המדריך המלא להורדת רכב מהכביש

הורדת רכב מהכביש, או השבתת רכב, היא מצב לא נעים כלל. לפעמים קשה להיפרד מכל אותם הזיכרונות והחוויות שצברנו עם הרכב לאורך התקופה, להשלים עם העובדה שזה נגמר. אך לצערנו, מדובר במצב בלתי נמנע שכל רכב יעבור בשלב זה או אחר, בין אם אחרי 5 או 15 שנים על הכביש. אילו נסיבות עשויות להיות להורדת רכב מהכביש, מי מחליט על הורדת רכב מהכביש וכיצד התהליך מתבצע? בסטי עם כל המידע הנחוץ.

2 מקרים המחייבים הורדת רכב מהכביש

  1. רכב ישן מאוד - אם הרכב הפרטי שלכם כבר בן 19 ורואה מוסך לעיתים תכופות, מדובר ב-''גסיסה איטית'' וכנראה שכבר לא משתלם לתקן אותו. יש גם את עניין זמינות חלקי החילוף. רוב הסיכויים שיהיה קשה יותר למצוא חלקים מתאימים ולהחליפם בחלקים הפגומים כדי להשיב את הרכב למצב שמיש. רכב ישן הוא סכנה בטיחותית כי בכל רגע משהו עלול להתפרק, להשתבש, אז מוטב להוריד אותו מהכביש.   
  2. רכב שעבר תאונה קשה מאוד - בעולם הרכב יש 2 מושגים המתארים נזק קשה. הראשון הוא אובדן להלכה (נזק בגובה 40-50% מערך הרכב) והשני הוא טוטאל לוס (נזק של 60% ומעלה מערך הרכב). אובדן להלכה הוא מצב מורכב אבל הפיך, בו אפשר לשקם את הרכב ולהשיבו לכביש. אבל מנזק בדרגת טוטאל לוס, אין דרך חזרה. 

מי יכול להוריד רכב מהכביש?

  1. בעל הרכב - אתם יכולים לקבל החלטה להוריד את הרכב שלכם מהכביש עקב תאונה קשה או התיישנות החומר, שהופכת אותו ללא כשיר לנהיגה. 
  2. שמאי רכב - במקרה של מעורבות בתאונה, שמאי הרכב מגיע לזירת האירוע לבצע בקרת נזקים לרכב הנפגע. אם איש המקצוע קובע שהנזק לרכב הוא בלתי הפיך, הוא יורד מהכביש ונשלח לפירוק. 
  3. קצין תעבורה - במידה שקצין משטרה בודק רכב מסוים ומוצא בו ליקויים בטיחותיים, הוא יכול להורות על הורדת הרכב מהכביש באופן זמני. בעל הרכב יצטרך להוכיח שהבעיות תוקנו לפני שיוכל להשיבו לכביש.

מהם השלבים להשבתת רכב?

  1. ביטול רישום הרכב - בתור התחלה עליכם ליצור קשר עם משרד הרישוי ולבטל את רישום הרכב. תוכלו לעשות זאת באמצעות פגישה פרונטלית או מילוי טופס מקוון באתר האינטרנט של המשרד. לצורך השלמת התהליך תצטרכו לצרף מספר מסמכים: 
  • צילום תעודת זהות.
  •  מסמך ניהול חשבון בנק ושיק עם פרטי הבנק.
  • רישיון רכב בתוקף.

א. אם הרישיון תקף, ממלאים טופס בקשה להחזר אגרת רישוי, כדי לקבל זיכוי על החלק היחסי של האגרה מיום ביטול הרכב ועד שהביטול מתחיל בפועל. 

ב. אם רישיון הרכב לא בתוקף תצטרכו לשלם את האגרה מיום סיום התוקף ועד שמגישים את הבקשה במשרד הרישוי על ביטול הרכב. 

  • אם אתם באים או מגישים בקשה אונליין, בשם בעל הרכב, ממלאים טופס ייפוי כוח ומצרפים את צילום תעודת הזהות שלו
  1. שליחה לגריטה או פירוק - גריטה היא תהליך שבו מפרקים את הרכב לחלקיו השונים לצורך שימוש חוזר. מרבית החלקים הופכים כיום לחלקי חילוף משומשים או חומרים למיחזור. לאחר שהשבתתם את הרכב על הנייר, לפרוטוקול, הגיע הרגע להשבית אותו ''על אמת''. בשלב זה מוכרים את הרכב הישן שלכם לסוחרי רכב, עסקים או מגרשי רכב שקונים רכבים לפירוק או גריטה. בחלק מהמקרים הקונה מגיע עם גרר כדי לקחת את הרכב למגרש לאחר ההשבתה.  באותה מידה, ניתן להעביר את הרכב למגרש, להשבית אותו כבר שם ולחסוך בעלויות הגרירה. 
  2. השמדת לוחיות הרישוי - לאחר שהרכב הגיע לתחנה האחרונה, עליכם להסיר את לוחיות הרישוי של הרכב ולהשמיד אותן כך שלא יהיה ניתן להשתמש בהן עוד. 

איך מבצעים הורדת רכב מעוקל מהכביש? 

לא ניתן להוריד מהכביש רכב מעוקל, משועבד או שצבר חוב מסוים עד שמסירים את המגבלה. רק כאשר החוב או העיקול מתבטל, ניתן להגיש בקשה לביטול רישום הרכב במשרד הרישוי, ולהתחיל את התהליך.  

ביטוח רכב עם כיסוי חדש תמורת ישן 

הורדת רכב מהכביש היא כאמור, אירוע כאוב, על אחת כמה וכמה אם נאלצים להיפרד מרכב חדש שנקנה בשנה וקצת האחרונה. גם כאן, לשוק הביטוח יש פתרון שיכול לעזור לאסוף את השברים ולקום על הרגליים: כיסוי חדש תמורת ישן. חדש תמורת ישן הוא כיסוי ביטוחי שניתן לרכוש במסגרת הביטוח המקיף לרכב. הכיסוי תקף לרכבים שגילם עד 24 חודשים ומעניק פיצויים על מקרי אובדן להלכה, טוטאל לוס, השחתה או גניבת רכב. הפיצויים ניתנים למבוטח לצורך רכישת רכב חדש, מאותו דגם ואותו יצרן או רכב בעל ערך זהה לקודם שיצא משימוש. 

כל הפוליסות הכי משתלמות מחכות לכם כאן

אצלנו בבסטי תוכלו לחפש הצעות ביטוח מקיף לרכב עם כיסוי חדש תמורת ישן משתלמות ואיכותיות. בהתאמה אישית ומדויקת לצרכים שלכם. תסרקו את שוק הביטוח בקליק אחד קטן, תעברו בין הצעות ביטוח שמנוסות בגובה העיניים, תקראו את הנוסחים השונים של הסעיף בין פוליסה לפוליסה, חברת ביטוח אחת לאחרת, ותראו מה הכי מתאים. תערכו סלקציה זריזה על פי גובה השתתפות עצמית רצוי (או השתתפות עצמית נמוכה), חברות ביטוח נבחרות או אפילו רכב שני במשפחה. סמנו מספר פוליסות שמעניינות אתכם במיוחד ובסטי כבר ישווה אותן בשבילכם באופן אוטומטי כדי לחסוך את הטרחה. צ'יק-צ'ק יוצאים עם הצעת ביטוח במיוחד בשבילכם. 

מחפשים ביטוח מקיף שמתאים לכם במדויק? נכנסים לעמוד ביטוח רכב ותוך 2 דקות יוצאים מרוצים!