האם יש כזה דבר ביטוח נסיעות לחו''ל בחינם?

ביטוח נסיעות לחו''ל הוא מוצר חובה עבור כל אדם שטס למדינה אחרת, בין אם זו נסיעת עסקים חשובה, חופשה משפחתית או גיחה קצרצרה עם החברים בחג. הביטוח הוא מה ששומר עליכם מפני אירועים בלתי צפויים, מקרי חירום רפואיים או תאונות אלו ואחרות שעלולות לגדוע את החופשה וגרוע מכך, לעלות לכם הון תועפות כדי להשיב את בריאותכם למצבה הרגיל. מה שמעלה את התהיה המתבקשת: האם אפשר להשיג ביטוח נסיעות לחו''ל בחינם ולחסוך את המרדף אחרי הביטוח במחיר המשתלם ביותר? בגדול, התשובה היא לא. ביטוח נסיעות לחו''ל הוא מוצר שרוכשים בכסף. עם זאת, יש ''פרצה'' קטנה שראוי לדבר עליה. מקרה שבו הביטוח דווקא כן יכול להינתן לכם בחינם. בסטי עם כמה תובנות מעניינות.

הטבה בחברת האשראי שלכם תספק ביטוח נסיעות לחו''ל חינם

בספטמבר 2017 נכנסה לתוקפה רפורמה בתחום ביטוחי נסיעות לחו"ל. הרפורמה קבעה כי כל חברות הביטוח יציעו פוליסה בסיסית הכוללת כיסוי לביטול נסיעה, עזרה רפואית, ואובדן כבודה. על פוליסה זו ניתן להוסיף הרחבות, כגון כיסוי לטלפון נייד, כיסוי לתרמילאים, כיסוי ספורט חורף ועוד. בנוסף, הרפורמה קבעה כי חברות האשראי לא יוכלו להציע ביטוח נסיעות לחו"ל חינם למשך כל תקופת הנסיעה. ההטבה של ביטוח חינם מוגבלת ל-5 ימים בלבד, והיא חלה רק על הפוליסה הבסיסית.

הקאץ'

ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם מחברת האשראי הוא אופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, חשוב לזכור כי ביטוח כזה עשוי לא לספק את כל הכיסויים הנדרשים. תקרות הכיסוי בביטוח נסיעות לחו"ל בחינם מחברת האשראי בדרך כלל נמוכות יותר מאשר בביטוח נסיעות לחו"ל רגיל. מה גם, ביטוח נסיעות לחו"ל בחינם מחברת האשראי בדרך כלל כולל השתתפות עצמית במקרה תביעה. יש לזכור שחברת אשראי היא אינה חברת ביטוח אלא עובדת עם חברות אחרות ומספקת את הביטוח מטעמן. עוד דבר, לכל חברת ביטוח יש רשימת מדינות שהביטוח לא מכסה. כדאי לבדוק אותה או לברר עליה פרטים לפני שאתם סוגרים פוליסה וטסים, כדי להיות בטוחים שההטבה אכן תקפה. וכמובן אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר: העניין שההטבה של ביטוח נסיעות לחו''ל חינם תקפה ל-5 ימים בלבד ורק לפוליסה הבסיסית, ללא תוספות. אם אתם טסים לפרק זמן ארוך מזה, נגיד שבועיים, תצטרכו לחדש את הביטוח שוב או לחשוב על פתרון אחר.

