כל מה שצריך לדעת על נהג מזדמן

לעיתים קרובות בעל הרכב חולק את מכוניתו עם נהגים נוספים, רושם אותם תחת פוליסת ביטוח הרכב שלו: אח, אחות, הורה, בן/בת זוג ואחרים הרשאים לנהוג ברכב בהיעדרו. מדובר במחווה של אמון, צעד שמעיד על כך שאותו נהג סומך בעיניים עצומות על הקרובים אליו, בטוח במאת האחוזים שהם ינהגו ברכבו בזהירות, באחריות ובהפעלת שיקול דעת נכון. אך מה קורה כאשר אדם שלא רשום בפוליסה צריך לנהוג ברכב בדחיפות. במילים אחרות, מה עושים במקרה של נהג מזדמן? כל מה שכדאי לדעת על נהג מזדמן - בכתבה שלפניכם.

מה זה בכלל נהג מזדמן ובאילו מצבים אדם אחר ינהג ברכב במקומכם?

נהג מזדמן הוא אדם שמשתמש ברכב הפרטי שלכם לפרק זמן קצוב. זה יכול להיות אחד מהמקרים הבאים:
  1. נהג מזדמן יכול להיות הבן החייל שחזר הביתה לסוף שבוע.
  2. סטודנט שצריך את הרכב כדי לשנע ציוד ללוקיישן של פרויקט גמר
  3. קרוב משפחה שמגיע מחו''ל ורוצה את הרכב בשביל לעשות טיול קטן בסביבה.
  4. נהג מזדמן יכול להיות גם עובד המוסך שנוהג ברכב שלכם בזמן ביקור תקופתי.
  5. נהג תורן שלוקח את מפתחות הרכב ומחזיר אתכם הביתה אחרי לילה בבר או מועדון.
  6. מכר ששומר על הרכב שלכם בזמן שהותכם בחו''ל ונוהג בו מפעם לפעם.
  7. עובד חניון שמסיע את הרכב שלכם לחניה הייעודית.
לא משנה אם פיניתם את כיסא הנהג לאדם שלא רשום בפוליסה שלכם ל-3 ימים או 3 דקות, חשוב להיערך לסיטואציה היטב מבחינת הביטוח. כך תוודאו שאם חס וחלילה נגרמת תקלה ברכב, בעקבות השימוש של אותו נהג זמני, אתם עדיין תהיו מכוסים ותקבלו את מלוא הפיצויים. מה שמוביל אותנו לשאלה המבקשת - איזה ביטוח באמת יכול להתאים לנהג מזדמן?

ביטוח לנהג מזדמן - מה האופציות?

ביטוח הרכב הסטנדרטי לא מכסה נהג זמני שנוהג ברכב שלכם במקומכם (או במקום יתר הנהגים הרשומים תחת הפוליסה). אל דאגה, שוק הביטוח מציע פתרון פשוט לסוגייה: לרכוש כיסוי לנהג זמני למספר ימים בודדים. בחברות הביטוח השונות כדוגמת הפניקס או כלל ניתן לרכוש ביטוח רכב ליום אחד, יומיים ואפילו 4 ימים במידת הצורך. הפוליסה נכנסת לתוקף בחצות ומסתיימת ב-23:59 בתאריך שקבעתם. כדי למצוא את הפוליסה הנכונה לצרכים הספציפיים שלכם, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר בסטי, לציין את הפרטים הרלוונטיים במקום המתאים ולצאת לדרך.

ביטוח זול ומהיר לכל סוגי הנהגים וכל סוגי הרכבים

אצלנו בבסטי תמצאו פוליסת ביטוח רכב לכל נהג וכל רכב: נהג מזדמן, נהג צעיר, נהג בגיל הזהב ועוד רבים וטובים. תוך כמה קליקים בודדים על העכבר תעברו בין הצעות ביטוח שנבחרו עבורכם בקפידה, בהתבסס על הנתונים שלכם. תסננו אותם על פי חברות ביטוח מועדפות וכן פרמטרים חשובים, המשפיעים במידה רבה על עלויות הביטוח: השתתפות עצמית, רכב שני במשפחה, הפוליסות הזולות ביותר וכיוצא בזה. ראיתם כמה פוליסות שאהבתם? מקליקים, משווים וכבר לא מתלבטים. תוך 2 דקות או פחות מגלים את מכלול האפשרויות העומדות לרשותכם ומוצאים ביטוח רכב תפור למידות שלכם. צריכים לצרף נהג זמני לביטוח הרכב? היכנסו לעמוד השוואת ביטוח רכב ותמצאו את הפוליסה המתאימה ביותר!