מפצחים את הקוד: ביטוח רכב לפי קוד דגם

קוד דגם הוא מספר שרשום ברישיון של רכבים פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון. הקוד מורכב מ-8 ספרות, כאשר 4 מהן מזהות את דגם הרכב, בעוד שה-4 האחרות מספקות מידע על המפרט הטכני שלו (רמת גימור, סוג הדלק שהוא צורך, רמת זיהום האוויר של הרכב, אבזור בטיחותי ופרמטרים נוספים המשפיעים על ערכו). קוד הדגם הוא פקטור המשמש להערכת שווי הרכב ומחירי הביטוח הריאליים עבורו. עם בסטי תוכלו לחפש ביטוח רכב לפי קוד דגם, למגוון רחב של רכבים ונהגים, לגלות שפע הצעות ביטוח בהתאמה אישית, ולמצוא את הצעת הביטוח הנכונה בשבילכם.

ביטוח רכב לפי קוד דגם לנהג חדש

נהג חדש הוא מונח המתייחס לכל אדם בעל וותק נהיגה של עד שנתיים, ללא קשר לגילו. מרגע קבלת רישיון הנהיגה ועד לתום השנתיים, עליו להצמיד שלט ''נהג חדש'' בפינה השמאלית של האחורית ברכב, כדי שיהיה בולט וברור לנהגים שנוסעים אחריו. כל נהג חדש שגילו נמוך מ-24 נקרא ''נהג חדש-צעיר'', ועליו לעבור תקופת ליווי של שישה חודשים. עד גיל 21 חלה גם הגבלה על כמות נוסעים ברכב. נהג חדש-צעיר שטרם מלאו לו 21 רשאי להסיע 2 נוסעים בלבד. מנגד, נהגים חדשים שחצו את גיל 24, לא מחויבים בנסיעה עם מלווה ולא חלה עליהם הגבלת נוסעים ברכב. נהגים חדשים נתפסים בעיני החוק כנהגים חסרי ניסיון ועל כן עליהם להפגין זהירות יתרה בכביש, מאחר וכל עבירה חמורה עלולה לעלות להם במבחן תיאוריה, טסט , בדיקה רפואית או כל השלושה יחד - כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. מסיבות אלו, ביטוח רכב לנהג חדש יהיה יקר יותר משל נהג בעל ותק נהיגה גדול יותר. ולמרות זאת, שוק הביטוח מציע לא מעט אלטרנטיבות, הראשונה היא ביטוח רכב ליום אחד או מספר ימים. רוב הנהגים החדשים הם גם נהגים צעירים, סטודנטים או חיילים שמגיעים הביתה פעם בשבוע-שבועיים, כך שלא משתלם לרשום אותם בפוליסה הסטנדרטית. במקום, אתם יכולים לרכוש עבורם ביטוח רכב זמני שיאפשר להם לנהוג ברכב המשפחתי רק כשהם בבית. אופציה נוספת לנהגים חדשים - ביטוח לפי קילומטר. ביטוח רכב דיגיטלי שניתן למצוא בחברות כמו כלל או הפניקס, במסגרתו מקבלים ''בנק קילומטרים'' ואפליקציה ייעודית, בה ניתן לעקוב אחר היסטוריית הנהיגות של הנהג הטרי של הבית. בבסטי מחפשים ביטוח רכב לפי קוד דגם, מציינים את פרטי הנהג הטרי ביותר ומגלים הצעות ביטוח מותאמות ומעניינות.

