5 סוגי ביטוחים שיכולים לקנות לכם ראש שקט

החיים מלאים הפתעות ולא תמיד הן נעימות. אמנם אף אחד לא אוהב לחשוב על הדברים הרעים שעלולים לקרות לו, כמו תאונות, גניבות, מחלות, שריפות, פגיעות ואסונות, אך אם תבטחו את עצמכם מבעוד מועד, תוכלו למזער נזקים עבורכם ועבור משפחתכם ולוודא שגם אם חלילה תיקלעו למצבים לא נעימים מסוג זה, תהיו מוגנים ככל האפשר ויהיה לכם למי לפנות ומי שיפחית עבורכם את הנטל הכלכלי שאתם עלולים להימצא בו. אז אילו ביטוחים יכולים להקנות לכם ראש שקט ולמנוע מכם להיקלע להוצאות כספיות גבוהות ברגע האמת? לפניכם 5 סוגי ביטוחים שכדאי להכיר./

ביטוח דירה

ביטוח דירה מאפשר לבטח את הבית, המבנה ותכולתו מפני נזקים שונים. ישנם מגוון סוגי ביטוח דירה, כשחלקם מספקים הגנת משכנתא, כיסוי על חפצי אמנות שנמצאים בבית, כיסוי לתכשיטים, מחשבים וחפצים יקרי ערך, ביטוח נזקי מים, נזקים למבנה, קריסת הדירה, כיסוי פריצות וגניבות, שריפות, שיטפונות והצפות, נזקי טרור, נזקי רעידת אדמה, התנגשות של רכב בדירה, נפילת כלי טיס על המבנה, ביטוח אופניים, נזקים לדוד שמש או חשמל, ביטוח אחריות כלפי צד שלישי (למשל, במקרה של בריכה בחצר או עסק המופעל מהדירה) ועוד.

ביטוח רכב

ביטוח הרכב מאפשר למבוטח נהיגה בראש שקט, מבטיח לו כיסוי כספי ופיצוי על נזקים, וחלק מהביטוחים גם כוללים שירותי דרך וגרירה ושירותים נוספים שמבטיחים לבעל הרכב שגם אם נתקע בדרך או נקלע לתאונה, יש לו למי לפנות. על פי חוק, כל בעל רכב בישראל מחויב לבטח את רכבו בביטוח חובה, המאפשר לקבל פיצוי על נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים לנהג, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל, לקבל כיסוי הוצאות רפואיות וטיפול רפואי וכן פיצוי במקרים של אובדן השתכרות וכושר השתכרות. בנוסף, ניתן לעשות גם ביטוח צד ג' שנועד לכסות נזקים ברכוש שגרם המבוטח לצד שלישי או לרכוש, או ביטוח מקיף, הכולל בתוכו ביטוח צד ג' ובנוסף מכסה גם מקרים של גניבה, נזקי רכוש בעקבות תאונה, שריפה, נזקי טבע ועוד. על מנת למצוא את ביטוח הרכב המתאים עבורכם ובמחיר הרצוי, ניתן להזין מספר פרטים במחשבון הביטוח של אתר Bestie, ולקבל מגוון הצעות מחיר אטרקטיביות ואובייקטיביות.

ביטוח חיים

ביטוח חיים נועד להגן על המבוטח ומשפחתו ולהעניק להם ביטחון כלכלי, במקרה שהוא נפגע קשה, איבד את היכולת לעבוד, הפך לנכה, חלה במחלה סופנית או מת, על מנת שמצב זה לא יטיל קשיים כלכליים על המשפחה, בנוסף לקשיים הרגשיים. ישנם ביטוחי חיים שמאפשרים לקבל סכום חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של מוות של המבוטח, במקרה של נכות או אובדן כושר עבודה, ויש ביטוחי חיים שכוללים סילוק חובות והלוואות. מחיר הביטוח משתנה בהתאם לפרמטרים שונים וביניהם מגדר, מצב הבריאות בעת רכישת הביטוח, מקצוע, תחביבים ועוד.

ביטוח בריאות

קופות החולים בישראל מספקות לתושבי המדינה שירותים שנכללים בסל הבריאות, ובנוסף אליהם ניתן לעשות דרך הקופות הרחבה לביטוח בריאות משלים או ביטוח סיעודי, או לעשות ביטוח בריאות פרטי באחת מחברות הביטוח. ישנם סוגים שונים של ביטוחי בריאות המציעים כיסויים שונים וביניהם כיסוי למקרים של ניתוחים בארץ ובחו"ל, תרופות מחוץ לסל הבריאות, השתלת איברים וטיפולים מיוחדים, הבאת מומחה לישראל, תאונות אישיות, פיצוי כספי חד פעמי במצבים של מחלות קשות, כיסוי בריאות הילד במקרים שונים כמו בעיות התפתחות, הפרעות קשב וריכוז, מרפאות חירום, בדיקות שמיעה וראיה, טיפול פסיכולוגי, אבחונים ועוד.

ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות נועד לאפשר קבלת פיצוי כספי למבוטח או למשפחתו, במקרה של תאונה. המקרים אותם מכסה ביטוח מסוג זה משתנים מחברת ביטוח זו לאחרת, וביניהם נמנים מקרים שונים של תאונות אישיות בבית, בספורט, בעבודה, במלחמה או אירוע טרור, בנסיעה או ברחוב, אשר בעקבותיהם נגרמה למבוטח נכות, כוויות, שברים, פגיעות זמניות או קבועות שבגללן איבד את כושר העבודה, הוצאות רפואיות בסכומים גבוהים, אשפוז, מצב סיעודי או מוות. חלק מהביטוחים מאפשרים לקבל פיצוי יומי על אשפוז בבית חולים, פיצוי כספי חד פעמי למשפחה במקרה של מוות בתאונה, פיצוי כספי קבוע מראש על נכות מלאה או חלקית, כיסוי פינוי באמבולנס, כיסוי הוצאות חדר מיון ועוד.