דף חלק: כל מה שרציתם לדעת על מסמך העדר תביעות

דיברנו כאן לא פעם על חשיבות העבר הביטוחי בקביעת מחירי ביטוח הרכב. אם לסכם זאת בפשטות, אפשר לומר שככל שבעבר הביטוחי שלכם יש כמה שפחות תביעות ביטוח שנפרשות על פרק זמן גדול יותר (לרוב בודקים 3 שנים אחורה), מחירי ביטוח הרכב יהיו זולים יותר. אם ההיסטוריה הביטוחית שלכם היא דף חלק ונקי, אתם יכולים להנפיק ולהגיש מסמך העדר תביעות ולהוזיל את הביטוח עוד קצת. אז מהו מסמך העדר תביעות, איך משיגים אותו ואיך הוא יכול לעזור לכם לחסוך בביטוח הרכב? בסטי עם כל מה שצריך לדעת.

מה זה מסמך העדר תביעות?

העדר תביעות הוא מסמך שניתן למבוטח במסגרת הביטוח המקיף או ביטוח צד ג' לרכב. משמעותו היא שהנהג לא תבע את חברת הביטוח בבקשה לפיצוי כספי ב-3 השנים האחרונות. חשוב לציין כי מסמך זה אינו מכיל את כל העבר הביטוחי אלא רק את אותן 3 שנים, ברוב המקרים. את המסמך מצרפים למסמכי חידוש ביטוח הרכב והוא מעיד על כך שבשנה זו המבוטח לא הפעיל את הביטוח. במקרה שהטופס הולך לאיבוד, אפשר להגיש בקשה לחברת הביטוח ולקבל טופס העדר תביעות חדש. את הטופס תתבקשו להעביר לחברת הביטוח תוך 3 שבועות עד חודש ימים.  מדוע זה כך? מכיוון שברגע שחברת הביטוח מספקת לכם הצעת ביטוח רכב, יש לה חודש לבצע בדיקת עבר ביטוחי (אותה בדיקה מסתמכת בין היתר על מסמך העדר תביעות), ולפי הממצאים להחליט אם היא מבטחת אתכם. במידה והתשובה היא כן, חברת הביטוח מחליטה אם לבטח אתכם עם הפרמיה שהציעה לכם מלכתחילה, או עם פרמיה גבוהה יותר. 

3 דרכים להשיג את הטופס 

  1. חברת הביטוח - אתם יכולים ליצור קשר עם חברת הביטוח באופן טלפוני או מקוון ולבקש שישלחו לכם את המסמך בדואר או לכתובת המייל. אתם יכולים גם להיכנס לאזור האישי באתר חברת הביטוח שלכם ולהזמין אותו משם (כמו שניתן לעשות אצל הראל, איילון, הפניקס, הכשרה ועוד). 
  2. מכתבים מחברת הביטוח - פעם בשנה חברת הביטוח שולחת לכם מסמכים לחידוש הפוליסה, ביניהם מסתתר גם מסמך העדר תביעות. מומלץ לשמור את המכתבים במקום מסודר ונגיש כדי שיהיה לכם את המסמך בהישג יד. ללא מסמך העדר תביעות, ייתכן שתשלמו יותר עבור ביטוח הרכב ואף תיתקלו בסירוב לבטח אתכם.
  3. הר הביטוח - אתם יכולים להיכנס לאתר הר הביטוח, לבדוק את הפוליסות שלכם ולהנפיק ''דוח עבר ביטוחי'' לפי מספר הרישוי של הרכב שלכם. מסמך העדר תביעות שתנפיקו יכלול סיכום של תביעות ביטוח צד ג' ומקיף מ-3 השנים האחרונות, מכל חברות הביטוח שעברתם בתקופה זו. ניתן (ומומלץ) להוריד את המסמך ולשמור אותו במחשב כקובץ PDF או להעביר אותו לחברת הביטוח ישירות מהאתר. 

מה היתרון הגדול שלו? 

מסמך העדר תביעות תכליתו היא, בעצם, לבשר לחברת הביטוח שלפניה עומד נהג אחראי ושקול, נהג שהיא יכולה לבטח בנחת. לפיכך, מסמך העדר תביעות מעניק הנחות בדמי הביטוח. לעיתים אף הוא עשוי לכלול הטבות נוספות, כמו למשל הנחה בדמי ההשתתפות העצמית. יש לא מעט חברות ביטוח המציעות מסלולים מיוחדים לנהגים זהירים עם עבר ביטוחי נקי:
  • בחברת כלל קוראים לו Behave.
  • חברת הפניקס מכנה אותו ''הפניקס זהיר''.
  • חברת איילון מציעה ביטוח מקיף Driving לנהגים זהירים. 
חברות נוספות מציעות מסלול ביטוחי באותו סגנון. במסגרתו מקבלים הטבות מעניינות, בכפוף למדיניות החברה המדוברת. 

אינספור הצעות ביטוח צד ג' ומקיף במרחק קליק על העכבר

מסמך העדר תביעות כאמור אפשר להנפיק במסגרת הביטוח המקיף או צד ג' לרכב. אם מועד חידוש הפוליסה מתקרב ואתם מחפשים פלטפורמה דיגיטלית נוחה וידידותית לחיפוש ביטוח רכב בהתאמה אישית, בסטי זה המקום בשבילכם. מכניסים את מספר לוחית הרישוי של הרכב שלכם פעם אחת ואנחנו כבר זוכרים אתכם, ככה כל פעם שתרצו לבדוק קצת אופציות, תוכלו להיכנס תוך שניה, בלי לבזבז זמן. אצלנו תמצאו הצעות ביטוח חובה ומקיף או חובה וצד ג' לבחירתכם. באופן הזה, לא רק שתחסכו את החיפוש הנפרד אחר ביטוח חובה אלא תוכלו לסרוק את רוב שוק הביטוח בקליק. תעיינו בחופשיות בפוליסות שנבחרו על בסיס ותק הנהיגה שלכם, העבר הביטוחי, דגם הרכב ועוד. תערכו סלקציה קצרצרה על פי גובה השתתפות עצמית שאתם בוחרים, הפוליסות הזולות ביותר ומאפיינים נוספים, שחלקם יעזרו לכם להוזיל את מחירי הביטוח (רכב שני במשפחה, רכב שלא נוסע בשבת). מקליקים, בוחרים ומשווים בין ביטוחים. תוך 2 דקות מסיימים, מוצאים ביטוח רכב משתלם עם כל הכיסויים שאתם הכי רוצים וצריכים, שיעניק לכם שקט נפשי בדרכים.   מחפשים ביטוח מקיף במלוא מובן המילה? הקליקו על השוואת ביטוח מקיף ותמצאו הצעות מעניינות ומפתיעות!