תוספות לביטוח רכב שכדאי להכיר

כל בעל רכב בישראל חייב לעשות ביטוח חובה לרכב, ובאפשרותו גם להוסיף ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. רבים לא יודעים זאת, אך מעבר לכיסויים הבסיסיים שמציע כל סוג ביטוח, ישנן עוד מגוון תוספות שניתן לעשות לביטוח, לרוב בביטוח המקיף בלבד. עלות התוספות משתנה בין חברת ביטוח אחת לאחרת, כשישנן גם תוספות שחברת ביטוח אחת תכלול בפוליסת הביטוח וחברה אחרת תדרוש עליה תוספת תשלום. רגע לפני שאתם מחליטים איזה ביטוח לרכוש לרכב שלכם, כדאי לבדוק אם יש שירותים מסוימים שתרצו להוסיף לביטוח הבסיסי המוצע לכם, ואם כן – כמה זה יעלה לכם.

תוספות אפשריות לביטוח

כאמור, התוספות המוצעות משתנות מחברה לחברה וכך גם מחירן, אך לרוב אלה הן ההרחבות שניתן לעשות בביטוח הרכב: שירותי דרך וגרירה – רוב הביטוחים המקיפים כוללים שירותי גרירה, אך חלק מהחברות מציעות להוסיף גם שירותי החלפת גלגל, אספקת דלק, החלפת מצבר ועוד. *רכב חליפי- תנאי קבלת הרכב החליפי משתנים בין חברות הביטוח, כך שמומלץ לבדוק באילו מקרים תוכלו לקבל רכב חליפי, לכמה זמן, איזה סוג רכב תקבלו, איזה גודל הרכב וכד'. שירותי VIP – הגעת נציג של חברת הביטוח למקום התאונה, תשלום מונית או הסעה עד הבית ממקום התאונה, החלפת גלגל ועוד. *ביטוח אביזרים שנוספו לרכב (כמו למשל מסכי DVD ומערכות מולטימדיה, רדיו דיסק או רמקולים יוקרתיים, תוספות אבזור לרכב נכה וכד'). חדש תמורת ישן – אפשרות לקבל פיצוי כספי לצורך רכישת רכב מאותו סוג ודגם שהיה לכם, במקרה בו רכבכם נגנב או שהוא הוגדר במצב של טוטאל לוס (אובדן גמור) או אובדן גמור להלכה. כיסוי זמני לנהג צעיר/חדש – אפשרות להוסיף באופן זמני נהג צעיר או חדש לפוליסת ביטוח קיימת לתקופה של מקסימום 4 ימים (במקום לייקר את העלות הקבועה של הביטוח על ידי כיסוי של נהג זה באופן תמידי).
  • כיסוי זמני לכל נהג מעל גיל 24 עם רישיון של שנה ומעלה
  • נזקי רעידת אדמה
  • *נזקי שביתות ומהומות
  • חילוץ מחניון תת קרקעי
  • כיסוי לפנסים ומראות צד
  • כיסוי שמשות מקוריות
  • כיסוי לפגיעה בפגוש
  • טיפול משפטי בתביעות צד ג'
  • ביטול השתתפות עצמית

השוואת מחירי ביטוח

אז איך תדעו כמה תעלה לכם כל תוספת שתרצו להוסיף לביטוח הרכב שלכם ואילו חברות מציעות את השירותים הללו כחלק ממחיר הביטוח הבסיסי? באתר bestie תוכלו לעשות השוואת ביטוח רכב ולראות מה בדיוק מציעה לכם כל חברת ביטוח, אילו שירותים כלולים במחיר הביטוח וכמה יעלה לכם להוסיף הרחבות כאלה ואחרות לביטוח. איך זה עובד? אתם נכנסים לאתר ובוחרים האם תרצו להשוות בין ביטוח חובה וביטוח צד ג' או ביטוח חובה וביטוח מקיף. לאחר מכן, תתבקשו להזין מספר פרטים הנוגעים לכם ולרכב אותו תרצו לבטח, כמו מין הנהג, גיל הנהג, שנת הייצור של הרכב, דגם הרכב, כמה נהגים צפויים לנהוג ברכב ועוד. המערכת החכמה של האתר תשלב את הנתונים שהזנתם עם המידע הביטוחי הקיים באתרי חברות וסוכנויות הביטוח השונות, ותוך זמן קצר יוצגו לכם תוצאות עם הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר שמתאימות לכם. בנוסף, ניתן לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת, לסנן את התוצאות ולהוסיף נתונים על מנת לבדוק אם מגיעה לכם הנחה (כמו במקרה של רכב שני במשפחה או נסיעה מועטה ועוד). לגבי כל הצעת מחיר תוכלו לראות את הפירוט של המחיר הסופי, אילו שירותים מציע הביטוח, מה ניתן להוסיף בתוספת תשלום, מה סכום ההשתתפות העצמית ופרטים רבים נוספים. ראו גם, ביטוח רכב לפי קילומטר. שימו לב שלא תמיד המחיר הזול ביותר הוא בהכרח המשתלם ביותר עבורכם, כיוון שיכול להיות ביטוח זול יותר אך דורש תשלום נוסף על תוספות מיוחדות שחברה אחרת מציעה אותן כחלק מהביטוח.