4 טיפים לרכישת ביטוח נסיעות לחו''ל מתאים

  1. לא מחכים לרגע האחרון - תכנון טיסה לחו''ל היא מלאכה שעשויה לקחת שבועות ולעיתים חודשים רבים. תלוי באופי החופשה, אורכה והיקף המשתתפים שצפויים להצטרף אליכם. אמנם כדאי לבדוק כמה שיותר קרוב לזמן הטיסה את מחירי הביטוח כדי לקבל תמונה עדכנית, אך לא להשאיר את זה ל-24 השעות האחרונות. שווה להתחיל לגשש כבר בשבוע הימים שלפני הטיסה, כדי לוודא שיש לכם מספיק זמן לבדוק את האופציות העומדות לרשותכם ולבחור פוליסה שתענה על הצרכים שלכם במדויק. אותה כמובן תסגרו כ-72 שעות לפני הטיסה, כדי שתתפנו לשאר ההכנות בידיעה שיש לכם גב בחו''ל.
  2. לא מתפשרים על כיסויים - כמו שאתם נערכים לחופשה שלכם עם ציוד מתאים (ביגוד והנעלה, מוצרים אלקטרוניים), יש לדאוג לביטוח נסיעות לחו''ל המשקף את הצרכים הנובעים ממנה. גם חופשת הבטן-גב הפשוטה ביותר דורשת מכם לחשוב פעמיים על הביטוח. נתחיל מהדבר הטריוויאלי ביותר, התיקים והמזוודות שלכם. ודאי תרצו לוודא שהם מגיעים ליעדם בזמן וללא פגע. ומה לגבי הסמארטפון שלכם? גאדג'טים שונים כמו אייפד או לפטופ? שוכרים רכב בחו''ל? חוששים שהטיסה תתבטל או החופשה תתקצר? בקיצור, מבטחים מה שיכולים ונערכים למגוון רחב של תרחישים בחו''ל.
  3. משווים בין ביטוחים - הדרך הפשוטה והמהירה ביותר לראות את התמונה השלמה בזמן אמת. תעברו בין כמה שיותר חברות ביטוח תוך דקות ותגלו הצעות ביטוח מותאמות לצרכי החופשה שלכם. עם בסטי למשל תוכלו לראות בדיוק מה מייחד כל חברת ביטוח מבחינת הפיצ'רים הקיימים בפוליסה מטעמה, ולבדוק אילו פרטים קטנים עושים הבדל גדול במחיר. תוכלו לסנן פוליסות על פי כיסויים נבחרים ולערוך את הפוליסה שהכי אהבתם עד שתתקבל התוצאה הרצויה. לא עוברות יותר מ-2 דקות וכבר מוצאים ביטוח נסיעות לחו''ל מתאים.
  4. בודקים את תקרת הכיסוי והתנאים המחריגים - כשאתם עוברים בין פוליסות אצלנו בבסטי, חשוב אותן היטב. עברו סעיף-סעיף כדי לראות אילו מקרים רפואיים הביטוח שלכם מכסה. בדקו את תקרת הפיצוי בכל אחד מהכיסויים הללו, עלויות השתתפות עצמית בסעיפים הרלוונטיים. בדקו למשל, כמה יעלה לכם אשפוז במדינת היעד, מה קורה אם יש צורך בטיסת חירום לישראל, עלויות טיפול חירום בשיניים ועוד פרמטרים חשובים נוספים.

ביטוח נסיעות לחו''ל לכל טיסה - בלחיצת כפתור קטנה

לסיכום, ביטוח נסיעות לחו''ל יכול להינתן לכם בחינם דרך הטבה בחברת האשראי או חברות במועדון לקוחות של קופת חולים מסוימת (כמו במקרה של קופת חולים מכבי למשל). אבל יש קאץ': הכיסוי תקף ל-5 ימים בלבד (גם אם השהות שלכם בחו''ל ארוכה יותר) וגובה הפיצוי מוגבל בכפוף לתנאי חברת האשראי. מה גם שחברת אשראי אינה חברת ביטוח. אם קורה משהו בחופשה חס וחלילה, צריך לבדוק מי החברה שדרכה היא מספקת את השירות וליצור איתה קשר. מה שיכול להיות תהליך מסורבל ולא הכי נוח. עדיין, יש מבוטחים שזה מתאים להם וזה לגמרי בסדר. בין אם תבחרו לסגור ביטוח נסיעות דרך חברת האשראי או ישירות מול חברת ביטוח, אספנו בשבילכם 4 טיפים לרכישה חכמה: לקרוא בעיון את תנאי הפוליסה, להשוות בין פוליסות אונליין, לא להתפשר על כיסויים נחוצים וכמובן לא לחכות עם כל ההתעסקות הזאת לרגע האחרון. אצלנו בבסטי תחפשו פוליסות נסיעות לחו''ל בהתאמה אישית ותשוו בין הצעות משתלמות בקליק. כך תחסכו זמן יקר ותוודאו שמיציתם את כל האפשרויות לפני שביצעתם את אחת הרכישות החשובות ביותר לטיסה שלכם. הטיסה שלכם מתקרבת? אל תבזבזו זמן יקר, היכנסו לכאן ותתחילו להשוות בין הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל נבחרות ומשתלמות!