקרה כזה, הביטוח היקר יותר יהיה בתוקף רק כאשר הנהג הצעיר/החדש נוהג ברכב ולא כשההורים נוהגים בו, וכך ההורים לא יצטרכו לשלם מחיר גבוה על הביטוח, רק בגלל נהג אחד שנוהג פעמים מעטות ברכב. גם בבית שבו יש יותר מרכב אחד, יכול להיות משתלם לעשות ביטוח לפי שימוש, במקרים בהם אחד מהרכבים נמצא בשימוש באופן קבוע והרכב השני פחות, או משפחות שמחזיקות רכב אחד שבו משתמשים בעיקר לעבודה (כמו ג’יפ, טנדר וכד’) ורכב אחד לנסיעות ארוכות עם כל המשפחה. ביטוח לפי קילומטר עשוי להיות משתלם עבור כל מי שאינו נוהג לנסוע הרבה ברכבו, בין אם הוא גר בלב עיר ומשתמש ביומיום בעיקר בתחבורה ציבורית לנסיעות קצרות בעיר ומזיז את האוטו רק בסופי שבוע, ובין אם הוא עובד מהבית, גר במרכז ובקרבת העבודה או מקרים אחרים שמסתכמים בכך שהרכב עומד בחניה יותר מאשר נוסע בכבישי הארץ. 

בין החברות שמציעות ביטוח לפי שימוש ניתן למצוא את ביטוח ישיר, המציעה “ביטוח ישיר צעיר” שאותו ניתן לרכוש בנוסף לביטוח המקיף הרגיל ולבטח את הנהג הצעיר רק בזמן הנהיגה ברכב ולא בכל תקופת הביטוח. חברת הפניקס מציעה את “ביטוח הפניקס DRIVE”, שבו ישלם המובטח לפי כמות הק”מ שייסע בפועל ויחויב מידי חודש בהתאם להיקף הנסיעות. גם חברת הראל מציע ביטוח לפי ק”מ, ובו מתעדכנים נתוני הנסיעות באפליקציה ומידי חודש מקבל המבוטח חיוב בהתאם לכמות השימוש ברכב. חברת ליברה מציעה גם היא ביטוח רכב לפי שימוש והיא מעריכה את הקילומטראז’ שנסע המבוטח לפי הצהרת צפי הנסיעה בעת רכישת הביטוח או מדידה באמצעות רכיב OBD  המותקן על המצבר ברכב.

המסלולים שמציעות חברות הביטוח

חברות ביטוח רכב יכולות לעקוב אחרי כמות הנסיעות ברכב באמצעים שונים וביניהם אפליקציות שמציגות את נתוני הנסיעות, הצהרה של המבוטח מבעוד מועד לגבי הקילומטראז’ שהוא צפוי לנסוע בשנה הקרובה (והתקזזות בסוף השנה במידת הצורך), רכיב OBD המותקן בכלי הרכב ומודד את מספר הק”מ שנוסע הרכב ועוד. בין החברות שמציעות ביטוח לפי שימוש ניתן למצוא את:

ביטוח ישיר -  המציעה “ביטוח ישיר צעיר” שאותו ניתן לרכוש בנוסף לביטוח המקיף הרגיל ולבטח את הנהג הצעיר רק בזמן הנהיגה ברכב ולא בכל תקופת הביטוח. 

חברת הפניקס - מציעה את “ביטוח הפניקס DRIVE”, שבו ישלם המובטח לפי כמות הק”מ שייסע בפועל ויחויב מידי חודש בהתאם להיקף הנסיעות

חברת הראל - מציעה ביטוח לפי ק”מ, ובו מתעדכנים נתוני הנסיעות באפליקציה ומידי חודש מקבל המבוטח חיוב בהתאם לכמות השימוש ברכב. 

חברת ליברה - מציעה גם היא ביטוח רכב לפי שימוש והיא מעריכה את הקילומטראז’ שנסע המבוטח לפי הצהרת צפי הנסיעה בעת רכישת הביטוח או מדידה באמצעות רכיב OBD  המותקן על המצבר ברכב. 

חברת כלל- מציעה ביטוח “כלל מטראז'”, במסגרתו יכולים המבוטחים שנוסעים מעט לחסוך בעלויות הביטוח החודשיות. ביטוח זה מתאים לנהגים עם ותק נהיגה של מעל לשנתיים הנוהגים בממוצע עד 12 אלף ק”מ בשנה ועם מקסימום תביעה אחת ב-3 השנים האחרונות. ביטוח זה אינו דורש התקנת אמצעים טכנולוגיים ברכב או במכשיר הסלולרי והתשלום החודשי הינו קבוע מראש ואינו משתנה מחודש לחודש, אלא נקבע במועד רכישת הביטוח. בהתאם לנתוני הקילומטראז’ של הרכב נקבעת עלות הביטוח ואחוזי ההנחה מהם ייהנה הלקוח.

