מתי לא ניתן לחדש את ביטוח הרכב? 4 תרחישים אפשריים

על כבישי ישראל נוסעים כ-4 מיליון רכבים, זה המון ביטוחי רכב. ביטוח הרכב הוא לא רק מוצר צריכה פופולארי אלא חיוני, הכרחי לנהיגה. כיום ניתן למצוא ביטוח רכב בהתאמה אישית לכל נהג וכל רכב. החל מנהג צעיר בן 21 שנוהג על הקיה פיקנטו של ההורים, דרך נהג משאית שמוביל סחורות לפרנסתו ועד לנהג עם ותק של 25 שנה, שנוהג על מיצובישי אקליפס קרוס היברידית. כל נהג במדינתנו נדרש לחדש את הביטוח מדי שנה כדי להבטיח נסיעה בטוחה ורגועה. אך יש מקרים בהם לא ניתן לרכוש ביטוח רכב, מספר מצבים בהם חברות הביטוח מעדיפות שלא לקחת סיכון. בסטי עם ארבעה תרחישים אפשריים. 

  1. היסטוריית נהיגה בעייתית

    עבירות תנועה מרובות ושלילות רישיון נהיגה, הם דגל אדום אצל חברות הביטוח. יש חברות ביטוח שייקחו את הסיכון, יבטחו נהגים עם עבר מוכתם בתמורה לפוליסה יקרה משמעותית מהרגיל. חברות אחרות יסרבו בנימוס ויקחו צעד אחורה. ועדיין נהגים עם היסטוריה בעייתית יכולים לשמור על חופש הניידות, לפנות לחברת הפול ולבטח את רכבם אצלה. 
  2. רכב ישן מאוד

    עולם הרכב מתפתח ומשתנה כל הזמן והחומרים שמשתמשים בהם לייצור הרכבים של ימינו הם לא החומרים שהיו בשימוש לפני 15 או אפילו 10 שנים. יש רכבים ישנים שכבר לא משתלם לבטח כי במקרה של תאונה והגעה למוסך, לא יהיה ניתן למצוא להם חלקי חילוף מתאימים כדי לבצע את התיקונים הנדרשים. 
  3. רכב במצב רעוע

    רכב שעבר תאונה קשה או ספג נזק משמעותי הוא בעייתי מבחינת חברות הביטוח. רכב מסוג זה יכול להיות פחות נוח לנהיגה, פחות עמיד בפגיעות וחבלות, ובכל רגע יכולה להיגרם תקלה פתאומית באמצע הדרך. לכן, כל נהיגה ברכב כזה היא בלתי צפויה ומסוכנת. מנקודת מבטן של חברות הביטוח, רכב במצב רעוע הוא בעל פוטנציאל גדול יותר לתאונות ותביעות ביטוח. 
  4. הגעה לגיל הזהב

    גיל הוא פקטור משמעותי לנהיגה ולקביעת תעריפי ביטוח הרכב. דיברנו כאן לא מעט על ההבדל בין נהג צעיר, נהג חדש ונהג ותיק. ומה לגבי נהגים בגיל הזהב? ככל שמתבגרים זמן התגובה עולה, כלומר, לוקח יותר זמן להגיב למתרחש בדרך ולהפעיל את הרכב בהתאם. הנהיגה הופכת מסוכנת יותר, הן לנהג והן לסביבתו. 

נהגים בגילאי 70 עד 80 עוברים בדיקה רפואית לחידוש רישיון נהיגה אחת ל-5 שנים. מגיל 80 מבצעים את הבדיקה כל שנתיים. אם הם נמצאים כשירים לנהיגה, הם ממשיכים לשבת בכיסא הנהג, עד לפעם הבאה. לצערנו הרב, נהגים ותיקים רבים מגיעים למצב שהם לא כשירים לנהוג עוד. זה יכול לקרות בגיל 75, 83 או 91. בגלל סיבות כמו ירידה בראיה, תרופות מסוימות שהם נוטלים או כל ממצא אחר בבדיקה הרפואית. מה שמאלץ אותם להפקיד את רישיון הנהיגה במשרד הרישוי ולתלות את מפתחות הרכב. כשאין רישיון בתוקף והנהג המבוגר הוא הבעלים הבלעדי של הרכב, אין אפשרות לבטח אותו. 

 משווים וחוסכים בביטוח הרכב כל עוד אפשר

הצגנו כאן ארבעה מצבים שמעמידים את הנהג בסיכון גבוה לתאונה ואת חברת הביטוח לתביעה, כך שלא ניתן לרכוש ביטוח רכב. ועדיין, הרוב המוחלט של הנהגים בישראל יכול וצריך לבטח את הרכב שלו. כאן בבסטי, מחפשים פוליסות חובה ומקיף או חובה וצד ג', בלחיצת כפתור קטנטנה. מכלול הפוליסות שעולות בגורל מבוססות על מאפייני הנהג והרכב שלו, ומנוסחות בשפה פשוטה, קלילה וברורה. 

כל אלמנט באתר נועד לכוון אתכם לפוליסה הבאה שלכם, כך שתוכלו לקבוע את טווח מחירי ההשתתפות העצמית שלכם ולסנן על פי פרמטרים כמו רכב שני במשפחה, חברות ביטוח מסוימות שמעניינות אתכם. תוכלו לבחור להציג רק את הפוליסות הזולות ביותר ולהקיף את רוב שוק הביטוח בשניות. רק כשתרגישו שמיציתם את כל האופציות, תערכו השוואה בין הצעות נבחרות. תוך כמה דקות תמצאו ביטוח רכב בדיוק בשבילכם.

רוצים לחסוך על ביטוח הרכב מבלי להתפשר על היקף הכיסוי? ערכו השוואת ביטוח רכב בין הצעות מעולות שנבחרו במיוחד בשבילכם!