ביטוח לנהגים בעלי עבר תעבורתי בעייתי מורכב אבל אפשרי

רכישת ביטוח רכב הוא תהליך יותר מורכב ממה שנראה לעיתים, הוא דורש התמודדות עם כמויות של מסמכים, שאלונים, כאשר מידת הנכונות של חברת הביטוח לבטח את הרכב של המועמד, מתבססת במידה רבה על ההיסטוריה התעבורתית שלו. לכן, אם המבוטח העתידי מתגלה בשלב זה או אחר בתהליך כאדם בעל עבר בעייתי, זה יוצר מצב מורכב, אך פתיר.

ביטוח לנהגים בעלי עבר תעבורתי בעייתי: כשהעבר רודף 

ביטוח רכב הוא אמצעי שמסייע להתמודד עם סיטואציות לא צפויות על הכביש, ולעיתים מוציא את המבוטח מבור עמוק בכך שמעניק כיסויים בגין נזקים כבדים מאוד, שנגרמו לו ולרכבו כתוצאה מתאונה, נזקי מזג אוויר או תנאי השטח. לכן אין פלא שמרבית האנשים נוהרים אל חברות הביטוח וסוכנויות הביטוח השונות כדי לספק לעצמם רשת ביטחון, ראש שקט ומצפון נקי. עם זאת, ישנם אנשים שבשבילם הדרך לביטוח הנכסף רצופה מעט מהמורות ומכשולים, בשל עבר תעבורתי מורכב. במקרה שמגיע לחברת הביטוח או הסוכנות מועמד עם עבר תעבורתי פלילי שרוצה לבטח את הרכב שלו, עומדת בפניה 2 אפשרויות, הראשונה היא להציע לו פוליסה יקרה מהרגיל (לעיתים אף בעשרות אחוזים), והשניה היא לסרב לבטח אותו ולהפנות אותו לסוכנויות או חברות אחרות. השיקולים הללו מונעים מבדיקת מידת הסבירות של המועמד להפעיל את הביטוח בזמן אמת. מנקודת מבטן של חברות הביטוח, כאשר מדובר באדם עם עבר תעבורתי נקי יחסית הסיכוי שהוא יהיה מעורב בתאונות דרכים ותקריות בכבישים, יפעיל את הביטוח ויתבע פיצויים הוא נמוך יותר בהשוואה לאדם עם מספר עבירות תנועה או תיק במשטרה, שהסיכוי, ואיתו הסיכון בהפעלת הביטוח עולה משמעותית.

איך חברות הביטוח יודעות?

אם לנהג המבקש לבטח את הרכב בביטוח חובהמקיף או צד ג' יש היסטוריה תעבורתית הכוללת דוחות, נקודות, קורס נהיגה מונעת או תיקים פליליים - חברת הביטוח תגלה זאת באמצעות שאלונים, וגישה למאגרי מידע של רשויות החוק במדינה. לעיתים חברות הביטוח מסתפקות בתשובותיו של המבוטח כאשר ממלא את פרטיו האישיים ופרטי הרכב במסמכים הרלוונטיים וממשיכות בתהליך כסדרו. אך כאשר הן מוצאות את תשובותיו של הנהג ביחס לעברו בדרכים - מעוררות חשד, חברות הביטוח והסוכנויות רשאיות להעיף מבט בארכיונים שברשותן, לברר מידע אודות ההיסטוריה של הרכב ושל המבוטח העתידי, ולפיכך להחליט כיצד לפעול. לכן על הנהג להיות כנה בקשר לעברו, להציג את פני הדברים בשקיפות מלאה, כדי להימנע ממצבים לא נעימים.

להשוות מחירי פוליסות ולמצוא מה מתאים תוך דקות 

חשוב לזכור שלמרות שפוליסת ביטוח רכב לנהגים בעלי עבר פלילי הן יקרות יותר, לכל חברת ביטוח יש מדיניות משלה ובהתאם לזאת הן נבדלות זו מזו גם במחירי הפוליסה שהן מציעות ללקוחותיהן. לכן הפתרון הפשוט ביותר הוא להכיר את שוק הביטוח מקרוב, לערוך השוואות בין הצעות ביטוח, והמקום לעשות זאת הוא אצלנו ב - Bestie - אנחנו נחסוך את כאבי הראש ונשווה בין עשרות הצעות ביטוח רכב מותאמות אישית במהירות ובקלות.