מה מכסה ביטוח חובה

כל בעל רכב בישראל מחויב על פי חוק לבטח את רכבו בביטוח חובה. אך מה זה בעצם ביטוח חובה לרכב ומה הוא כולל? מה ההבדל בינו לבין ביטוחים נרחבים יותר כמו ביטוח מקיף וביטוח צד ג'? מה משפיע על מחיר הביטוח ואיך ניתן לעשות השוואת מחירים מקיפה בין ביטוחי הרכב השונים המוצעים בשוק? לפניכם כל המידע שחשוב לדעת לפני שמחליטים לרכוש ביטוח חובה לרכב.

מה מכסה ביטוח חובה

ביטוח חובה הוא ביטוח לרכב שאותו חייב כל בעל רכב לעשות והוא נועד להגן על הנהג, על הנוסעים ברכבו ועל הולכי הרגל במקרה של תאונה עם נפגעים בגוף. נסיעה ללא ביטוח חובה נחשבת לעבירה פלילית ויכולה להוביל לשלילת רישיון, קנס ומאסר. ביטוח מסוג זה נותן כיסוי טיפול רפואי ומימון הוצאות רפואיות במקרה של נזקים גופניים שנגרמו עקב תאונה, והוא מאפשר למבוטח לקבל פיצוי במקרה של אובדן השתכרות וכושר השתכרות, מבלי שיצטרך להוכיח או לשלול אשמה של צד מסוים בתאונה. חשוב להדגיש כי ביטוח החובה נוגע לנזקים בגוף בלבד ולא לנזקים ברכוש.

במה שונה ביטוח חובה מביטוח צד ג' וביטוח מקיף

בנוסף לביטוח החובה, ישנם ביטוחי רשות אותם ניתן ומומלץ להוסיף. ביטוח צד ג' מכסה נזקים שנגרמו לבעל רכב אחר או לרכוש של צד שלישי כמו רכב, בית, גדר, חניה וכד'. הביטוח המקיף, שהוא הנרחב ביותר, כולל בתוכו ביטוח צד ג', ובנוסף הוא גם מאפשר לבעל הרכב לקבל פיצויים במקרים של נזקי תאונה והוצאות על תיקון הרכב, גניבה, שריפה, נזקי טבע ועוד, ולרוב הוא גם כולל שירותי דרך, גרירת רכב, חילוץ ותוספות אחרות בתשלום נוסף כמו כיסוי שמשות, קבלת רכב חלופי, כיסוי פנסים ומראות צד, שירותי VIP ושדרוגים נוספים. ראו גם, מידע נוסף על מה ביטוח מקיף מכסה.

כמה עולה ביטוח חובה

אין מחיר אחד קבוע לביטוח חובה והמחירים נוטים להשתנות מחברה לחברה ומרכב לרכב, בהתאם לפרמטרים שונים, כך שבעל רכב אחד יכול לשלם 800 ש"ח עבור ביטוח חובה כשבעל רכב אחר יידרש לשלם 1500 ₪ ואף יותר. בין הגורמים המשפיעים על מחיר הביטוח נמנה סוג הרכב ושנת הייצור, גיל הנהג, ותק רישיון הנהיגה שלו, סכום ההשתתפות העצמית, אמצעי הבטיחות והמיגון הקיימים ברכב וביניהם אזעקה, קודן, מערכת התראה על אי שמירת מרחק ועוד. שווי הרכב משפיע גם הוא על מחיר הביטוח, כך שביטוח של רכב יוקרה או רכב נכים יהיה יקר יותר מביטוח של רכב סטנדרטי. נתונים נוספים שיכולים להטות את המחיר כלפי מעלה או מטה הם חברת הביטוח שדרכה בוחרים לבטח את הרכב, סוג הביטוח שבוחרים והכיסויים שהוא כולל, מספר הנהגים שנוהגים ברכב, כמה כריות אוויר יש בו, האם לבעל הרכב יש תביעות עבר או שהייתה לו שלילת רישיון ועוד.

איך לבחור ביטוח חובה לרכב

שוק הביטוח מוצף בחברות וסוכנויות רבות, וכדי לא ללכת לאיבוד בין שלל סוגי הביטוחים, הכיסויים והמחירים, באתר בסטי ניתן לעשות השוואת מחירי ביטוח רכב באינטרנט בצורה נוחה ועניינית, בלי לקבוע פגישה פיזית עם סוכן ביטוח ובלי לבזבז זמן יקר. באמצעות הזנת נתונים פשוטה במערכת החכמה של אתר בסטי, מחשבון הביטוח של האתר יאסוף את המידע הרלוונטי ממגוון הביטוחים המוצעים בשוק בהתאם למידע שסופק, ועל המסך יוצגו ביטוחי רכב חובה + צד ג' או ביטוחי חובה + מקיף, שהם הזולים ביותר והרלוונטיים ביותר עבור בעל הרכב הספציפי. כל התהליך לוקח זמן קצר והוא קל גם עבור מי שלא מתמצא בטכנולוגיה. הצעות המחיר המוצגות הינן אובייקטיביות וניטרליות ולא מוטות לטובת חברת ביטוח כזאת או אחרת, כך שבעל הרכב יכול לקבל החלטה ללא שכנוע והשפעה של איש מכירות, אלא על פי צרכיו ותקציבו בלבד.