את הנעשה יש להשיב: סעיף פיצוי על בסיס רכב חדש תמורת ישן

רכישת רכב חדש היא נקודת מפנה בחיים, פרק חדש שמסמל עצמאות, חופש, הגשמת חלום. זה צעד שעם כמה שהוא מרגש, הוא דורש המון מחשבה, תכנון מקדים ומשאבים להשלמתו. לכן זה ברור ומובן מדוע נהג שמחזיק ברכב חדש ירצה לשמור על יופיו ואיכויותיו מכל משמר, יטפח אותו וינהג בו ברגישות ובזהירות רבה. אך בכביש, כמו בחיים, לא ניתן לצפות מראש תרחישים מסוימים, כמו תאונות דרכים או תנאי דרך נתונים (הצפות או מספר נתיבים לכיוון). לכן הרכב חשוף תמיד בפני סכנת טוטאל לוס או אובדן להלכה וגניבה. אך כשיש ביטוח מקיף עם סעיף מתאים, ניתן לפצות על עוגמת הנפש.

כיסוי חדש תמורת ישן - מה פירוש הסעיף?

סעיף כיסוי רכב חדש תמורת ישן, משויך לפוליסת הביטוח המקיף, שכן זו הפוליסה שדואגת לכם במקרה של תאונות, גניבות, אסונות טבע וגורמים סביבתיים נוספים. סעיף זה יכול להעניק פיצויים עבור מקרים של אובדן גמור או אובדן להלכה, וכן בסיטואציות של גניבה או ונדליזם במקרה והוכח מול חברת הביטוח, כי במעמד האירוע מערכות המיגון של הרכב הגנוב (שהוגדרו על פי החוזה הביטוחי או על פי הוראות יצרן הרכב) פעלו בצורה תקינה. הפיצויים הניתנים במסגרת סעיף זה יכולים אף להגיע לעיתים לסכומים שמספיקים לרכישת רכב חדש: מאותו דגם ואותו יצרן עם תוספות שכלולות בחוזה הביטוח רכב שלכם, או כלי רכב שערכו זהה לקודם שהיה בבעלותכם, כאשר גובהם נקבע בידי שמאי רכב. בשונה מפיצויים אחרים שניתן לקבל במסגרת הביטוח, אתם רשאים להשתמש בכספי כיסוי חדש תמורת ישן אך ורק למטרת קניית רכב חדש: שחלפו לא יותר מ-24 חודשים מרגע שנוצר, במקום הרכב הישן שלא ניתן להעלות שוב על הכביש.

תמיד לשים לב לפרטים הקטנים

כל חברת ביטוח מגדירה בצורה מפורשת את התנאים שבהם ניתן להפעיל את סעיף רכב חדש תמורת ישן, ובהתאם לזאת את מסגרת הזמן שבה ניתן לממש אותו (לרוב מדובר בפרק זמן של שנה או שנתיים ממועד האירוע הביטוחי). יש פוליסות ביטוח מקיף שהסעיף שזור בהן באופן טבעי. לעומת זאת, יש מקרים שבהם נדרש לרכוש אותו בנפרד כתוספת או הרחבה לביטוח המקיף. לכן חשוב לעיין היטב בחוזה הביטוחי שברשותכם ולשאול את השאלות הרלוונטיות על מנת שתוכלו להנות מתנאים מיטביים.

השוואת סעיפי כיסוי רכב חדש תמורת ישן

אם לאחרונה רכשתם מכונית חדשה שאתם חרדים לגורלה (ובצדק), כדאי שיהיה לכם סעיף כיסוי חדש תמורת ישן. אצלנו בבסטי תמצאו את כל מה שאתם מחפשים ויותר - תוכלו לשוטט בין מאות סעיפי פיצוי רכב חדש תמורת ישן במחירים הוגנים, נוחים ואובייקטיביים ולהשוות בין הנוסחים השונים, להגדיר את נתוני החיפוש בכל עת בהתאם להעדפותיכם ולמצוא את הפוליסה שתפורה למידותיכם בצורה מדויקת - איתה תוכלו לצאת לדרך חדשה, עם מכונית חדשה.