ביטוח רכב לפי קוד דגם לרכב אספנות

רכב אספנות הוא רכב בן 30 שנה ומעלה שנרשם ככזה במשרד התחבורה. ישנם סוגים רבים של רכבי אספנות: החיפושית המפורסמת, שברולט, מוסטנג, ביואיק או יגואר נוצצת. בנוסף, רכבי אספנות יכולים להיות גם רכבים מסחריים, אופנועים, אוטובוסים ומשאיות משקלן נמוך מ-12 טון. נהגים שמחזיקים ברכב אספנות נהנים ממגוון הטבות, ביניהן: הנחה נדיבה בביטוח חובה לרכב, הרשאה להובלת מטען, תו נכה לנהג עם צרכים מיוחדים, שתקף גם אם אדם אחר נוהג במקומו ועוד. רכבי אספנות הם רכבים בעלי עיצוב ייחודי, ערך נוסטלגי רב ומפרט חלקים אקסקלוסיבי לדגם ופעמים רבות - תקופת הייצור. סטנדרט ייצור הרכבים השתנה במרוצת השנים, יש חלקים שכבר לא מייצרים באותה הדרך או מאותם החומרים, לצד חלקים שכבר לא קיימים ברכבים המודרניים. המשמעות היא, שיהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא חלקי חילוף לרכב אספנות במקרה של תאונה, גניבה או פגיעה כלשהי בשלמותו. לכן, לא משתלם לבטח אותו בביטוח מקיף. אם כן, אילו אופציות עומדות לרשותכם כשמדובר בביטוח רכב אספנות? ביטוח חובה+צד ג'. היכנסו לאתר בסטי, חפשו ביטוח רכב לפי קוד דגם לרכב האספנות שלכם, וגלו היצע גדול של הצעות ביטוח צד ג', בקליק. את הפוליסות תוכלו לרכוש בצורתן הבסיסית או לשדרג עם כיסויים בתשלום כגון: כיסוי להגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה ועוד, להתאמה מדויקת לצרכים שלכם.

ביטוח לרכב מסחרי

רכב מסחרי הוא רכב שתוכנן ונבנה לצורך שינוע טובין או לחילופין, רכב המוגדר ברישיון בעליו רכב עבודה. משרד התחבורה מחלק את רכבים אלו ל-3 קטגוריות על פי משקלם: רכבי משא מסחריים ורכבי עבודה עד 3.5 טון, מ-3.5 עד 12 טון ו-12 טון ומעלה. רכבים מסחריים פועלים במסגרת עסק או חברה ומבצעים משימות פינוי והובלה. כל נזק שנגרם להם עלול להוות מכה קשה לכלכלת העסק. לכן, מומלץ לבטח אותם בביטוח מקיף רחב ככל שניתן, כדי לשמור עליהם מפני סיטואציות בלתי צפויות שעלולות לפגוש אותם במסלול הנסיעה: נזקי מזג אוויר, מצב הכביש והיתקלויות עם כלי רכב אחרים והולכי רגל. עם בסטי, אתר השוואות הביטוחים הגדול ביותר בארץ, ניתן למצוא ביטוח לרכב מסחרי בקלות ובמהירות. כשמועד חידוש הפוליסה ממשמש ובא, נכנסים לעמוד השוואת ביטוח רכב, מזינים את פרטי דגם רכב העבודה אותו מעוניינים לבטח, עוברים בין הצעות ביטוח רכב לפי קוד דגם, מטעם חברות וסוכנויות הביטוח המובילות בשוק. משווים בין הצעות נבחרות, מקבלים החלטה ומבצעים רכישה.

ביטוח רכב בדיוק בשבילכם, בקליק

אם שאלתם את עצמכם איך להוזיל ביטוח רכב ולקצץ בהוצאות המכונית השוטפות, התשובה היא - לסגור ביטוח לאוטו באינטרנט. בין אם יש לכם רכב יוקרה, רכב אספנות, רכב מסחרי או רכב פרטי שרוצים לצרף אליו נהג חדש או צעיר, בבסטי תמצאו הצעות ביטוח בדיוק בשבילכם. תוכלו לחפש את ביטוח הרכב הבא שלכם באחת מ-2 דרכים. הדרך הראשונה היא לכתוב את מספר הרישוי של הרכב ולצאת לדרך. במידה ולא זוכרים את המספר בעל פה, או שאין תמונה שלו בסמארטפון - עוברים להזנת פרטי דגם הרכב, ביניהם, קוד הדגם שלו. זהו המספר שמופיע ברישיון הרכב ובעזרתו ניתן לקבוע את ערכו ותעריפי הביטוח המתאימים לו. כשמחפשים ביטוח רכב לפי קוד דגם בבסטי, מחפשים הצעות מדויקות לסוג הרכב, תכליתו ומצבו התחזוקתי. כך למעשה מגיעים לכל אותן הצעות רלוונטיות, עדכניות, במחירים משתלמים ונוחים. תוך 2 דקות מסיימים את תהליך הרכישה ויוצאים עם ביטוח רכב שמשקף את הצרכים והשימושים ברכב שלכם במדויק, ומתאים כמו כפפה לשגרת הנהיגה שלכם. צמאים למידע נוסף על שוק הביטוח? היכנסו למילון מונחי הביטוח שלנו והכירו את כל מושגי המפתח שיעזרו לכם להבין איך להפיק את המיטב מביטוח הרכב הבא שלכם!