ביטוח רכבי ספורט

רכבי ספורט הם עוצמתיים, יוקרתיים ותמיד מושכים את העין כשהם נוסעים ברחוב, בעיר או דוהרים לצידנו בכביש הפתוח. בעלי הרכבים הללו רוכשים אותם בידיעה שכל נזק שעלול להיגרם להם כתוצאה מתנאי מזג אוויר, תאונת דרכים, פריצה או גניבה עלול לעלות להם ביוקר, בשל מידת הזמינות של חלקי החילוף או מספר המוסכים המורשים הכולל לטיפול בדגם ספציפי. ישנן כמה דרכים לשמור על רכב הספורט מפני מפגעי הסביבה, כאשר הבולטת בהן היא רכישת ביטוח מיוחד שיגבה אותם בעת הצורך.

ההבדל בין רכב ספורט לרכב ספורטיבי

מדובר בקטגוריות נפרדות לחלוטין הנבדלות זו מזו במבנה הרכבים עצמם. כך למשל, רכב ספורט תכליתו לספק חוויית נהיגה רווית אדרנלין ולשם כך הוא נמוך, מכיל 2 מושבים, ומנוע גדול ועוצמתי. בנוסף, גופו נבנה מחומרים קלים כמו אלומיניום, שבעזרתם הוא יכול לדהור על הכביש בעוצמה, להגיע למהירויות מרשימות. רכב ספורטיבי לעומת זאת, הוא גרסה משודרגת לרכב הבסיסי. לכן במבנהו הוא נראה בדיוק כמו משפחתית רגילה אך הוא מכיל מספר שינויים במפרט החלקים אשר מעניקים לו עוצמה דומה לשל רכב ספורט. יצרניות רכב רבות יוצרות גרסאות ספורטיביות לדגמים המשפחתיים המוכרים והאהובים שלהן כדי לספק לציבור רכב שהוא גם אידיאלי לשימושים היום-יומיים, וגם מספק הנאה צרופה מנהיגה.

סעיפי ביטוח לרכב ספורט

הביטוח לרכב מסוג זה הוא ייחודי ומכיל סעיפים רלוונטיים לתחזוקתו, תכונותיו והמצבים אליהם עשוי להיקלע בשגרה השוטפת: ראשית, הוא בעל נטייה גבוהה יותר להיגנב או להיפרץ בידי פורעי חוק וגנבי מכוניות בשל היותו יוקרתי ונחשק בקרב רבים. שנית, הוא חשוף יותר לנזקי מזג האוויר ותאונות בשל עוצמתו הרבה והמהירויות הגבוהות שהוא נוסע בהן בכבישים ובדרכים. לשם כך הביטוח המיוחד שם דגש על תרחישים אלו ומכיל סעיפים כגון: כיסוי מפני נזקים שנגרמו לרכב בעת התהפכות, נזקים שנגרמו לרכב ממי גשמים, כיסוי במקרה של השחתה בזדון, חבלות שנגרמו בגניבה, שריפה או הצתה, נזקי מזג אוויר הנגרמים ממשקעים כמו ברד, גשם או מהתלקחות בשמש הקופחת.

כמה עולה ביטוח רכב ספורט?

בדומה לביטוח לרכב פרטי רגיל, גם כאן הפוליסה נקבעת בהתאם לגיל הנהג, הניסיון שלו בנהיגה, העבר התעבורתי שלו אך לכל אלו מתווספים עוד משתנים - שווי הרכב, זמינות חלקי החילוף בארץ ועד כמה הוא מועד לפורענות. טרם רכישת פוליסה עליכם לוודא שיש חלפים זמינים בארץ עבור הדגם הספציפי שברשותכם וישנם מוסכים מורשים שביכולתם לטפל בו במקרה של פגיעה או הסבת נזק לאחת ממערכותיו. ערכו של הרכב נקבע בידי צוות מקצועי מטעם חברת הביטוח, לאחר שערך בו סדרת בדיקות מעמיקה ומקיפה. כמו כן, כדי לבטח רכב ספורט צריך לבדוק שמותקנות בו מערכות בטיחות מסוימות: הגנה על הרכב בחניון, איתוראן או הצפנה באמצעות קוד. לפיכך, ככל שהרכב שמבקשים לבטח יקר יותר וחשוף לסכנות, כך גם יהיה מחיר הפוליסה, וגובה ההשתתפות העצמית. מחירו של ביטוח רכב ספורט יכול לנוע בין עשרת אלפים שקלים לעשרות אלפי שקלים. לכן, לפני שרוכשים פוליסה לרכב ספורט רצוי לערוך מחקר קטן בשוק ביטוחי הרכב, כדי להבטיח שתוכלו לשמור עליו ביעילות ממפגעים סביבתיים ונסיבות החיים, ולהנות ממנו במשך שנים רבות, ללא דאגות. מאמרים נוספים באותו נושא: ביטוח רכב לנשים | ביטוח רכב לפי קוד דגם | ביטול ביטוח רכב