ביטוח לאוטו באינטרנט – המדריך המלא לשנת 2024

קניתם רכב חדש ועכשיו עליכם לבחור איפה לעשות ביטוח לרכב פרטי? או אולי אתם כבר בעלי רכב ותיקים והגיע הזמן לחדש ביטוח לאוטו? כך או כך, תשמחו לדעת שעם הטכנולוגיה המתקדמת שיש כיום, ניתן לעשות כמעט הכל מבלי לצאת מהבית, גם השוואת ביטוחי רכב ורכישת ביטוח לאוטו! אז איזה ביטוח רכב ניתן לעשות אונליין? איך משווים מחירי ביטוח לרכב פרטי באינטרנט וממה מושפע המחיר? קבלו מדריך קצר שיעזור לכם לקבל תשובות לשאלות החשובות, רגע לפני שאתם עושים ביטוח לאוטו שלכם.

למה לעשות ביטוח לאוטו דווקא באינטרנט?

השוואת ביטוחי רכב באינטרנט יכולה לחסוך לכם הרבה זמן ועצבים. תוכלו לעשות זאת בנוחות שלכם, מכל מקום ובכל זמן, בלי לצאת מהבית, בלי לקבוע פגישה עם סוכנות או חברת ביטוח ולהיות תלויים בשעות הפעילות שלהן, בלי להתקשר למספר חברות ביטוח ולשוחח עם אנשי מכירות שינסו לשכנע אתכם לרכוש את הביטוח של חברה מסוימת, ובלי שתצטרכו להיכנס לכל אתר אינטרנט של כל חברה ולמלא שוב ושוב את הפרטים שלכם על מנת לדעת מה יש לה להציע לכם. באמצעות הטלפון הסלולרי שלכם או המחשב הביתי, תוכלו להשוות מחירי ביטוח בצורה אמינה, אובייקטיבית ומהירה, שתאפשר לכם  לראות את התמונה המלאה ואת כלל האופציות העומדות בפניכם ולבחור איזה ביטוח אתם רוצים לרכוש.

סוגי ביטוח לאוטו

ישנם שלושה סוגי ביטוח לרכב פרטי: ביטוח חובה, שהוא ביטוח שכל בעל רכב נדרש לעשות על פי חוק, ביטוח צד ג' שהוא ביטוח רשות וביטוח מקיף, שגם הוא ביטוח רשות. ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף שנגרמו בתאונה לבעל הרכב, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל. ביטוח צד ג' נועד לכסות נזק שגרם המבוטח לצד שלישי או לרכוש והביטוח המקיף מכיל בתוכו גם ביטוח צד ג' ובנוסף הוא גם מכסה נזקים במקרה של תאונה, נזקי טבע, גניבה ועוד. לרוב, הביטוח המקיף יהיה היקר ביותר, כיוון שהוא הביטוח הנרחב ביותר, וניתן גם להוסיף לו מגוון שירותים המשתנים מחברת ביטוח אחת לאחרת, כמו שירותי חילוץ מחניון תת קרקעי, כיסוי נזקי רעידת אדמה ומהומות ועוד.

