ביטוח רכב לנהג צעיר

הכביש הוא זירה מאתגרת, דינמית, לא צפויה שצריך להתנהל בה בזהירות ובאחריות רבה. כדי לצלוח את תנאי הדרך בבטחה ובחוכמה, דרוש ארגז כלים מסוים. אותו לא רוכשים עם קבלת רישיון הנהיגה, וגם לא בתום תקופת המלווה - זה לא בא ברגע, אלא עם הזמן, ככל שמתרגלים, משתפשפים, ומתנסים במצבים שונים ומשונים בדרך. גם נהגים צעירים ופחות מיומנים צריכים ביטוח רכב שישמור עליהם בדרכים,  אז למה הוא יקר כל כך? כל התשובות בפנים.

ביטוח רכב לנהג צעיר: מי נחשב לנהג צעיר?

כל חברת ביטוח מגדירה את המונח ''נהג צעיר'' לפי ראות עיניה, אך לרוב הכוונה היא לנהגים בגילאי 17-24, ללא כל קשר למשך התקופה בה מחזיקים ברישיון הנהיגה שלהם, המרכיב היחיד שקובע הוא הגיל, ולכן כאשר נהג המבקש לעשות ביטוח לרכב שלו, או של ההורים נמצא בטווח הגילאים האלה, הוא ייחשב כנהג צעיר. יש נטייה להתבלבל עם המונח ''נהג חדש'', המתייחס לנהגים שיש להם רישיון נהיגה לתקופה של עד שנתיים. לפיכך, נהג חדש יכול גם להיות צעיר (עד גיל 24) אך לא כל נהג צעיר, הוא נהג חדש, טרי.

למה קיימת הבחנה בין נהג צעיר לוותיק מלכתחילה?

עבור חברות הביטוח, הוותק בנהיגה משחק תפקיד מרכזי בשכלול דמי הביטוח (לצד סוג הרכב ותכליתו כמובן), ולכן הן מתייחסות בכובד ראש לנהגים בטווח הגילאים 17-24, אותם מגדירים כצעירים בשל חוסר הניסיון, חוסר המיומנות לנתח מצבים מורכבים בכביש, החושים שעדיין לא מחודדים מספיק להתמודדות עם תנאי הדרך והסכנות הטמונות בה. חוסר הניסיון הזה מוביל את הנהגים בטווח גילאים זה לגבש החלטות פזיזות כאשר עולים על הכביש. אומנם דו''ח הרלב''ד לשנת 2020 מציג תמונה אופטימית יחסית, עם ירידה של 15% בכלל תאונות הדרכים מהשנה שקדמה לה, אך עדיין בשנה החולפת נרשמה עלייה של כ-6% בנפגעים בגילאי 15-24, וכפי שניכר מהדו''ח המסכם לשנת 2019, נהגים צעירים אכן מהווים אחוז קטן יחסית מכלל הנהגים על הכביש אך יש להם נטייה להיות מעורבים בתאונות, לעיתים קטלניות (עם נפגעים), באחוזים גבוהים ביחס למספרם באוכלוסייה. הנתונים הללו, לצד שיקולים נוספים של חברות הביטוח השונות, עשויים להסביר מדוע המחיר לנהג צעיר הוא יקר באופן מהותי ממחיר הפוליסה לנהג בעל ניסיון, וותק. או במילים אחרות: חברות הביטוח לא רוצות לקחת סיכונים, ורוצות להיות ערוכות ככל הניתן לכל תרחיש. כי בכל פעם שמבוטח מפעיל את הביטוח לכיסוי נזקים שנגרמו לרכבו או לסביבה (במקרה של ביטוח מקיף או צד ג'), זה עולה לחברה סכומי עתק, וכאשר מתמודדים עם נהג פחות מנוסה, האפשרות שהביטוח יופעל יותר פעמים, עם הפרשי זמן קצרים בין הפעלה אחת לאחרת, אכן קיימת, מרחפת מעל הראש.

