לטיול יצאנו: 5 טיפים לנהיגה עם כלבים

כלבים הם בעלי חיים סקרניים שאוהבים לחקור את הסביבה עם כל 5 החושים. נסיעה ברכב זו הזדמנות נהדרת בשבילם לצאת להרפתקה יחד אתכם, בני האדם האהובים עליהם ביותר. לגלות מקומות חדשים ומעניינים, ולהתאהב מחדש בלוקיישנים מוכרים כמו הפארק, חוף הים, בית של קרוב משפחה ועוד. עם זאת, יש לזכור שכל כלב מגיב באופן שונה לנסיעה. יש כלבים שמאוד מתרגשים לקראתה, אחרים קצת חוששים. יש גם כלבים שנוטים לבחילות ויש לשים על כך את הדעת. לוקחים את הכלב לסיבוב במכונית? בסטי עם חמישה טיפים לנסיעה בטוחה ונעימה עם חברו הטוב ביותר של האדם.  

תנו לכלב להתרגל לרכב 

נסיעה, ועצם השהות ברכב, עלולה להיות מאוד מפחידה לכלב שלא רגיל. הרגילו את הכלב לרכב שלכם בהדרגה, בייבי סטפס. בתור התחלה קחו את הכלב עד הרכב שלכם ותנו לו לחקור אותו בחניה, לרחרח, ללכת סביב. ברגע שהכלב נראה נינוח ליד רכבכם, הכניסו אותו פנימה והניעו אותו במקום. זה ייתן לכלב שלכם הזדמנות להתרגל לחלל הרכב, לריחות המצויים בו ולתחושה של מנוע פועל. בשלב הבא, סעו מעט בחניה. באיטיות ובזהירות, קדימה ואחורה, כדי לתת לכלב להתרגל לתחושה של רכב בתנועה. הכלב מגיב בחיוב לישיבה ברכב ונשאר רגוע ושליו כשהוא בתנועה? קחו אותו לנסיעה קצרה. צאו לנסיעה בת מספר דקות, למקום בקרבת ביתכם. עם הזמן הגדילו את תדירות הנסיעות ואת אורכן.

בטיחות מעל הכל 

הקפידו על מספר כללי בטיחות פשוטים, לשמירה על כלבכם בנסיעה. הצעד הראשון יהיה רכישת רתמה מיוחדת לכלבים. רתמה זו משמשת כחגורת בטיחות לכלב שלכם, ושומרת עליו במקרה של התנגשות או בלימה פתאומית, מבלי להפעיל לחץ על הצוואר. שימו לב, המקום הבטוח ביותר להושיב את הכלב שלכם בזמן הנסיעה הוא המושב האחורי. לא בכיסא ליד הנהג ובשום פנים ואופן לא על הברכיים. זה לא משנה אם זה גור או סוג כלב קטן (פינצ'ר, פומרניאן או צ'יוואווה נניח). במקרה של תאונה ופתיחת כרית אוויר, הכלב שלכם עלול להיפגע כהוגן. 

פתחו מעט את החלון כך שהכלב שלכם יוכל להוציא את הראש, להנות מהנופים המתחלפים והאוויר הצח. אל תפתחו פתח שמאפשר לכלב להוציא את גופו כי הוא עלול להיפגע או לברוח החוצה, ואל תפתחו את החלון בנסיעות במהירות גבוהה, כי הרוח החזקה עלולה להזיק לעיני הכלב. עוד עניין חשוב מאוד, הוא נושא הטמפרטורה ברכב. ממש כמוכם, גם הכלב חשוף לכוויות לא נעימות מהשמש והחום במהלך ישיבה ברכב. צננו את הרכב ככל שניתן והקפידו על פתרונות הצללה נוחים. ולבסוף, אסור בתכלית האיסור להשאיר את הכלב לבד ברכב. אפילו לא לדקה. 

בחרו יעדים שהכלב שלכם יאהב 

הסיעו את הכלב למקומות שהוא אוהב ומכיר (או מקומות חדשים, שאתם יודעים שהוא יהנה לפרוק בהם אנרגיות): חוף הים, בית של חבר, הפארק העירוני, גינת הכלבים הסמוכה. ברגע שתסיעו את הכלב לכל אותם לוקיישנים מעניינים, תיצרו אצלו אסוציאציה חיובית לנסיעה ברכב. לפיכך, בכל פעם שישמע רשרוש מפתחות הרכב ברחבי הבית, הכלב כבר יידע שמחכה לו חוויה מהנה. 

עצירות בנסיעות ארוכות 

בנסיעות ארוכות חשוב לעשות מספר עצירות. יוצאים לפיקניק בחורשה בצפון הארץ או מסלול טיול באחד משבילי ישראל ולוקחים את חבריכם ההולך על 4 אתכם? עשו לו הפסקות קטנות בדרך, על מנת שיוכל לעשות את צרכיו, לאכול, לשתות הרבה מים ולחלץ עצמות בדרך ליעד.   

חיזוקים חיוביים

תגרמו לכלב שלכם להרגיש ברכב, בדיוק כמו בבית. הביאו אתכם לדרך את הצעצוע האהוב עליו, חטיף, עצם לעיסה גדולה, שמיכה רכה ונעימה, כדור. חפצים שהכלב מכיר ואוהב, יעצימו את תחושת הנוחות והמוכרות. הרעיפו על הכלב שלכם אהבה עם מילות עידוד חמות לאורך הדרך ותתגמלו אותו עם חטיפון קטן בסוף הנסיעה. 

ביטוח רכב זול ומשתלם לכל נסיעה עם החבר הכי טוב שלכם

לפני שיוצאים לנסיעה עם הכלב, יש להפוך את הרכב הפרטי שלכם לסביבה נוחה ובטוחה עבורו ועבורכם. תוכלו לעשות זאת על ידי הוספת צעצועים, שמיכות, חגורת בטיחות ייעודית לכלבים. מעבר לכך, כדאי שיהיה לכם ביטוח רכב מתאים. ביטוח חובה, מקיף או צד ג' אמנם לא מכסים חיות מחמד, אבל הם בהחלט יכולים לסייע בהתמודדות עם נזקי תאונת דרכים ומפגעי דרך נוספים. שאתם וכלבכם חשופים אליהם בכל נסיעה לפארק העירוני או גינת הכלבים. 

כאן בבסטי, תחפשו הצעות ביטוח רכב מבוססות פרופיל אישי ומאפייני הרכב שלכם. תוך 2 דקות בלבד תכסו את רוב חברות הביטוח בארץ, ותבצעו סלקציה יסודית בין הצעות ביטוח בהתאמה אישית. תבחרו אילו חברות ביטוח להציג בתוצאות החיפוש, תגדירו את טווח דמי ההשתתפות העצמית (או פשוט הקליקו על ''השתתפות עצמית נמוכה'' ותראו מה יוצא), ואם יש לכם רכב שני במשפחה, רכב שלא נוסע בשבת או רכב שנוסע מעט - ציינו זאת וזכו להנחה. נחשפים להצעות ביטוח מעניינות ומשתלמות ובוחרים את 3 הגדולות. משווים בקליק ומוצאים את הפוליסה הרלוונטית והנכונה ביותר עבורכם. ככה שבפעם הבאה שתצאו עם הכלב לטיול ברכב, תעשו זאת בראש שקט. 

מרבים לנסוע עם הכלב לטיולים? ערכו השוואת ביטוח רכב זריזה ותמצאו פוליסה שתתאים בול לשגרת הנסיעות שלכם!