6 משתנים המשפיעים על איכות הנהיגה

כשאנחנו יושבים מאחורי ההגה, כל החושים שלנו פועלים בו זמנית כדי להבטיח נסיעה בטוחה ונינוחה. אך מדובר בפעולה דינמית, שדורשת יכולת גמישות בהתאם לסיטואציה. זו מיומנות שאנו משכללים ומטפחים בכל פעם שעולים לכביש מחדש אך גם כשמקפידים על כללי הבטיחות ברכב, מצטיידים בביטוח רכב מותאם אישית ונשמעים לחוקי התנועה בכביש, יש כמה פרמטרים המשפיעים על חווית הנהיגה, איכותה שחשוב לשים עליהם את הדעת, לזהות אותם, ולפעול כדי לטפל בהם.
  1. עייפות - עייפות בנהיגה היא מצב מסוכן שיכול להוביל לתוצאות הרסניות כאשר לא מאתרים אותו בזמן. כאשר אנו עייפים הגוף עובד יותר לאט, וכשאנו יושבים מאחורי ההגה, זמן התגובה עולה וכך יש סיכוי לעשות יותר טעויות בדרך ואף לגרום נזק לרכוש או חלילה לאדם אחר. אך יש לא מעט דרכים להילחם בעייפות - לשמוע מוזיקה שאוהבים ולשיר איתה, לדבר עם שאר היושבים ברכב לאורך הנסיעה, ואם צריך, לעצור בצד להתרעננות קצרה.
  1. סטטוס בריאותי - בדומה לעייפות, גם המצב הבריאותי יכול להשפיע על איכות הנהיגה מאחר והוא מוריד את סף הריכוז, מסיח את הדעת מהדרך וגורם להתמקד באותו כאב ראש, כאב בטן או צינון שבדיוק תקף. כך ניתן לפספס יציאות, רמזורים או הולך רגל שבדיוק מנסה לחצות לצד השני. לכן כאשר לא חשים בטוב, כדאי לשקול לתת את מפתחות הרכב לאדם אחר שרשום תחת הביטוח, או להתנייד ליעדכם בדרך חלופית.
  1. צורת הישיבה ברכב - ממש כמו שיושבים במשרד, או בבית מול המחשב או הטלוויזיה בשעות הפנאי, כך גם ברכב לתנוחת הישיבה יש השפעה ישירה על הערנות, הצוואר והגב, על יכולת תפעול הרכב ברגע נתון ועל שדה הראיה. לכן צריך לכוון את מושב הנהג בהתאם לגובה, לנצל את מלוא השטח של הכיסא ולשבת זקוף כך שהעיניים מביטות ישר למרכז השמשה הקדמית כדי להבטיח חווית נהיגה בטוחה ונוחה.
  1. נוכחותם של מכשירים טכנולוגיים ברכב - עזרים טכנולוגיים כדוגמת הרדיו והווייז בסמארטפון מייעלים את הנסיעה. אך גם כשמנסים לנהוג בצורה זהירה ובטוחה לעיתים עלולים להתעסק בהם כדי למצוא את התחנה עם התוכנית שאוהבים, לענות לשיחה או לנווט ליעד. הסטת המבט ולו לרגע אחד מהדרך עשויה להוביל לאובדן שליטה על הרכב. לכן רצוי להגדיר את מסלול הנסיעה ואת תחנת הרדיו שרוצים להאזין לה טרם הלחיצה על דוושת הגז.
  1. תנאי הדרך - כשעולים על ההגה ויוצאים לכיוון היעד אין לדעת באיזה מצב נמצא את הכביש, גם אם זה כביש שרגילים לנסוע בו הרבה ומכירים אותו פחות או יותר, הוא יכול לטמון בחובו הפתעות. לפעמים עלולים להיקלע לפקק תנועה שנמשך לאורך קילומטרים, עבודות כביש או שלטי חוצות ענקיים בצידי הדרך. ולפעמים נאלצים לעבור ברחוב צדדי חד סטרי וצר או בדרך חשוכה. כל אלו עשויים להשפיע על אופן הנהיגה ואף לגרום לנהג ולנוסעים לנטוש את התוכנית המקורית להגיע ליעד ולחפש אחר דרכים חלופיות, במידה וניתן.
  1. מזג האוויר - שמש יוקדת ומסנוורת בקיץ, שלג, ערפל או גשם זלעפות בחורף שיכולים להוביל להצפה או שיטפון יכולים להשפיע על 2 היבטים קריטיים לקידום נהיגה בטוחה: תנאי הדרך ושדה הראיה של הנהג. משקעים הופכים את הכביש לזירה מאתגרת, חלקלקה או מוצפת ומגבילים את שדה הראיה של הנהג, כך שהוא לא מקבל את כל המידע הדרוש לו להעריך נכונה את המצב בכביש ובעקבות כך לגבש החלטה מושכלת.

ביטוח רכב איכותי ומשתלם בקליק 

שוק ביטוחי הרכב הוא גדול ומורכב, אך אנחנו ב- Bestie מגשרים על הפערים והופכים אותו לידידותי למשתמש, הוותיק והחדש גם יחד. אצלנו תוכלו למצוא הצעת מחיר לביטוח רכב משתלמת והוגנת בצורה מאוד פשוטה. כל שעליכם לעשות הוא להזין את מספר הרישוי ודגם רכב לצד הפרטים האישיים שלכם, ואנחנו כבר נדאג להשוות בין פוליסות ביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף רלוונטיים, כדי שגם אם תיקלעו למצב שאחד מאותם פרמטרים ישפיעו על הנהיגה, תהיה לכם רשת ביטחון איכותית, מותאמת אישית.