אין חסכן כבעל ניסיון:איך שנות הנהיגה משפיעות על מחירי הביטוח?

משתנים רבים משפיעים על מחירי ביטוח הרכב שלכם. סוג הרכב שאתם נוהגים בו, הדגם, שנת הייצור, האם הוא הרכב הראשי של הבית. כדי לקבוע את תעריף הפוליסה שלכם, חברות הביטוח צריכות לדעת כמה פרטים לא רק על הרכב שלכם, אלא גם עליכם, הנהגים. מתי הוצאתם רישיון נהיגה, מהו מספר תביעות הביטוח שלכם ב-3 השנים האחרונות וכמובן, מהו ותק הנהיגה שלכם. כמה שנים אתם כבר אוחזים בהגה. איך שנות הנהיגה משפיעות על מחירי ביטוח הרכב? בסטי מבהירים הכל בכתבה הבאה. 

נהג חסר ניסיון VS נהג מנוסה

  1. נהג חסר ניסיון - נהג שמכיר את חוקי התנועה, יודע לתפעל את הרכב אבל נוהג זמן קצר באופן יחסי. מספר חודשים, שנה, או אפילו שנה וחצי. לכן, שיקול הדעת שלו עוד לא בשל מספיק כדי לצפות סכנות מראש ולהימנע מתאונה. זה נהג שדעתו מוסחת בקלות יותר, נהג שנתון ללחץ חברתי (במיוחד אם מדובר בנהג צעיר), נהג פזיז יותר, נהג שעוד לא יודע להעריך את מידת העייפות שלו. האם הוא יכול להמשיך לנהוג במצבו או שעליו לעצור לנוח. נהג שהשליטה שלו ברכב עוד לא הכי מדויקת. יכול להיות שיש לו עוד מה ללמוד כשזה מגיע לחניה ברוורס, התגלגלות בפקק או נהיגה בכביש חד סטרי צר. 
  2. נהג בעל ניסיון - נוהג כבר שנים ארוכות. הוא מכיר את מערכות הרכב על בוריין ופעולת הנהיגה באה לו יותר בקלות, בטבעיות. הוא יודע להפעיל שיקול דעת בכל סיטואציה בכביש. בקיא בחוקי התנועה ויודע איך לנסוע בכל סוג של דרך, עפר, כביש מהיר או רחוב צדדי, צר וצפוף. נהג בעל ניסיון יודע מתי הוא כשיר לנהוג ומתי עליו לנוח. הוא יכול לזהות סכנה ממרחק, ולחמוק ממנה באלגנטיות. להיות קשוב לסביבה ולאלתר במידת הצורך כדי להימנע מתאונה. את המיומנויות האלה לא רוכשים ביום, שנה, או אפילו שנתיים על הכביש, אלא שהן דורשות תרגול מתמיד לאורך זמן.

חברות הביטוח לא רוצות להסתכן

חברות הביטוח עושות הבחנה בין נהג חסר ניסיון לנהג מנוסה כשזה מגיע לתעריפי ביטוח הרכב, בגלל סיבה אחת בלבד: מידת הסיכון. ככל שנהג מנוסה יותר, שנות הנהיגה שלו רבות יותר באופן יחסי, כך הסיכון שיהיה מעורב בתאונה הולך ויורד. בגלל כל אותן הסיבות שמינו מוקדם יותר, הפעלת שיקול דעת, זמן תגובה מהיר יותר, בקיאות במערכות הרכב וכן הלאה. 

נהג מנוסה, שקול ואחראי מעניק לחברות הביטוח שקט תעשייתי. הן יכולות לסמוך עליו יותר בקלות, שהשנה הביטוחית תהיה רגועה. נהיגה בטוחה יכולה לא פעם לעזור לחסוך בדמי ביטוח הרכב. חברות ביטוח רבות כמו הפניקס וכלל מציעות מסלולים מיוחדים לנהגים מנוסים וזהירים, הכוללים לא פעם הנחה במחירי הביטוח. 