התשובה: ביטוח ליום אחד, או כמה ימים

למרות שהביטוח לנהג צעיר יקר מעט, ישנן כמה אפשרויות שיסייעו לכם לשמור על בנכם החייל שבדיוק סיים את תקופת המלווה, או על בת ה-22 הסטודנטית שצריכה את הרכב כדי לנסוע למכללה: ביטוח ליום אחד, או ביטוח למספר ימים.  באופן הזה, הם, ונהגים צעירים נוספים, יוכלו להשתמש ברכב בבטחה, בחוכמה, רק כאשר יזדקקו לו. בבסטי תוכלו למצוא מגוון אופציות ביטוחיות מסוגים אלו, להשוות בין שירותים ומחירים, ולקבל את כל המידע הדרוש לגיבוש החלטה באם וכאשר תבחרו במסלול ביטוחי מסוים. אנו כאן כדי לסייע, להנגיש לכם את האינפורמציה בגובה העיניים, בפשטות ויעילות. כך תוכלו למצוא ביטוח ליום אחד (או לכמה ימים) שהוא משתלם, יעיל, וזול במידת האפשר, כדי שתספקו לנהג הצעיר בקרבכם את רשת הביטחון שהוא כה זקוק לה בנהיגה.

ביטוח רכב לפי קילומטר

לאחר שדנו באפשרות לבטח את הנהג הצעיר עם ביטוח נהג זמני לכמה ימים, הגיע הזמן לדבר על אלטרנטיבה נוספת לביטוח הרכב הקלאסי - ביטוח לפי ק''מ. מהו ביטוח לפי ק''מ אתם שואלים? ובכן, זהו ביטוח רכב ייחודי בו משלמים אך ורק על הנסיעות עצמן, כאשר כל חברת ביטוח שומרת לעצמה את הזכות לקבוע את התעריף שלה לקילומטר בודד, בהתאם למדיניותה ותנאיה.  ביטוח לפי ק''מ מעניק יתרון עצום לנהג הצעיר ומשפחתו, שכן בניגוד לביטוח רכב במתכונת המסורתית כאן התשלום הוא דינמי ונקבע בכפוף לשימוש ברכב. במילים אחרות, כשהרכב נח בחניון הביתי, כך גם הארנק. כך חוסכים בטווח הרחוק אלפי שקלים בביטוח נהג צעיר. במסגרת ביטוח לפי ק''מ, הנהג הצעיר מקבל מכסת קילומטרים מוגדרת ומנהל את הנסיעות באפליקציה ייעודית. הוא מפעיל את הביטוח כשהוא מתניע את הרכב ומפסיק אותו כשהוא מסיים את הנסיעה.  חלק מחברות הביטוח מצ'פרות נהגים צעירים שנוהגים בצורה בטוחה ואחראית, עם קילומטרים נוספים במתנה, שמגדילים את מכסת הקילומטרים התקופתית. ביטוח לפי ק''מ הוא כיסוי מוכר ונפוץ שניתן לרכוש במגוון חברות ביטוח בארץ - כלל, הפניקס, מנורה, הראל ועוד. 

ביטוח רכב לנהג צעיר - הצעות הביטוח המשתלמות ביותר במרחק נגיעה

נהג צעיר הוא אדם בגילאי 24-17 שיש לו עוד מה ללמוד על הכביש, אבל גם בתחום ביטוח הרכב.  הנוסחה שלנו פשוטה: מזינים פרטים, מקבלים הצעות ומשווים בין  ביטוחי רכב לנהגים צעירים שיתאימו ''בול'' בשבילכם. הצעות החיפוש שעולות מבוססות באופן ישיר על הפרופיל האישי שלכם ומאפייני הרכב שברשותכם. ניתן לעבור עליהן אחת-אחת לקרוא בעיון את מרכיבי הפוליסה ולהחליט מה מתאים. אם רוצים לגלות הצעות נוספות, המסננים השונים באתר עומדים לרשותכם: השתתפות עצמית הכי נמוכה, פופולריות, הפוליסות הזולות ביותר. יש גם אפשרות לבצע סינון לפי חברות ביטוח. רוצים לרדת לרזולוציות קטנות עוד יותר? אין בעיה. סמנו במקום המתאים את האופציה/ות הרלוונטית/יות לגביכם, למשל: א. אם יש לכם רכב שני במשפחה ב. אם הרכב שלכם לא נוסע בשבת ג. אם הרכב שלכם (או של ההורים) נוסע מכסת ק''מ ספציפית (מבין האופציות הנתונות באתר)  ד. אם אתם חברי קיבוץ  כך תגיעו לכל אותן הצעות ביטוח מפתיעות ואטרקטיביות, שלא חשבתם שקיימות.  מצאתם כמה הצעות ביטוח נהג צעיר שמעניינות אתכם? בחרו את הטופ 3 שלכם, ובסטי ישווה ביניהן בשבילכם. תוך 3-2 דקות תצאו עם ביטוח רכב חדש - משתלם, יעיל ומותאם אישית.  מאמרים נוספים באותו נושא: רצף ביטוחי רכב | השוואת מחירים אונליין