כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון

רכב מסחרי עד 4 טון הוא רכב עבודה המשמש להובלת טובין מסוגים שונים: מזון קפוא, סחורה לחנות בגדים, חומרי ייצור ובניה ועוד בהתאם לחברה או העסק שרכב זה נמצא בבעלותם. רכבים מסחריים מבלים לעיתים שעות ארוכות על הכביש, בכל מזג אוויר - בגשם, בשמש, הם צריכים להביא את הסחורות ליעדן. גודלם מהווה יתרון וחיסרון כאחד - הוא מאפשר נסיעה חלקה ויעילה יותר אך גם חושף אותם יותר לתאונות ותקריות שונות. חשוב לדאוג לביטוח רכב מסחרי עד 4 טון שכולל את כל הכיסויים הנחוצים להגנה מפני אירועים רבים ומגוונים, ליצירת חווית נסיעה בטוחה יותר - הן לנוהגים ברכב מסחרי והן למשתמשי הדרך האחרים שנוסעים לצידו בכבישים. איך מבדילים בין רכב מסחרי לפרטי לצורך התאמת הכיסוי הביטוחי ואיך יודעים איזו מעטפת ביטוחית הכי מתאימה לרכב מסחרי? התשובות בכתבה לפניכם.

ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון - 3 הבדלים מרכזיים בין רכב פרטי למסחרי

  1. ההבדל הראשון הוא הפרמטר שאי אפשר להתעלם ממנו והוא כמובן, הגודל של רכב מסחרי לעומת פרטי. רכב מסחרי גדול וכבד יותר מרכב פרטי. יש לו מנועים גדולים יותר והוא צורך יותר דלק. לפיכך רכבים אלו נבדלים זה מזה גם במשקל המקסימלי שהם יכולים לשאת בבטחה (משקל הרכב עצמו, הנהג, הנוסעים, המטען והדלק). 
  2. ההבדל השני בין רכב פרטי לרכב מסחרי הוא כמובן התכלית של כל רכב. הזכרנו את זה בקצרה בפתיח אך רכב מסחרי משמש למטרות עסקיות, לרוב כרכב הובלה. בעוד שרכב פרטי משמש לנסיעות שגרתיות,אישיות,  הובלת מספר מצומצם של נוסעים (בהתאם לכמות המקומות ברכב) בדרך לעבודה, טיולים, סידורים וכן הלאה. ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון נועד לכסות אתכם מפני שורה של מקרים שעלולים לקרות לרכב מסחרי בדרכים. 
  3. רישיון הנהיגה - רכבים מסחריים ופרטיים נבדלים זה מזה גם בדרגת רישיון הנהיגה הנדרשת כדי לנהוג בהם. רישיון נהיגה ברכב פרטי הוא רישיון מסוג B בעוד שרישיון נהיגה ברכב מסחרי עד 4 טון הוא רישיון C1 שבעצם מאפשר נהיגה ברכב מסחרי מעל 3.5 טון עד 12 טון. כשמחפשים ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון בבסטי מציינים את מספר הנהגים שנוהגים במסחרית ורושמים את פרטיהם בהתאם לכך.

ביטוח מקיף או צד ג' - איך יודעים מה לבחור?

בהתאם להבדלים שמנינו בחלק הקודם, ניתן לראות שהצרכים הביטוחיים של רכב מסחרי שונים משל רכב פרטי. אם כן, כשמעוניינים לחדש (או לרכוש לראשונה) פוליסת ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון, מה האופציות העומדות לרשותכם (מעבר לביטוח החובה שממילא יהיה לכם)? 
  • ביטוח צד ג' - ביטוח שמעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לגורם שלישי על ידי הרכב המבוטח. כיסוי זה מגיע בפני עצמו או כחלק ממעטפת הביטוח המקיף. ביטוח צד ג' תוכלו לרכוש בצורתו הבסיסית או לשדרג עם כיסויים והרחבות נוספות. בבסטי תערכו השוואת ביטוח צד ג' לרכב מסחרי בקליק, כל שעליכם לעשות זה להקליד את מספר הרכב (אותו תמצאו באפליקציית פנגו או בסלופארק) או להזין את פרטי הדגם, לציין את פרטי הנהגים הנוספים ולצאת לדרך. 
חשוב לציין שביטוח צד ג' לבדו לא יספיק אם אתם מחפשים ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון עבור רכב מסחרי שמהווה חלק אינטגרלי מפעילות העסק, רכב שנוסע שעות על גבי שעות, ימים על גבי ימים בכביש. ביטוח צד ג' בלבד יכול להתאים לרכב מסחרי ישן, וינטג' שלא נוהגים בו הרבה. 
  • ביטוח מקיף - ביטוח מקיף הוא הכיסוי הביטוחי הרחב ביותר שניתן לרכוש על מנת לבטח את הרכב. הוא כולל כיסוי לנזקי מזג אוויר כגון שריפה, רעידת אדמה או הצפה ולמקרים לא נעימים נוספים כגון גניבה או תאונת דרכים. גם כאן תוכלו לרכוש את הפוליסה הבסיסית או להרחיב אותה עם כיסויים נוספים. 
אם הרכב המסחרי שלכם הוא רכב עבודה פעיל שאתם או העובדים שלכם נוהגים בו בקביעות כדי לבצע סדרת משימות תובלה חיוניות לשגשוג העסק, ביטוח מקיף היא האופציה היעילה והנכונה ביותר עבורכם. זו שתספק לכם מעטפת הגנה ביטוחית מיטבית שתשמור עליו בדרכים. באתר בסטי תערכו השוואת ביטוח מקיף מהירה ופשוטה בין הצעות מועדפות ותסגרו ביטוח רכב מעכשיו לעכשיו בזריזות.

משווים ומוצאים ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון בלחיצת כפתור 

באתר בסטי תבצעו השוואת ביטוחים לרכב בקליק, לכל סוגי הנהגים, וכל סוגי הרכבים: ביטוח חובה לנהג צעיר, ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון ואפילו ביטוח רכב אספנות, יו ניים איט. תהפכו את חווית החיפוש לאישית ויעילה יותר בעזרת המסננים השונים שעומדים לרשותכם באתר. כך תבררו את הצעות הביטוח על בסיס חברות ביטוח נבחרות, פוליסות עם השתתפות עצמית נמוכה, המלצות הגולשים באתר.  לצד זה תוכלו לקבוע את הערכים המדויקים לפרמטרים שונים בביטוח הרכב שלכם - טווח מחירי ההשתתפות העצמית שאתם מעוניינים לשלם, טווח הקילומטרים שהרכב נוסע בשנה, במקרה שמעוניינים לבטח רכב שנוסע מעט, ולהגיע לכל אותן הצעות ביטוח רכב משתלמות שלא הייתם מגלים בשיטות אחרות. ברגע שתמצאו כמה הצעות ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון שעשויות להתאים לכם מבחינת המחיר ותכולתן, בסטי יערוך השוואת ביטוח רכב בשבילכם ויעזור לכם לגבש החלטה. לא עוברות 2 דקות מהרגע שנרשמים לאתר וכבר יוצאים עם הצעת ביטוח רכב שתפורה למידותיכם במדויק.  מחפשים ביטוח רכב מסחרי עד 4 טון שמתאים למסחרית שלכם כמו כפפה? היכנסו לכאן ותתחילו להשוות!