האם נהג אקראי יכול לנהוג ברכב במקומכם לזמן קצר?

כשאתם לוקחים את הרכב למוסך, בין אם זה לבדיקה שגרתית, להחליף חלק שהתיישן, או כדי להעביר אותו מסכת תיקונים מקיפה בעקבות מזג אוויר סוער או תאונת דרכים חלילה - אתם מפקידים את גורלו ואת המפתחות בידי עובד המוסך, שיבקש מכם רשות לנהוג בו כדי להכניס אותו פיזית למוסך, שם יש לו גישה נוחה למכשירים והכלים שהוא זקוק להם כדי לתקן את רכבכם ביעילות. ככל הנראה תענו בחיוב כי אתם יודעים שזה תהליך שנמשך גג 3 דקות וזה למטרה נעלה, אך האם זה נכון מבחינת הביטוח, המציין כי אתם הבעלים הבלעדיים של הרכב ורק אתם רשאים לנהוג בו?

סוגיה מורכבת

כאשר נותנים את מפתחות הרכב לנהג מזדמן אפילו למספר דקות, בין אם זה פחח, עובד מוסך שצריך לבצע עבודות ותיקונים ברכב, או אפילו חבר או בן משפחה שלוקח עבורכם את הרכב לחניון מכל סיבה שלא תהיה - זה מעמיד אתכם במצב מעניין ומאוד מורכב, כי הפוליסה שלכם היא אישית, רשומה על שמכם וסוג הרכב שלכם בלבד. מה גם שמרבית הפוליסות הרגילות לא כוללות סעיף נהג אקראי. כך שאם נניח ייגרם נזק לגופו של הנהג המזדמן בעת הנהיגה, ביטוח החובה לא יהיה תקף לגביו, ואם יגיע לאוזניה של חברת הביטוח שלכם שאדם אחר נהג במקומכם ונפגע - הפוליסה שלכם תתבטל. אבל יש מקרים מסוימים שבהם השגת כיסוי ביטוחי עבור נהג אקראי היא אופציה אפשרית. ראו גם, מה מכסה ביטוח חובה לרכב.

יש דרך - כיסוי זמני לנהג נוסף

יש דרך לסייע לאדם שישב בכיסא הנהג במקומכם, והיא באמצעות הרחבות ותוספות לביטוח, אותן תוכלו למצוא בטריטוריה של הביטוח המקיף או של ביטוח צד ג'. למעשה, יש הרחבה המתייחסת בדיוק לסיטואציות מסוג זה - ספח נהג זמני. תוכלו לרכוש אותו בתשלום ואיתו לבטח נהג מזדמן למשך יומיים או ארבעה, בתנאי שתתנו את הפרטים הבאים:
  • גיל הנהג
  • מידת הוותק שלו בנהיגה.
במידה והנהג אותו תרצו לבטח הוא אדם שגילו נמוך מ-24, תוכלו לתת לו טופס מיוחד המיועד לנהג צעיר זמני, לאותו פרק זמן של יומיים או 4 ימים לבחירתכם.

למצוא את הטופס הנכון בשבילכם

כשאתם מחפשים במאגר העצום של Bestie ספח צירוף נהג זמני לביטוח הרכב, לאחר שאתם מזינים את פרטי הרכב שלכם – מספר הרישוי והדגם, חשוב תמיד לקרוא את האותיות הקטנות בתוצאות שמתקבלות לכם במנוע החיפוש. עליכם לראות בדיוק מה הטופס שאתם שוקלים לרכוש כולל ועד כמה זה משרת אתכם ומתאים למצבכם. חברות הביטוח נבדלות זו מזו בשיקולים ובמדיניות שלהן ולכן במהלך החיפושים שלכם, אתם עלולים להיתקל בטפסים בעלי עיקרון דומה, אך עם תנאים שמשתנים מאחד לאחר וחשוב לשים אליהם לב ולהתחשב בהם. כמו למשל טופס המציין כי אתם רשאים לצרף זמנית נהג נוסף לביטוח הרכב שלכם רק בתנאי שגילו גבוה מ-30. אך אצלנו תוכלו למצוא מאות הרחבות לפוליסה, וביניהן מגוון רחב של טפסי כיסוי זמני לנהג נוסף או מזדמן. אתם מוזמנים להיעזר במילון מונחי הביטוח כדי להבין בדיוק מה המשמעות של זה, להשכיל, להשוות, ולבחור רק את מה שנכון עבורכם, וכך לסייע לעובד המוסך לקחת את הרכב שלכם ליעדו ללא חשש.