שלילת רישיון היא לא אות קלון: ביטוח רכב לנהגים שעברו שלילה

חברות הביטוח בודקות כמה מדדים ברגע שמגיע אליהם נהג שרוצה לרכוש את שירותיהן, הן מבררות פרטים אודות נתוני הרכב וההיסטוריה האישית - הוותק בנהיגה, העבר הביטוחי וכמובן האם אי פעם בחייו עבר שלילת רישיון. במידה והתשובה חיובית זה עלול להיות בעוכריו של הנהג המבקש לרכוש ביטוח שכן חברת הביטוח מזהה שמדובר בנהג שהסיכוי שיתבע את כספי הפיצויים הוא גדול יותר מאשר זה של נהג עם עבר ''נקי''. אך לכל חברת ביטוח יש מדיניות שונה ולכן גם אחרי שלילה, עדיין אפשר למצוא הצעת מחיר לביטוח רכב.

שלילת רישיון נהיגה: השלילה ותוצאותיה

נהג שעובר שלילת רישיון למעשה מאבד את חופש התנועה שלו, מאבד את עצמאותו. הדבר יכול להשפיע עליו במישור האישי אך גם התעסוקתי במידה ומוביליות היא הדרך שלו להרוויח את לחמו - בהובלות, שליחויות, או כאשר נדרש במסגרת התפקיד לנסוע ממקום למקום לצורך פגישות עסקים. וגם כאשר תקופת השלילה נגמרת לעיתים צריך לבנות את הביטחון בנהיגה מחדש. מטבע הדברים צריך לעשות ביטוח חדש לרכב טרם העלייה המחודשת לכביש. עם זאת חשוב לציין כי חברות הביטוח מתייחסות בכובד ראש לנהגים עם עבר פלילי וכן שעברו שלילת רישיון, במיוחד אם היא התרחשה ב-3 השנים האחרונות, ועל אחת כמה וכמה אם יש בעברם יותר משלילת רישיון אחת. הן לא רוצות להסתכן עם נהג שעשוי לתבוע מהן פיצויים לעיתים קרובות.

זה לא סוף העולם

שלילת רישיון היא מצב שיכול ללוות נהג לתקופה לא מבוטלת, אך היא לא אות קלון. חשוב לזכור כי לכל חברת ביטוח יש מדיניות משלה כך שבעוד יש חברה שלא תסכים לבטח נהג שהייתה לו שלילת רישיון ותפנה אותו לסוכנויות וחברות אחרות, תהיה חברה שדווקא תסכים בתנאים מסוימים, כמו הצעת ביטוח חובה, צד ג' או מקיף לרכב במחיר גבוה מהרגיל. מה גם שיש הבדל בין שלילת רישיון שהתרחשה לפני 10 שנים לכזו שהתרחשה ב-5 השנים האחרונות, ויש דרגות חומרה למצב, כלומר היחס הוא שונה כאשר מדובר בשלילה שהיא תוצאה של אי ציות לרמזור לעומת שלילה שנגרמה עקב נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים - בייחוד אם היו נפגעים. אך תהיה הסיבה אשר תהיה לשלילת הרישיון, חשוב להיות כנים ולשקף את זה לחברת הביטוח במעמד מילוי הטפסים האישיים, כי עדיף שהמידע יגיע מכם מאשר שיתגלה בדרך אחרת.

הפתרון למצב

הפוליסה לנהג עם שלילת רישיון אמנם תהיה יקרה יותר כברירת מחדל, אך עם מחקר מקדים ניתן לגלות אפשרויות ומסלולי הצטרפות מעניינים ומשתלמים. כמו כן, כדאי להכיר כמה חברות ביטוח, לקרוא חדשות ועדכונים בתחום ביטוחי הרכב כדי לברר אם יש שינויים ברפורמה שיכולים להיות לטובתכם, ולבדוק פוליסות בהתבסס על סוג הרכב שלכם. כך למשל אם אתם מחזיקים ברכב ישן יחסית אז אולי שווה לבטח אותו עם ביטוח חובה + צד ג' בלבד, אם הרכב הוא אמצעי הפרנסה שלכם אולי כדאי לשקול את אפשרות ביטוח חובה + מקיף, וכמובן תמיד לבדוק את סעיף ההשתתפות העצמית, מדוע וכיצד הוא משפיע על הפוליסה עצמה.

משווים ומקבלים תוך דקות עד 20 הצעות ביטוח משתלמות

ביטוח הרכב הוא תחום מודולרי, ניתן להתאים אותו לסך הצרכים והשימושים של כל נהג. לפיכך, אצלנו בבסטי תערכו השוואת ביטוחי רכב תמצאו עד 20 הצעות מחירי פוליסות תפורות למידותיכם במהירות ובקלות. כך תחסכו את הזמן והאנרגיה הדרושים להגיע לסוכנות הביטוח או להמתין על קו הטלפון ולשוחח עם נציג שירות ולעבור על כל הסעיפים והתנאים - פשוט תקליקו על האופציה הביטוחית המועדפת עליכם, ותוך דקות מעטות היא תהיה שלכם.