תבינו, הדבר האחרון שחברת ביטוח רוצה לשמוע ממבוטח שלה, הוא על מעורבות בתאונה כי הן אלו שחוטפות את האש. הן אלו שצריכות לפצות אותו על הנזקים שנגרמו לרכבו. מסיבה זו, חברות הביטוח לא מוכנות להסתכן עם נהגים חסרי ניסיון ולכן מייקרות את הפוליסות עבורם. כמובן שגם הגיל משחק כאן תפקיד, יש הבדל בין נהג בן 33 עם שנת ניסיון אחת לנהג בן 22 עם שנת ניסיון אחת כי עם הגיל מגיעות התובנות והבשלות המנטלית. 

איך בכל זאת חוסכים במחירי הביטוח לנהג חסר ניסיון? 

לכלול נהג חסר ניסיון בפוליסה המשפחתית יכול לייקר אותה לא מעט, זה נכון. אך לעולם הביטוח יש אלטרנטיבות. אופציות נוספות שעוזרות לחסוך במחירי ביטוח הרכב בטווח הארוך:

  1. ביטוח רכב זמני - נהג חסר ניסיון אכן צריך יותר תרגול בכביש, אך הסיכוי שהוא ייקח את הרכב המשפחתי בכל יום הוא לא גבוה במיוחד. דאגו לבטח אותו רק בימים שהוא נוהג . אפשר לרכוש ביטוח רכב ליום אחד, יומיים, שלושה, ארבעה רצוף או יותר, בהתאם לצורך (ומדיניות חברת הביטוח שאתם בודקים). הביטוח מתחיל מחצות ביום הראשון ונגמר ב-23:59 בתאריך האחרון שקבעתם. 
  2. ביטוח לפי קילומטר - חברת הביטוח מעניקה לכם אפליקציה עם בנק קילומטרים ופיצ'רים נוספים שבעזרתם מנהלים את ביטוח הרכב דרך הסמארטפון, באופן דיגיטלי. עוקבים אחר מכסת הקילומטרים הנותרת, יוצרים קשר עם חברת הביטוח, עוברים על היסטוריית הנהיגות. חלק מהאפליקציות אף מדרגות את הנהיגה. היתרון הגדול של ביטוח רכב לפי קילומטר הוא שמשלמים רק על הנסיעות. רק על הזמן שהרכב בתנועה, ולא על הזמן שהוא דומם בחניון. 

לא משנה אם אתם נהגים טריים או ותיקים, עם בסטי תמצאו ביטוחים מעולים

נהגים חדשים, צעירים וגם מנוסים יכולים למצוא בבסטי ביטוח רכב מתאים בכמה קליקים בודדים. מזינים את הפרטים שלכם ושל הרכב שברשותכם ועוברים בין הצעות ביטוח שנבחרו עבורכם בקפידה. הצעות זולות ומשתלמות, נקיות מדמי סוכן או נציג מכירות. תוכלו לקבוע את גובה ההשתתפות העצמית, את מכסת הקילומטרים שהרכב נוסע (אם יש לכם רכב שנוסע מעט), לבדוק על אילו פוליסות ממליצים הגולשים באתר ולקבל הנחה אם יש לכם רכב שלא נוסע בשבת או רכב שני במשפחה. 

עוברים על פירוט הכיסויים, בוחרים כמה הצעות שאוהבים ומשווים. קליק אחד קטן על העכבר יראה לכם בדיוק מה ההבדלים בין הפוליסות, שחור על גבי לבן. עם השוואת מחירי ביטוח רכב, כל התלבטות שלכם נפתרת במהירות. תוך 120 שניות או פחות תמצאו הצעת ביטוח נכונה עבורכם, במחיר משתלם. 

מחפשים ביטוח רכב שמתאים לכם במדויק? ערכו השוואת ביטוח רכב זריזה ותצאו עם הצעת ביטוח מדהימה תוך דקה!