כיסויים ביטוחיים שחשוב להכיר במקרה של תאונת דרכים

אף אחד לא רוצה להיקלע לתאונת דרכים, אך אם כבר חלילה נקלעתם לסיטואציה הלא נעימה הזאת, בין אם באשמתכם ובין אם באשמת נהג אחר, מוטב שתגיעו לרגע המאתגר הזה מוכנים, כשאתם יודעים בדיוק מה כולל ביטוח הרכב שלכם, אילו שירותים מגיע לכם לקבל במקרה של תאונה, למי לפנות וכמה יעלה לכם כל הסיפור הזה. אז הנה כמה כיסויים ביטוחיים שכדאי לכל נהג ונהגת להכיר לפני שבוחרים ביטוח רכב, וגם אם כבר יש לכם ביטוח – כדאי להציץ בפוליסת הביטוח ולבדוק על אילו שירותים שילמתם לחברת הביטוח, כדי לדעת באילו מקרים תוכלו לפנות אליה ולמה לצפות ממנה ברגע האמת.

שירותי דרך וגרירה 

רוב חברות הביטוח כוללת בביטוח המקיף שירותי גרירה במקרה של תאונה או במקרה של תקלה כלשהי שמשביתה את הרכב, אך חלק מהחברות גם מציעות בחינם או בתוספת תשלום שירותי דרך נרחבים יותר בנוסף לגרירה, כמו שירות החלפת גלגל, אספקת דלק אם נתקעתם בלי דלק ואתם לא בקרבת תחנת דלק, חילוץ מחניון וחילוץ באופן כללי, התנעת רכב שנתקע בדרך, תיקון תקלות שונות ברכב, החלפת מצבר ששבק חיים ועוד.

רכב חליפי 

ביטוח מקיף לרוב כולל קבלת רכב חליפי המאפשר למבוטח לקבל רכב במקרים שונים, כשתנאי קבלת הרכב משתנים בין החברות וכך גם תקופת הזמן שעבורה יקבל המבוטח את הרכב. ישנם ביטוחים המאפשרים לקבל רכב חליפי לכ-30 יום במקרה של גניבה או לזמן קצר יותר במקרה של תאונה, כשהרכב במצב טוטאל לוס או במקרה של תאונה עם נזק חלקי לרכב, וישנם אף ביטוחים המאפשרים להוסיף אופציה שהרכב החליפי יגיע עד למבוטח באמצעות נציג חברת הביטוח.

שירותי VIP 

שירותי ה-VIP נחשבים להרחבה של ביטוח מקיף לרכב בתוספת תשלום, והם משתנים בין חברות הביטוח. לרוב כוללים שירותים אלה הגעה של נציג חברת הביטוח למקום התאונה וטיפול שלו בביורוקרטיה הנדרשת במקום שהמבוטח יצטרך להתעסק עם זה, החלפת גלגל ללא השתתפות עצמית, תשלום מונית עד הבית ממקום התאונה במקרה בו לא ניתן לנהוג על הרכב, העברת רכבו של המבוטח למוסך, העברת הרכב למכון רישוי לביצוע טסט, שירותי הכוונה בדרכים באמצעות מענה אנושי, קבלת רכב חליפי עד הבית ואיסוף שלו בסיום התקופה מביתו של המבוטח.

הוצאות משפטיות

חלק מביטוחי הרכב כוללים הוצאות משפטיות, כשהתנאים וסוגי ההוצאות המשפטיות משתנים מחברת ביטוח אחת לאחרת, חלקם בחינם וחלקם מוצעים למבוטח בתוספת תשלום. ישנם ביטוחים הכוללים שירות טיפול משפטי בתביעות צד ג', מימון הגנה משפטית עד סכום מסוים הנקבע בפוליסת הביטוח, סיפוק עורך דין למבוטח במקרה הצורך, סכום השתתפות עצמית בהגנה משפטית המשתנה בין חברה לחברה ועוד.

השוואת ביטוחי רכב

כשאתם רוצים לרכוש ביטוח לרכב שלכם ולוודא שהביטוח כולל את כל הכיסויים הביטוחיים החשובים שבהם אתם מעוניינים, מומלץ תחילה להיכנס לאתר להשוואת ביטוחים ולעשות השוואת מחירים, לראות מהן הצעות המחיר הקיימות בשוק הביטוח שמתאימות לנתונים שלכם ושל הרכב שלכם, לבדוק מה כולל כל ביטוח ואיזו חברה מציעה לכם ביטוח עם הכיסויים הרצויים, האם כיסויים אלה מייקרים את עלות הביטוח ואם כן – בכמה. אתר בסטי מציע מחשבון ביטוח רכב בו ניתן להשוות בקלות ובמהירות ביטוח חובה ומקיף או ביטוח חובה וצד ג', ולקבל תוצאות תוך זמן קצר עם מידע ביטוחי עדכני ממגוון חברות הביטוח והסוכנויות, כשלגבי כל הצעה ניתן לראות את פירוט המחיר ומידע מפורט לגבי השירותים הכלולים בביטוח ואילו שירותים ניתן להוסיף בתוספת מחיר. שימו לב כי לא תמיד הצעת המחיר הזולה ביותר היא גם זאת שהכי משתלם לכם לרכוש, כך שכדאי לשים לב מה כולל כל ביטוח, והאם מחיר זול שמציעה חברה אחת לא כולל שירותים נרחבים שכן מציעה חברה אחרת. לפני שאתם מחליטים איזה ביטוח לרכוש, הקפידו לבדוק אילו כיסויים ביטוחיים הוא כולל וכמה יעלה לכם ליהנות מהכיסויים הללו.