איך עושים ביטוח לרכב?

צריכים לעשות ביטוח לרכב ולא יודעים מאיפה להתחיל? בין אם זה הרכב הראשון שאתם רוכשים ובין אם פשוט שכחתם איך כל הסיפור הזה עובד, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להבין איך עושים ביטוח לרכב, אפילו בלי שתצטרכו לצאת מהבית.

  1. לדעת על מה אתם חותמים – לפני שאתם בוחרים איזה ביטוח לעשות לרכב שלכם ובאיזו חברה, רצוי תחילה להכיר כמה מונחים בסיסיים בתחום הביטוח, כדי לדעת על מה לא לוותר ולמה כדאי לשים לב. כך למשל, חשוב להבין את ההבדלים בין סוגי ביטוח הרכב הקיימים:
    ביטוח חובה הינו הביטוח הבסיסי הנדרש על פי חוק וזוהי עבירה פלילית לנהוג ללא ביטוח חובה בתוקף. ביטוח זה נועד להגן על המובטח במקרה של תאונה שבה נגרמו נזקים גופניים לו, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל. הביטוח נוגע לנזקים גופניים בלבד ולא לנזק ברכוש, והוא מאפשר לקבל פיצויים במקרה של אובדן השתכרות וכושר השתכרות, לקבל מימון של טיפול רפואי ושל הוצאות רפואיות במקרה הצורך.

    ביטוח צד ג' וביטוח מקיף הינם ביטוחי רשות שניתן להוסיף לביטוח החובה הבסיסי, כשביטוח צד ג' נועד לכסות נזק שנגרם על ידי המבוטח לצד שלישי, לבעל רכב או לרכוש. ביטוח זה אינו מכסה נזקים ברכוש שנגרמו לרכבו של המבוטח עצמו אלא רק של הצד השלישי הנפגע. ביטוח מקיף, כשמו כן הוא, הוא הביטוח המקיף ביותר הקיים בישראל וגם בו ניתן להוריד ולהוסיף סעיפים והגנות ובהתאם גם משתנה המחיר. ביטוח זה כולל בתוכו ביטוח צד ג', ובנוסף הוא גם מכסה נזקים ברכבו של המבוטח, מקרים של גניבת הרכב, נזקים במקרה של תאונה ונזקי טבע. 
  2. לעשות השוואת ביטוח רכב – אחרי שהבנתם פחות או יותר מה כולל כל ביטוח, חשוב להשוות מחירים. בשוק הביטוח יש לא מעט חברות ביטוח רכב וסוכני ביטוח, כשכל אחד יציע לכם פוליסה שונה מהאחרת, עם פערים במחירים שיכולים להגיע למאות ואף אלפי שקלים בין החברות, ועם הרחבות ותוספות אפשריות לפי רצונכם. באתר בסטי תוכלו לעשות השוואת ביטוח רכב מקיף וביטוח צד ג' ולראות מול העיניים את כל התוצאות הרלוונטיות עבורכם, עם הצעות המחיר הזולות ביותר בשוק בהתאם לפרטים שלכם ושל הרכב שלכם. תוכלו לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת ולבחון אפשרויות שונות של ביטוחים ותוספות.
  3. לבדוק את הדירוג של חברת הביטוח – עשיתם השוואת ביטוח רכב באתר בסטי וקיבלתם מספר תוצאות עם הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות. עכשיו איך תדעו באיזו חברה כדאי לכם לרכוש את הפוליסה? איך תוכלו לסמוך על כך שברגע האמת יהיה לכם עם מי לדבר, שתקבלו מענה אנושי במקרה הצורך ושזו אינה חברה שהוגשו נגדה תלונות מרובות? בדיוק בשביל זה מפרסם מידי שנה משרד האוצר את מדד השירות בביטוח רכב רכוש ובביטוח רכב חובה לאותה שנה, שם הוא מציג דירוג של חברות ביטוח הרכב על פי מספר פרמטרים שנבחנו, ביניהם מהירות טיפול החברה בתביעות לקוחותיה, זמן המענה הטלפוני ללקוחות, שיעור תשלום תביעות, מהם הכלים הדיגיטליים המוצעים למבוטח, מה מספר תלונות הציבור שהוגשו נגד החברה באותה שנה, מידת שביעות הרצון עליה מעידים הלקוחות הקיימים ועוד. דירוג זה יכול לעזור ללקוחות פוטנציאליים חדשים המעוניינים לבטח את רכבם ואינם יודעים באיזו חברה לבחור, מעבר לשיקולים הכספיים של עלות הביטוח.
  4. לדעת מה משפיע על מחיר הביטוח – מעבר לשוני במחירים בין חברה לחברה, ישנם פרמטרים רבים שעשויים להשפיע על מחיר הביטוח, וביניהם גיל הנהג, שנת הייצור של הרכב, האם הרכב נחשב גניב, מה גובה ההשתתפות העצמית, מה גבול האחריות שנקבע, אילו שירותי דרך כלולים בביטוח ועוד. חלק מהסעיפים ניתנים לשינוי לפי רצונו של המבוטח, כמו למשל הקטנת או הגדלת סכום ההשתתפות העצמית. לכל שינוי כזה ישנה השלכה ישירה על המחיר הסופי של ביטוח הרכב.


לאחר שקראתם, הבנתם, בדקתם ועשיתם השוואה בין מגוון הביטוחים והחברות בשוק, תוכלו לבחור מתוך התוצאות שמציג לכם אתר בסטי את הביטוח המתאים לכם על פי שיקוליכם והנתונים שלכם ושל רכבכם, ולרכוש אותו אונליין בקלות ובמהירות.