הכן רכבך לקיץ: טיפים לנסיעה חכמה בעונה החמה

הקיץ הגיע ואיתו ההזדמנות לקחת את הרכב ולצאת לטיולים ברחבי הארץ - בין אם זה מסע של ממש או גיחה קצרה לחוף הים. עם כל ההנאה שבדבר, חשוב לקחת בחשבון את תנאי הדרך ומזג האוויר המאתגר ולנקוט במספר אמצעים הכרחיים, שיסייעו לכם לשמור על רכבכם בקיץ הקרוב ואלו שיבואו אחריו.
  1. בדיקת הצמיגים -  צמיג פגום הוא סכנת חיים. הסיכון להתחממות יתר ופיצוץ הצמיגים כתוצאה מלחץ אוויר נמוך עולה בצורה ניכרת בקיץ (הכבישים חמים מהרגיל). לכן חשוב להיות בבקרה על לחץ האוויר, לוודא שהוא תקין. ניתן לזהות צמיג שאינו שמיש על ידי הופעת סדקים, סימני שחיקה או יובש לאורכו.
  1. מזגן - בעונה החמה אנו משתמשים במזגן הרבה יותר, הוא מסייע לנו לשמור על ערנות ונינוחות בנהיגה, לכן כבר בתום החורף, חשוב לבדוק שהמזגן עובד כראוי ולתקן מה שצריך.
  1. ביטוח הרכב - חשוב להתעדכן בתיק הביטוחי שלכם בכל עת, אך על אחת כמה וכמה בקיץ, כאשר הרכב שלכם חשוף לסכנות רבות הנובעות מתנאי מזג האוויר המאתגרים בלבד. זה הזמן לברר איזו פוליסה יש לכם ומה היא מכסה? האם זה מספיק לכם? האם היא עדיין בתוקף? והאם ניתן לשדרג אותה במידת הצורך? לאחר שתקבלו את התשובות לשאלות הללו מחברת הביטוח שלכם, אתם מוזמנים להיכנס לאתר בסטי ולבצע השוואת מחירי ביטוח רכב - באמצעות ממשק נוח, וידידותי למדיי, המנגיש לכם את עולם הביטוח בצורה פשוטה, יעילה, מהימנה, בגובה העיניים - כדי שתוכלו למצוא את האחת: הפוליסה שתסייע לכם לצלוח את הקיץ בבטחה, ובראש שקט.
  1. מערכת הקירור במנוע - המערכת הזו קריטית לשמירה על טמפרטורה תקינה במנוע, הלב הפועם של הרכב שלכם, ובקיץ היא רגישה יותר לנזקים בשל החום והשימוש התכוף ברכב. לכן רצוי לבדוק את מצב נוזל הקירור וצינורות הגומי של המנוע שלכם לעיתים קרובות, ולהביט בכל נסיעה במד החום של המנוע, כדי למנוע אסון.
  1. מגבים ומתזי השמשה - אלו מסייעים לשמירה על שדה ראיה תקין וברור באמצעות סילוק האבק והחרקים הנצמדים לשמשה ומקשים על ניווט והתמצאות בדרכים.
  1. הגנה חיצונית – כדי למזער את נזקי השמש למעטפת החיצונית של רכבכם, עליכם למרוח שכבת ווקס לכל אורכו, כך למנוע מהצבע לדהות. מומלץ גם להחליף פעם בכמה זמן את כיסויי המושבים וההגה שלכם.
  1. תכנון המסלול - מכלול מערכות הרכב ''מתאמצות'' הרבה יותר בקיץ, לכן חשוב לשמור עליהן, למנוע שחיקה ככל שניתן - באמצעות תכנון מוקפד של כל נסיעה, בין אם זה לצורך חופשה משפחתית בצפון, טיול בחיק הטבע או גיחה קצרצרה לחוף הים.
  1. מגבונים - מצרך חובה בכל רכב, שיסייע לכם לצנן את גופכם מהחום המעיק, לנקות את ההגה, המושבים, השמשות, המראות ועוד ועוד. מה שלא תבחרו לעשות במגבונים הלחים המצויים בתא הנהג, אתם תשמחו שהם שם.
  1. לנהוג רק עם נעליים - גם סנדלים וכפכפים זה בסדר, העיקר לא לעלות על כיסא הנהג כשאתם יחפים, שכן האחיזה בדוושות הגז והבלם (וכתוצאה מכך - השליטה ברכב כולו) היא לא אידיאלית ולא נוחה, וכפות הרגליים שלכם עלולות להיכוות מהחום.
  1. לשתות הרבה מים - בקיץ אנו חשופים יותר להתייבשות, לעיתים רבות הדבר קורה מבלי שאנו מרגישים בכך, לכן חשוב להחזיק בקבוק או מספר בקבוקי מים ברכב, לדאוג למלא אותם בעת הצורך, ולשתות בצורה מבוקרת - בעיקר כשנוהגים, כדי לשמור על ערנות, ריכוז ומצב גופני כשיר לנסיעה, כדי שאתם והיושבים אתכם ברכב - חברים, בני משפחה, או אפילו חיית המחמד - תגיעו בבטחה ליעדכם.
יישום 10 צעדים פשוטים אלו יעזור לכם לעבור את הנסיעה בקיץ בבטחה, בהצלחה, ובהנאה רבה