טיפים לנהיגה בטוחה בחורף

גשמים, ערפל כבד, כבש רטוב וחלק ותנאי ראות לקויים הם רק חלק מהסיכונים שעומדים בפני הנהגים הישראלים בחודשי החורף. אז איך להכין את הרכב לחורף? איך לנהוג בבטחה גם בימים הכי סוערים בשנה? ואיך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאם חלילה תצטרכו – יש לכם למי לפנות במקרה של תאונה בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים? קבלו מספר טיפים שיהפכו את החורף שלכם כנהגים לרגוע ובטוח הרבה יותר.

נהיגה בטוחה בחורף: בדיקות מקדימות לרכב 

לפני שאתם מתחילים לנהוג ברכבכם בימים גשומים ועל כביש חלק, מומלץ לבקר במוסך ולעשות בדיקה מקיפה של האוטו, לוודא שמערכת הבלמים ברכב תקינה, לוודא שהקיץ הישראלי לא ייבש ושחק את הצמיגים של הרכב שלכם ואם צריך – החליפו אותם כדי לשמור על אחיזה טובה בכביש, בדקו את המגבים של הרכב – ואם אלה התייבשו ונסדקו החליפו גם אותם. ודאו שמיכל המים של המגבים תקין ומלא, יש לבדוק לחץ אוויר בגלגלים, לנקות את כל הפנסים ברכב ולוודא שהם תקינים ואינם אטומים, פגומים או שבורים, לנקות את השמשות ולבדוק שיש לכם ראות טובה.

נהיגה איטית ובטוחה

כביש חלק ורטוב, גשם, ערפל או כל מצב חורפי אחר אליו תיקלעו בחודשי החורף, הוא בדיוק הזמן המושלם להאט את הקצב, לנהוג בזהירות ובאיטיות, להיות ערניים ומרוכזים אך ורק בכביש ולשמור מרחק מהרכב שלפניכם, אפילו יותר מהרגיל. הדליקו אורות ערפל במקרה הצורך וסעו לאט, גם אם אתם מרגישים שאתם "מעכבים" כמה מכוניות שנוסעות אחריכם. הפתעות בכביש הן אף פעם לא נעימות, ובימי החורף הן יכולות להיות אף יותר מסוכנות וקטלניות מאשר בשאר השנה. זה לא הזמן לעקוף את הרכב שלפניכם ובטח לא הזמן להתעסק עם הרדיו או לענות להודעות בפלאפון (בנהיגה זה אף פעם לא הזמן, ועל אחת כמה וכמה בחורף). שימו לב לדרך, להולכי רגל, לשלוליות ובורות בכביש ולכל דבר שיכול להוות מכשול בדרככם. שימו לב שהכביש נוטה להיות חלק גם כשהגשם כבר הפסיק לרדת, כך שאל תמהרו ללחוץ על הגז ולהיות שאננים כשמפסיק הגשם, הישארו ערניים וזהירים גם אחריו. אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים להמשיך לנהוג כיוון שתנאי הדרך קשים מידי, כמו למשל ערפל כבד שלא מאפשר לכם לראות לאן אתם נוסעים, הקפידו למצוא מקום בטוח לעצור בו כך שיראו אתכם ולא תהוו מכשול בדרך עבור נהגים אחרים, והמתינו שתנאי הראות ישתפרו ותוכלו להמשיך בדרככם בבטחה.

רכישת ביטוח מקיף לרכב

אם אתם רוצים להיות מכוסים מפני כמה שיותר נזקים, בעיקר נזקים מהסוג שהחורף עלול להביא איתו, מומלץ לרכוש ביטוח מקיף לרכב. ראשית, עשו השוואת ביטוח מקיף און ליין באתר בסטי וקבלו הצעות מחיר מהזולות והפופולריות בשוק, שיציגו בפניכם ביטוח חובה + מקיף המתאים לנתונים שלכם ושל רכבכם, ובנוסף למחיר של הביטוח, תוכלו לראות אילו כיסויים ושירותים כולל כל ביטוח ואילו שירותים תוכלו להוסיף בתוספת תשלום.

ביטוח מקיף מכסה נזקי טבע כמו שלג, ברד, הצפות וקריסת עצים ואפשרויות נוספות של נזקים שיכולים להיגרם לרכבכם בתנאי מזג אוויר חורפיים וקיצוניים. בנוסף, חלק מחברות הביטוח מציעות בביטוח המקיף (בחינם או בתשלום נוסף) גם חילוץ מחניון תת קרקעי, קבלת רכב חליפי, שירותי חילוץ מורחבים, כיסוי לפגיעה בפגוש וכיסוי שמשות מקוריות, שירותי דרך וגרירה שכוללים החלפת גלגל, אספקת דלק, הגעה של נציג חברת הביטוח למקום התאונה וטיפול שלו בביורוקרטיה הנדרשת, החלפת מצבר ותיקון תקלות שונות ברכב, וניתן גם להוסיף שירותי VIP המשתנים מחברה לחברה. הסיכון לנזקים עולה כשנוהגים בימים גשומים וסוערים, כך שמומלץ לבטח מראש את הרכב למקרים שאליהם אתם עלולים חלילה להיקלע בימי החורף, ולדעת מה כולל הביטוח שלכם כדי שברגע האת תדעו מה לדרוש ולמי לפנות.

לא לנהוג אם לא חייבים 

אם אתם לא חייבים לנהוג כשיש מזג אוויר סוער, אל תנהגו. אם באפשרותכם לדחות קצת את הנסיעה ולחכות שהגשם ייפסק או הערפל יתפזר, עשו זאת. כך תפחיתו את הסיכוי שלכם ושל רכבכם להיפגע ותחסכו מעצמכם נהיגה בתנאים מאתגרים ומסוכנים.

איזה רכב מבטחים?

מגיע לכם לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר

ביטח רכב | ביטוח מקיף | ביטוח חובה