שמאי הרכב - קווים לדמותו

החיים יכולים להיות מאוד לא הוגנים. כי גם כשאתם מצייתים לכל חוקי התנועה, הרמזורים ומקפידים על המהירות המותרת בכל הכבישים, הצמתים והדרכים, אתם עדיין יכולים למצוא את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים. זה יכול להיות נהג רכב אחר שהתנגש בכם מאחור ללא כוונה, רוכב אופנוע שהגיח משום מקום וחתך אתכם בדרמטיות או מחשבה שנדדה לה וגרמה לכם לאבד ריכוז לשבריר שניה. בכל תאונה, קטנה כגדולה, הרכב שלכם הוא הראשון להיפגע. לאחר תאונת דרכים, תצטרכו לפנות לחברת הביטוח בבקשה לפיצויים על הנזק שנגרם לרכב. מאחר וחברת הביטוח אינה מוסמכת לקבוע את שווי הנזק בעצמה, היא תבקש מכם למנות שמאי רכב. מה תפקידיו של שמאי הרכב, מה ההבדל בין שמאי פרטי לשמאי של חברת הביטוח שלכם ומה קורה אם מערערים על החלטה של שמאי? בסטי עם כל המידע שאתם צריכים.

מהם תפקידיו של שמאי הרכב?

  1. הערכה של סך התיקונים הנדרשים לרכב - שמאי הרכב יבדוק את מצב הרכב שלכם לאחר התאונה ויקבע אילו תיקונים נדרש לבצע בו. הוא ימליץ לכם על חלקי חילוף נחוצים לרכב שלכם. אם יש לכם רכב חדש הוא ימליץ על חלפים חדשים מטעמי בטיחות, אם יש לכם רכב ישן יותר הוא ימליץ על חלפים זהים באיכותם וחומרי הייצור או חלפים ישנים יותר שעשויים להתאים. 
  2. חישוב גובה ירידת ערך הרכב - אחד התפקידים של שמאי רכב הוא לקבוע את ערך הרכב לפני התאונה ואחריה ולהראות את הפער. לכמת את הנזק.
  3. מילוי דו''ח ממצאים - בדו''ח זה מציין איש המקצוע את הפרטים המדויקים שלכם, פרטי הרכב, פרטי הביטוח, הפרטים שהצגנו בסעיפים הקודמים כמו ירידת ערך הרכב, סעיף ''השבה לקדמות'' שמסכם את עלות הנזק לרכב והתיקונים ועוד.
  4. קביעת גובה ההחזר לבעל הרכב - בהתאם להערכתו של שמאי רכב, נקבע גובה הפיצויים שחברת הביטוח צריכה לספק למבוטח בעקבות התאונה.

מה עדיף - שמאי פרטי או שמאי מטעם חברת הביטוח? 

במקרה של תאונת דרכים, חברת הביטוח תייעץ לכם לדבר עם שמאי רכב. כאן עומדות בפניכם 2 אפשרויות, להזמין שמאי מטעמכם, או להזמין את אחד השמאים מהרשימה של חברת הביטוח שלכם. 

  • היתרון בלהזמין שמאי מחברת הביטוח - הזמנת שמאי מהרשימה של חברת הביטוח שלכם היא החלטה נבונה וקודם כל חסכונית. למה? כי חברת הביטוח היא זו שמשלמת על הערכת שמאי רכב, כך שהעלויות לא יוצאות מכיסכם. נקודה נוספת, התהליך עצמו מתקצר ומתייעל משמעותית כי חברת הביטוח בוחרת היטב את השמאים שלה ונוטה פחות לחלוק עליהם.  אם אתם חוששים מנושא האובייקטיביות, כלומר, חוששים שהשמאי יקדם את אינטרס חברת הביטוח, וינקוב במחיר שמתאים לה במקום לשקף בפניכם את המחיר האמיתי, תופתעו לגלות ששמאים רבים עובדים עם כמה חברות ביטוח במקביל כך שבמקרה הזה אין סיבה לדאגה.
  • היתרון בלהזמין שמאי פרטי - אתם חופשיים לבחור כל שמאי שרק תרצו במקום לבחור אחד מתוך רשימה מוגדרת מראש. חשוב מאוד לוודא שהשמאי שאתם מעוניינים בשירותיו יהיה בעל מוניטין, ניסיון רב שנים, רשום במשרד התחבורה ובאיגוד השמאים. תפקידו של האיגוד הוא לספק לשמאים השתלמויות מקצועיות ולדאוג שהם יהיו מעודכנים בכל ההתפתחויות והשינויים העוברים על עולם הרכב (למשל, מהפכת הרכב החשמלי). עוד יתרון שחשוב לדבר עליו, ברגע שאתם לוקחים שמאי פרטי, חברת הביטוח מחזירה לכם על העלויות לפי מחיר שוק סביר כך שזה Win-Win. 

לא מרוצים מהחלטת השמאי? מגישים ערעור וסוגרים סיפור

יש מקרים בהם הערכת השמאי היא לא בדיוק לשביעות רצונכם. יש מקרים אחרים, בהם שני שמאים שונים בודקים את הרכב שלכם וכל אחד מהם רואה את הדברים אחרת. מה עושים בנידון? פונים לשמאי מכריע מטעם איגוד השמאים. האיגוד מחזיק ברשימה של שמאים מכריעים לפי מחוזות בארץ. רוצים לגלות מי השמאי של המחוז בו אתם מתגוררים? מתקשרים למוקד שמאי מכריע ושם מצוותים לכם שמאי מכריע שיעזור לכם לפתור את הדילמה. 

משווים ובוחרים את מעטפת ההגנה שלכם בדרכים

שמאי הרכב הוא פונקציה במשוואה של ביטוח צד ג' והביטוח המקיף לרכב, שני הביטוחים שבעצם מעניקים כיסוי לפגיעה ברכב שלכם או ברכב של אדם אחר. אתם יכולים לבחור שמאי מתוך הרשימה של חברת הביטוח שלכם או לבחור שמאי עצמאית. אם אתם בוחרים בשמאי של חברת הביטוח שלכם אתם יכולים לחסוך עוד קצת על תיקון הרכב, אם תבחרו להכניס אותו למוסך הסדר מטעם חברת הביטוח שלכם. 

אבל לפני הכל, עליכם להיות לקוחות של חברה שאתם שלמים איתה ומרוצים ממנה. כדי לעשות זאת, נכנסים ומשווים בין הצעות ביטוח רכב מותאמות. כאן בבסטי תמצאו את הצעות הביטוח הזולות והמשתלמות ביותר ממיטב החברות וסוכנויות הביטוח בשוק הישראלי. תסננו אותן על פי פרמטרים כמו גובה השתתפות עצמית, רכב שני במשפחה או בחירת הגולשים ותגיעו תוך 2 דקות להצעה הטובה והנכונה ביותר בשבילכם. 

מחפשים ביטוח רכב אפקטיבי במחיר אטרקטיבי? ערכו השוואת ביטוח רכב מהירה ופשוטה ותצאו עם פוליסה איכותית וטובה!