ביטוח של חברת מנורה - מבטחים מתאים למבוטחים שנוסעים בשנה עד 10000 ק”מ ורוצים לחסוך בעלויות. גם ביטוח זה אינו מצריך התקנת רכיב טכנולוגי ברכב והוא מציע מסלולי הנחות בהתאם למספר הקילומטרים: 0 עד 3000 ק”מ, 3001 עד 6000 ק”מ, ו-6001 עד 10000 ק”מ. בתום תקופת הביטוח נעשית התאמה של הביטוח להיקף הנסיעות של הנהג בפועל. בנוסף, הביטוח כולל מגוון כיסויים ללא תוספת תשלום, וביניהם כיסוי לנהג מלווה ל-3 חודשים, הרחבות גרירה ושירותי דרך ועוד.

חברת שלמה ביטוח - מציעה לנהגים שנוהגים פחות מ-15000 ק”מ בשנה ביטוח רכב לפי ק”מ שנקרא App to you. ברכב מותקן חיישן חכם ובמכשיר הסלולרי מתקינים אפליקציה, והמבוטח משלם תשלום קבוע ובנוסף אליו תשלום המשתנה בהתאם למספר הקילומטרים שנסע באותו חודש. האפליקציה גם מזהה את איכות הנהיגה ומאפשרת לנהגים זהירים לקבל תעריף ביטוח נמוך יותר. בנוסף, היא מתעדת תאונה, מאפשרת לעקוב אחר התשלום החודשי ומקושרת למוקד חברת הביטוח ולשירותי גרירה.

חברת הביטוח איילון - מציעה ביטוח רכב מקיף ” 8000 Driving”, המתאים לנהגים בגילאי 21 עד 80 שנוהגים בשנה מקסימום 8000 ק”מ ובעלי ממוצע חודשי של עד 1000 ק”מ בחודש. הביטוח כולל מבחר כיסויים וניתן לרכוש בתוספת תשלום הרחבות נוספות כמו כיסוי רעידות אדמה, גרירה וחילוץ, החלפת שמשות ועוד.

ביטוח לפי קילומטר לנהג צעיר וחדש

במשפחה עם מספר נהגים, שאחד הנהגים הוא נהג צעיר או נהג חדש, אשר מייקר משמעותית את עלויות הביטוח – ביטוח לפי קילומטר הוא פתרון נהדר. במקרה כזה, הביטוח היקר יותר יהיה בתוקף רק כאשר הנהג הצעיר/החדש נוהג ברכב ולא כשההורים נוהגים בו, וכך ההורים לא יצטרכו לשלם מחיר גבוה על הביטוח, רק בגלל נהג אחד שנוהג פעמים מעטות ברכב.

חברת הפניקס מציעה מסלול ביטוחי לנהג צעיר, בשם ''הפניקס צעיר''. במסגרתה ניתן לרכוש חבילת 500 קילומטרים הכוללת ביטוח מקיף + חובה לנהג הצעיר או החדש ואפליקציה ייעודית לניהול הנסיעות. ביטוח ''הפניקס צעיר'' נכנס לתוקף בכל פעם שהנהג הצעיר יושב מול ההגה ומפעיל את האפליקציה.

האפליקציה החדשנית בחבילת הביטוח לפי קילומטר לנהג צעיר וחדש של חברת הפניקס, מאפשרת לבדוק את הזמנים והמרחקים של הנסיעות הקודמות, להתעדכן לגבי יתרת הקילומטרים ולבצע מעקב אחר בטיחות הנהג בכל נסיעה. ואם שוכחים להפעיל אותה כשיוצאים לדרך, היא שולחת תזכורת.

גם בחברת AIG ניתן לרכוש ביטוח רכב לפי קילומטר לנהג צעיר, עם אפליקציה המאפשרת מעקב אחר הנסיעות בזמן אמת. כל שצריך לעשות הוא לרכוש חבילת קילומטרים לנהגים הצעירים והחדשים במשפחה, להזין את פרטי הנהגים והרכבים של הבית ולהתחיל לנסוע. ברגע שעולים לרכב מפעילים את האפליקציה, וכשיורדים ממנו בסוף הנסיעה מכבים אותה, זה הכל, פשוט.

ארבעה יתרונות ביטוח רכב לפי קילומטראז'

לאור כל מה שאתם יודעים כעת על מודל ביטוח לפי קילומטראז, על שלל הוריאציות שלו, ודאי תופתעו לגלות כי מדובר במודל לא חדש במיוחד. הרעיון של ביטוח רכב לפי קילומטראז' הוצג לראשונה באמצע שנות ה-2000 אך צבר תאוצה דווקא בשנים האחרונות. הדבר קרה בין היתר בעקבות נגיף הקורונה והשינויים שיצרה בשוק העבודה וביכולת הניידות של רבים. אם לפשט את זה, אנשים החלו לנהוג פחות מבעבר ומסלול ביטוח לפי קילומטרז' הפך לאופציה ביטוחית יעילה שמשקפת את המציאות החדשה. 

