ביטול ביטוח רכב

ביטוח הרכב הוא שירות שמטרתו להעניק לכם 12 חודשי שקט בעודכם נוסעים לכם ברכב הפרטי בשגרת יומכם, כך שהפעם הבאה שתשמעו מחברת הביטוח שלכם תהיה רק במועד חידוש הפוליסה. אך לעיתים לא ניתן להשלים את תקופת הביטוח כסדרה, אלא שצריך לבטל את ביטוח הרכב הקיים. ביטול ביטוח הרכב משמעותו שכל כיסוי ביטוחי שהיה לכם חודל מלהתקיים מרגע שהביטול נכנס לתוקף. עם זאת, ישנם מצבים בהם ביטול ביטוח רכב הוא הדבר הנכון לעשות.

סיבות אפשריות לביטול ביטוח הרכב

על מנת לבטל את ביטוח הרכב שלכם עליכם להגיש בקשה אצל חברת הביטוח שלכם. כיום מספיק פשוט למלא טופס פנייה דיגיטלי באתר החברה או הסוכנות שלכם ולאחר מכן להמתין למענה מחברת הביטוח לצורך השלמת התהליך. הנה כמה סיבות לביטול ביטוח הרכב הנוכחי:
  1. מכירת רכב - אם אתם עומדים למכור את הרכב שלכם, לכל מטרה שלא תהיה, עליכם לבטל את ביטוח הרכב, מאחר והוא מבוסס על פרטי הרכב הקודם שלכם: הדגם, שנת היצור, המערכות המותקנות בו וכן הלאה. במקרה של ביטול ביטוח הרכב על רקע מכירת הרכב המבוטח, עליכם לצרף לבקשה טופס העברת בעלות עם פרטי האדם שעתיד לקבל את הרכב שלכם.
  2. השבתת רכב - במקרה והרכב שלכם יוצא מכלל שימוש, אם זה כתוצאה מתאונה קשה שגרמה לו להגיע למצב של טוטאל לוס, או כי פשוט מדובר בדגם ישן מאוד שיושב בחניה הביתית כבר זמן רב ללא מעש ואתם לא מצפים לשוב לנהוג בו, עליכם לצרף לבקשה לביטול ביטוח הרכב גם טופס אישור השבתת רכב ממשרד הרישוי.
  3. כפל ביטוחים - כפל ביטוחי הוא מצב שבו למבוטח יש מספר כיסויים מחברות ביטוח שונות על אותו מקרה ביטוח, למשל תאונת דרכים או שריפה, כאשר עבור אחד מהם הוא משלם פרמיה קבועה. במקרה שנדרש להגיש תביעת ביטוח בגין אותו אירוע, הוא המבוטח רשאי לממש רק כיסוי אחד. לכן אם ביטוח הרכב שברצונכם לבטל כולל כפל ביטוחים, עליכם לצרף לבקשה עותק של הכיסויים האחרים.
  4. גניבת רכב - אחד ממקרי הביטוח המצערים ביותר שיכולים לקרות לכל נהג הוא גניבת רכב. ישנם רכבים יותר מועדים לפורענות מאחרים כמו למשל רכבי ספורט או דגמי רכב במהדורה מוגבלת, ושכונות בהן שיעורי גניבת הרכבים גבוהים מאחרות אך זה מצב שיכול לקרות לכולם, בכל שעה ביום, ללא כל התראה מוקדמת. מומלץ לבטל את כל ביטוחי הרכב  הרשומים על שם הרכב הגנוב (למעט הביטוח המקיף שמעניק פיצוי במקרה של גניבה), ולצרף אישור על גניבת הרכב מהמשטרה.

למצוא את ביטוח הרכב הבא במהירות וקלות

לאחר שמבטלים את ביטוח הרכב, יש לרכוש ביטוח רכב חדש בהתאם לצרכים והשימושים שלכם ברכב האישי. עם Bestie, אתר השוואות הביטוחים האינטראקטיבי לא צריך להרחיק לכת על מנת למצוא הצעת ביטוח יעילה ומשתלמת. כל שעליכם לעשות הוא להזין את הפרטים שלכם, את סוג הביטוח המועדף ולהתחיל לחפש בין עשרות הצעות מותאמות. ברגע שתמצאו פוליסה שתופסת את עיניכם, תוכלו ליצור קשר עם סוכן הביטוח לקבלת מידע נוסף שיסייע בגיבוש ההחלטה הנכונה בשבילכם. מאמרים נוספים באתר: ביטוח רכב לנשים | ביטוח רכב ספורט