ביטוח לאוטו באינטרנט: כמה כיסויים מומלצים 

אז לאחר שמנינו את הסיבות למה כדאי לכם לעשות ביטוח לאוטו באינטרנט והצגנו את סוגי הביטוחים הזמינים לכם לרכישה אונליין, הגיע הרגע להתחיל לחפש את הפוליסה הבאה שלכם בעצמכם. לאחר שתציצו בהצעות הביטוח שבסטי ימצא עבורכם, תגלו שיש כיסויים ותוספות שחוזרות על עצמן מחברה לחברה, בעוד שאחרות פחות נפוצות. בין אם אתם רוכשים ביטוח רכב בפעם הראשונה או מבטחים את מכוניתכם כבר שנים ארוכות, יש כמה כיסויים שלא מוותרים עליהם שסוגרים ביטוח רכב, כיסויים שיספקו מענה מיטבי לכל מקרה שלא יבוא:
  1. שירותי דרך וגרירה - כל חברה וסוכנות ביטוח עובדת עם מספר חברות שירותי דרך. לאחר שתסגרו ביטוח לאוטו באינטרנט ותרכשו את הכיסוי, יהיה עליכם לבחור חברה אחת שתסייע לכם ברגע האמת. במקרה של תאונה או כל מקרה ביטוח אחר כפי שמצוין בפוליסה, חברת הביטוח תשלח אליכם נציג מטעם ספק שירותי הדרך שבחרתם שיעזור לחלץ את הרכב מהתסבוכת ולהכין אותו לקראת הגעה למוסך. שירותי דרך וגרירה כוללים פתרונות כגון: החלפת צמיג, מילוי מיכל דלק, התנעה וביצוע מגוון תיקונים קטנים ופשוטים.
  2. רכב חלופי - הרחבה שרוכשים במסגרת הביטוח המקיף וביטוח צד ג' לרכב. היא דואגת לכך שבמקרה שהרכב שלכם נפגע בתאונה, נגנב או סופג נזק כה כבד שלא ניתן לנהוג בו עוד (טוטאל לוס), אתם מקבלים רכב חלופי ושומרים על חופש הניידות. משך הזמן שבו נוהגים ברכב חלופי משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת אך לרוב תקבלו רכב חלופי ל-13 ימים במקרה של טוטאל לוס, 28 ימים במקרה של גניבה ובמקרה שהרכב שלכם מתוקן במוסך ההסדר של חברת הביטוח שלכם, נוהגים ברכב החלופי עד שהעבודה עליו מסתיימת. כשמחפשים ביטוח לאוטו באינטרנט, חשוב לערוך השוואת ביטוח מקיף וצד ג' יסודית ולבדוק אילו רכבים חלופיים מוצעים לכם, האם הם תואמים את הצרכים שלכם ודומים באיכויותיהם לרכב שהם מחליפים. 
  3. חדש תמורת ישן - כיסוי שמוצע לכם כחלק מהביטוח המקיף. כשמבררים אופציות של ביטוח לאוטו באינטרנט מגלים שיש פוליסות בהן הוא מגיע בילד אין, לעומת פוליסות אחרות בהן הוא מוצע כהרחבה לכיסוי הבסיסי. הוא עובד כך: חברת הביטוח מעניקה לכם כספי פיצויים שמטרתם לעזור לכם לקנות רכב חדש מאותו יצרן ודגם, או רכב זהה בערכו לרכב הקודם שנגנב, הושחת או שנגרם לו נזק בדרגת אובדן להלכה או טוטאל לוס (למידע נוסף על ההבדל ביניהם, לחצו כאן).
  4. ביטוח מערכות קול ושמע - אם גם אתם שדרגתם את מערכת הסאונד ברכב שלכם, התקנתם בה את מיטב הפיצ'רים והטכנולוגיות, מומלץ לבטח אותה כדי שכל ההשקעה שלכם לא תרד לטמיון. בדיקה מהירה של אופציות ביטוח לאוטו באינטרנט תחשוף אתכם למגוון הצעות ביטוח עם כיסוי זה. ביטוח מערכות קול ושמע מכסה אתכם במקרים בהם נגרם נזק למערכת שלכם כתוצאה מתאונה, ניסיון פריצה או גניבה. 
  5. שבר שמשות - תקינות שמשות הרכב היא קריטית לנהיגה שלכם, לבטיחותכם האישית ובטיחות הנוסעים ברכב, לכן כשעושים ביטוח לאוטו באינטרנט – לא מוותרים עליו. השמשות הן עדינות מאוד, הראשונות להיפגע במעשה גניבה, ונדליזם, או תאונה - גם אם לא התקיים מגע ישיר, מספיק הדף או זעזוע מספיק חזק לרכב כדי לסדוק או לשבור אותן. כיסוי שבר שמשות כולל שירותי החלפת שמשות הצד, הקדמית והאחורית באלטרנטיבות זהות באיכותן. בחלק מחברות הביטוח כיסוי זה כולל שירות התקנת שמשות בשטח, ''שמשות עד הבית''. כאן תוכלו לקרוא על כיסוי זה בהרחבה. 

השוואת ביטוחי רכב

אז איך תדעו באיזו חברת ביטוח כדאי לכם לעשות ביטוח לאוטו ואיפה תמצאו את המחיר הזול ביותר עבור ביטוח לרכב פרטי? עליכם לעשות סקר שוק. אך אל תיבהלו, זה לא מסובך ומסורבל כמו שזה אולי נשמע. השוואת ביטוחי רכב באינטרנט זו הדרך הכי מהירה ונוחה שיש כיום להשוות מחירים, ובאתר bestie תוכלו לעשות זאת בכמה צעדים פשוטים. במחשבון הביטוח של האתר תתבקשו למלא מספר פרטים בנוגע אליכם ואל הרכב אותו תרצו לבטח, והמערכת החכמה תציג לכם תוך זמן קצר מגוון הצעות מחיר מהזולות ביותר והפופולריות ביותר שמציעות חברות וסוכנויות הביטוח, בהתאם לנתונים שהזנתם. באמצעות השוואת המחירים הנוחה שתוצג לכם, תוכלו לראות את הפירוט של כל ביטוח המוצע לכם, מה הוא כולל ואילו תוספות תוכלו לעשות בו בתוספת מחיר. תוכלו לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת, להשוות ביטוח חובה וצד ג' או ביטוח חובה וביטוח מקיף, תוכלו לסנן לפי פרמטרים שונים כמו שם חברת הביטוח, לשנות את סכום ההשתתפות העצמית ולבדוק האם מגיעה לכם הנחה בשל בעלות על רכב שני או נסיעה מועטה. שימו לב כי מחירי ביטוח לאוטו משתנים מחברה לחברה ובהתאם לנתונים של המבוטח ורכבו, ובנוסף, המחירים מושפעים מגורמים כמו סכום ההשתתפות העצמית, גובה גבול האחריות בנזק לצד ג', שירותי דרך הכלולים בביטוח ועוד.