כיסוי שמשות בביטוח הרכב

בכל פעם שיושבים מאחורי ההגה ויוצאים לדרך מקווים לנסיעה שלווה ושקטה שתסתיים בדיוק כפי שהתחילה, ללא תקלות או בעיות. אך לפעמים אין הדבר בשליטתכם שכן אתם נתונים לחסדיהם של משתמשי דרך אחרים, תנאי מזג האוויר והכבישים עצמם. הדבר נכון גם כאשר הרכב נח בחניה הביתית. כך שגם כשנוקטים במשנה זהירות יכול לקרות מצב שאחת השמשות ברכב נסדקת או נשברת וצריך להחליף אותה באחרת. אך יש תוספת לביטוח מקיף לרכב או לביטוח צד ג' שיכולה לסייע - כיסוי שבר שמשות לרכב.

כיסוי שמשות: שוד ושבר

השמשות של הרכב הן מהחלקים הראשונים שעשויים להיפגע בתאונה, גם אם הן לא חטפו מכה ישירה, לפעמים מספיק הדף או זעזוע מספיק חזק כדי לסדוק ואף לשבור אותן. כמו כן, הן יכולות להיפגע כתוצאה מוונדליזם מכוון או ניסיון גניבה כאשר אדם פורץ לכם לרכב לקחת את מקלט הרדיו, הארנק, הלפטופ או הרכב עצמו. סעיף 306 לתקנות התעבורה קובע כי אין לנהוג ברכב שהמערכות או האביזרים בו לא תקינים, שכן זה יכול לסכן את הנוסעים ברכב, את משתמשי הדרך האחרים, ורכוש ציבורי או פרטי שחולפים על פניו. לפיכך, סדק בשמשה הקדמית יכול להפריע לשדה הראיה ולשבש את הנהיגה. כל נזק שנגרם לשמשה האחורית או השמשות הצידיות מעודד חדירה של לכלוך, משקעים, קור, והיושבים ברכב עלולים להיפצע מהזכוכיות והשברים בחלון.

לשמור על שמשות הרכב ביעילות

השמשות הן חלק רגיש יחסית ברכב, ולכן חברות הביטוח יצרו אפשרות לשמור עליהן ביעילות - הרחבה שניתן להוסיף לפוליסת הביטוח המקיף או ביטוח צד ג', ולהיעזר בו במקרים בהם השמשה נהרסה כתוצאה מתאונה, ונדליזם או גניבה: כיסוי שבר שמשות. במסגרת הרחבה זו ניתן להחליף את השמשה שניזוקה באחת חלופית, זהה באיכותה לקודמת, כולל גומיות ואיטום, ללא תשלום נוסף. הרחבה זו תקפה לכל שמשות הרכב - הקדמית, האחורית והצידיות, מלבד שמשת גג (Sunroof), במידה ואכן מותקנת אחת כזו ברכב. בחלק מחברות הביטוח והסוכנויות כיסוי זה מגיע עם סעיף ''שמשות עד הבית'', במסגרתו המבוטח רשאי לקבל שירות תיקון שמשות בביתו מבלי להגיע למוסך. שירות זה פועל בכל חלקי הארץ, למעט אזורים שהם מחוץ לקו הירוק, או לחילופין, אזורים בהם יש פרעות ומהומות. כמו כן, שירות ''שמשות עד הבית'' לא יפעל במקרים של מזג אוויר סוער שמקשה על ההגעה ועל העבודה בשטח. במצבים בהם השמשה זקוקה לתיקון יותר מורכב המצריך שימוש בכלים ועזרים מיוחדים או במחשבים של יצרן הרכב, נותן השירות יפנה אתכם למרכז שירות לקבלת טיפול מעמיק יותר. חשוב לציין כי נהגים שגרמו לנזק לשמשה בעצמם במתכוון או שהיא נפגעה כתוצאה מנהיגה תחרותית או בחינת גבולות הרכב או היכולות האישיות - לא יינתן פיצוי כספי מחברת הביטוח.

השוואת ביטוח מקיף עם כיסוי שבר שמשות - עד 20 הצעות מחברות וסוכנויות

הדרך הטובה ביותר להגן על שמשות הרכב מפני מפגעים שונים בצד הדרך היא באמצעות כיסוי שבר שמשות. אך כיום במקום לנסוע לסוכנות או חברת הביטוח כדי למצוא ביטוח רכב מודולרי ומותאם אישית, ניתן לערוך השוואות ביטוחי רכב בקלות ובמהירות באתר בסטי - מכל מחשב או סמארטפון. הזינו את הפרטים שלכם ושל הרכב בבסטי ותוך דקות יופיעו במאגר החיפוש עד 20 הצעות מחיר איכותיות, משתלמות מחברות וסוכנויות ביטוח שונות.