ירידת ערך הרכב

רכב היא השקעה שתדרוש מכם לא פעם להוציא מכיסכם סכומים לא קטנים, לא רק על הרכישה עצמה אלא על כל התוספות הנלוות: גאדג'טים כמו מצלמה, מסך מגע או חיישני בטיחות, טיפולים, דלק, וכמובן ביטוח הרכב. ועם זאת, בשונה מדירה או יצירת אומנות שהערך שלהן רק עולה עם השנים, מהרגע שלוחצים על דוושת הגז לראשונה בנסיעת הבכורה עם הרכב החדש בכביש, המספרים של מחירון הרכב מתחילים לרוץ אחורה - זו למעשה ירידת ערך הרכב.

מהי ירידת ערך רכב?

יש רכבים שערכם ממשיך לעלות ככל שחולף הזמן מעצם היותם רכבי אספנות, רכבים נדירים ביותר שהם חלק מפס ייצור אקסקלוסיבי המונה עשרות פריטים בלבד בכל העולם, או כמובן אם זה רכב מפורסם מסרטים כמו הדלוריאן מטרילוגיית ''בחזרה לעתיד'' או הבאט-מוביל מסרטי ''באטמן'' לדורותיהם. אך בעבור מרבית הרכבים - קורה בדיוק ההפך. מחיר המחירון המקורי של הרכבים הפרטיים שאנו רואים מדי יום בכבישים, יורד באופן אוטומטי מרגע יציאתם מאולמות התצוגה. מדובר בירידה של 10-15 אחוזים בכל שנה במהלך 3 השנים הראשונות לקיומם. לפיכך, ניתן לומר כי ירידת ערך הרכב היא למעשה הפער בין המחיר שבו נקנה הרכב לראשונה לבין המחיר שניתן להציע אותו למכירה. כך למשל אם קניתם רכב ב-60,000₪ אז בשנה הראשונה הוא יהיה שווה בסביבות ה-51,000₪ וכך הלאה.

מהם הגורמים לירידת ערך הרכב?

  1. השתתפות בתאונות - תאונות דרכים הן סיטואציה לא נעימה שרצוי להימנע ממנה בשביל הביטחון האישי שלכם וגם לצורך שמירה על נראות הרכב ותפקודו התקין לאורך זמן, כי ככל שהרכב שלכם היה מעורב ביותר תאונות והיה נזקק לחלפים, גם אם אלה חלפים מקוריים של היצרן, וגם אם מדובר בנזקים מינימאליים, זה יבוא לידי ביטוי במחיר המחירון של הרכב.
  2. Recall - קריאה לתיקון זה מצב שבו חברה או מפעל תעשייתי קוראים לציבור הצרכנים להשיב ליצרנים מוצר שזיהו כפגום. זהו מצב נפוץ בתעשיית הרכב, מאחר וכל תקלה במערכות מהווה סיכון ממשי לבטיחות הנהג. לכן אם יצרנית מזהה פגם ממשי בדגם הרכב שלכם או הסדרה עצמה שאליה משתייך, ומוציאה קריאה לתיקון, זה עלול לפגוע בערכו.
  3. השקת דגם חדש יותר מאותה סדרה - זה נכון לגבי כל מוצר או שירות, גם בתחום הטכנולוגיה והאופנה, ברגע שיוצא דגם חדש יותר מאותה סדרת מוצרים, הדגם שקדם לו מוצע במחיר מוזל ברשתות השונות. כך גם בתעשיית הרכב, כאשר יצרנית רכב משיקה דגם חדש, המודלים הקודמים סופגים ירידת ערך כי הם מוצעים לקהל הרחב במחיר נמוך יותר ממחיר ההשקה הראשוני.
  4. שכיחות הדגם בשוק - ככל שהמוצר יותר נפוץ, נגיש להמונים כך מחירו בשוק יורד. בהתאם לזאת כאשר חברת ליסינג מחזיקה במספר גדול של מכוניות מהדגם שנמצא ברשותכם והיא מציעה אותן למכירה כאשר היא רוצה לרענן את צי הרכבים שבאמתחתה, זה מוריד מערכו של המודל.
  5. קילומטרז' גבוה - ככל שנהגתם ברכב שלכם יותר, קרי, השתמשתם בו יותר, מחיר המחירון הסופי שלו יורד.

איך מצמצמים את ירידת הערך?

ישנם כמה דרכים לעשות זאת, כאשר הראשונה והחשובה ביותר היא לנהוג בזהירות ובתשומת לב רבה כשעולים על ההגה כדי להימנע ככל שניתן מתאונות ופגיעות ברכב. הדרך השנייה היא לשאוף לקילומטראז' נמוך ככל האפשר - לנסוע ברכב רק כשבאמת צריך. ולבסוף, לבדוק את הביטוח שברשותכם. בתחום הביטוח יש כיסוי מיוחד ששומר על הרכב מירידת ערך לאחר תאונה, מדובר בכיסוי ביטול דמי כינון שניתן להוסיף בתשלום לפוליסת הביטוח המקיף ובעזרתו להשיב את היקף הכיסויים של הפוליסה לקדמותו, לאחר שיקום הנזק מהתאונה.

השוואת ביטוח מקיף

לכל חברת ביטוח יש את המדיניות והנוסחים שלה כשזה מגיע לפוליסות הביטוח המקיף לרכב, כך שאם אתם רוצים לשמור על מכוניתכם מירידת הערך, תמצאו אצלנו בבסטי ביטוח מקיף עם תוספת כיסוי ביטול דמי כינון במחירים הכי משתלמים. תגלו מבחר פוליסות דומות אך שונות מעט זו מזו, אך כולן מנוסחות בשפה קלילה ופשוטה. אנחנו נשווה בשבילכם בין מגוון הצעות אטרקטיביות בצורה מקצועית ואובייקטיבית על מנת שתבחרו באופציה הנכונה לכם ולמכונית הפרטית שלכם.