אז אם יש לכם רכב שני במשפחה המשמש לנסיעות בקרבת הבית, רכב שמוציאים רק לטיולים בסופי שבוע וחגים, או נהג צעיר או חדש בבית, ביטוח לפי קילומטר הוא בדיוק מה שאתם צריכים, בזכות 4 יתרונות חשובים.

  1. משלמים נטו על הנסיעות - ביטוח מקיף או ביטוח חובה וצד ג' בצורתם המסורתית, הם מוצרים שאתם משלמים עליהם לכל אורך תקופת הביטוח, בין אם אתם נוסעים ברכב ובין אם לא. גם אם אתם לוקחים את הרכב רק פעמיים בשבוע למשרד או משתמשים בו לנסיעות קצרות בעיר. מנגד, בביטוח רכב לפי קילומטראז' אתם משלמים לפי מידת השימוש, על נסיעות בפועל (כאשר כל הכיסויים שלכם כבר כלולים בפנים). ככה שהתשלום הוא גמיש יותר, משתנה בהתאם להיקף הקילומטרים שנסעתם. את הביטוח מפעילים בנהיגה וחוסכים לא מעט בעלויות הביטוח למשפחה. 
  2. צ'ופרים על נהיגה בטוחה - בין הפיצ'רים השונים שכולל ''בנק הקילומטרים'' הדיגיטלי תמצאו אצל לא מעט חברות ביטוח גם אופציה לניטור נהיגה, כך שאם אתם נוהגים באופן זהיר, שקול ואחראי, אתם תתוגמלו בהתאם. בין ההטבות המוצעות במסגרת תוכניות ביטוח רכב לפי קילומטראז' לסוגיהן, תמצאו תוספת קילומטרים למכסה התקופתית והנחה במחיר ביטוח הרכב. 
  3. חדשני ואינטראקטיבי - ביטוח לפי קילומרטאז' הוא ביטוח רכב המתאים לעידן החדש. מדובר באפליקציה שתומכת במערכת אייפון ואנדרואיד. כך כל נהג ונהגת יכולים להוריד אותה לסמארטפון הפרטי בקלי קלות ולנהל את ביטוח הרכב שלהם בלחיצת כפתור. באפליקציית ביטוח רכב לפי קילומטראז' תוכלו להתעדכן ביתרת הקילומטרים שלכם, לתעד את הנסיעות, ליצור קשר עם חברת הביטוח ולהזמין שירותי דרך וגרירה בקליק. פונקציות נוספות שכלולות בשירות מטעם חברות הביטוח השונות: קבלת פידבק על תרבות הנהיגה, תיעוד תאונות, תזכורת לנייד במקרה ששוכחים להפעיל את הביטוח במהלך הנסיעה, ועוד פונקציות, שהופכות את ביטוח הרכב שלכם למוצר אינטראקטיבי וידידותי למשתמש.
  4. פתרון יעיל לביטוח נהג צעיר - כפי שציינו מוקדם יותר, ביטוח רכב לנהג צעיר (נהג בטווח גילאי 17-24) או נהג חדש (עם וותק נהיגה של פחות משנתיים) מייקר את עלויות הביטוח למשפחה. באופן הזה, ביטוח רכב לפי קילומטראז' הוא אלטרנטיבה יעילה, נוחה, פשוטה. מסלול זה מסייע בהפחתת הוצאות הביטוח השנתיות וביצירת פלטפורמה מותאמת לתרגול הנהיגה, עבור הנהגים הצעירים והטריים של הבית. במרבית תכניות ביטוח רכב לפי קילומטראז', המיועדות ספציפית לנהגים צעירים וחדשים, יש פונקציית בקרת הורים על הרגלי הנהיגה. אז כשהילדים נוהגים, ההורים יכולים להיות רגועים. 

השוואת ביטוחי רכב לפי קילומטר עם בסטי

לא בטוחים איזה ביטוח אתם רוצים לרכוש? אין לכם מושג כמה אמור לעלות ביטוח לרכב שלכם? באתר בסטי להשוואת ביטוחי רכב ניתן למצוא את הצעות מחירי הביטוח הזולות והפופולריות ביותר שמציעות חברות הביטוח השונות, כשביניהן גם מסלולי ביטוח לפי קילומטראז’ או ביטוחים שנותנים הנחה למי שנוסע מעט ק”מ. אם אתם חושבים שביטוח מסוג זה עשוי להיות משתלם עבורכם, מומלץ לעשות השוואת מחירים באתר ולקבל את ההצעות הרלוונטיות ביותר עבורכם.