לשבור את הקרח: הקפאת ביטוח רכב

ביטוח הרכב הוא כיסוי שמבטיח נהיגה בטוחה ברכב שלכם לתקופה של 365 יום. אבל תיאוריה לחוד ומציאות לחוד. בחיים יש מצבים, בלתי צפויים ומתוכננים היטב כאחד, בהם כיסא הנהג נותר ריק לתקופה לא מבוטלת. אל דאגה, שוק הביטוח מציע פתרון נוח ופשוט עבור נהגים שהרכב שלהם נשאר לבדו בחניה הביתית לזמן ממושך. אנו מדברים כמובן על הקפאת ביטוח רכב. מהי בדיוק, אילו ביטוחים אפשר להקפיא ובאיזה מצבים האופציה אכן רלוונטית?

מה זה הקפאת ביטוח רכב

הקפאת ביטוח רכב היא פעולה ששמה את הפוליסה שלכם על ''הולד'', כלומר משביתה אותה לתקופת זמן מסוימת. אופציה זו מאפשרת לנהגים רבים להפסיק את ביטוח הרכב בהתאם לצרכים הפרטיים, ללא צורך בביטול מוחלט. הקפאה של פוליסת ביטוח רכב גורמת להשהיית כל הכיסויים הביטוחיים, הביטוח אינו תקף. ביטוח רכב בהקפאה יכול להיות מבוטל או מוחלף בביטוח לרכב אחר בכל עת, עד תום השנה הביטוחית. החזר כספי יינתן מטעם חברת הביטוח רק בתנאי שההקפאה נמשכת יותר מ-30 יום. הקפאה מיועדת למקרים בהם הרכב המבוטח כבר אינו שייך ללקוח. נפרט על מספר דוגמאות בחלק הבא.

5 מקרים המצריכים הקפאת פוליסת ביטוח רכב

  • מכירת רכב - אם אתם עומדים למכור את הרכב שלכם, עליכם להודיע לחברת הביטוח שלכם על כוונתכם. באופן הזה, חברת הביטוח תבטל את הביטוח שלכם באופן אוטומטי כאשר אתם מוכרים את הרכב שלכם, עליכם להודיע לחברת הביטוח שלכם על המכירה. חברת הביטוח תבטל את הביטוח שלכם באופן אוטומטי, אך תוכלו לבקש מהם להקפיא את הביטוח למשך תקופה מסוימת, עד שהרכב יימכר.
  • עזיבת הרכב הפרטי לתקופה ממושכת - אם אתם יוצאים לחופשה ארוכה בחו''ל (הטיול הגדול או אפילו ירח דבש עם בן/בת הזוג), עוברים זמנית לאזור אחר בארץ (בו לא תצטרכו לנהוג) או כל סיבה אחרת שמאלצת אתכם להשאיר את הרכב מאחור לזמן מה, ייתכן שתזדקקו להקפיא את ביטוח הרכב שלכם. הקפאת ביטוח רכב תעזור לכם לחסוך בעלויות הפוליסה שלכם.
  • תיקון הרכב - אם בעקבות תאונה או חס וחלילה תקלה רצינית ברכב שלכם, אתם נאלצים להשאיר אותו במוסך לתיקון ארוך טווח, ייתכן שתזדקקו להקפיא את ביטוח הרכב שלכם. מאחר והרכב יהיה מושבת לתקופה ממושכת, רוב הסיכויים שלא ישתלם לכם להמשיך לשלם את דמי הביטוח. הצעד החכם והיעיל ביותר עבורכם יהיה להקפיא את הביטוח.
  • נמצאים ''בין מכוניות''- משתדרגים ועומדים בפני קניית רכב חדש? רגע לפני שבוחרים את הרכב הבא, סוגרים את כל הפרטים ויוצאים לנסיעת המבחן המיוחלת, דאגו להקפיא את ביטוח הרכב הקודם וחסכו סכומים רבים בטווח הרחוק.
  • מצב רפואי - ישנם מצבים רפואיים רבים שמונעים מכם לנהוג לפרק זמן ארוך (מספר שבועות לדוגמה). זו יכולה להיות החלמה ממושכת מניתוח, או לא עלינו, פציעה קשה שפוגעת ביכולת התנועה. במצבים אלו מומלץ להקפיא את הביטוח, כדי לחסוך בעלויות הרכב שנח בחניון.

הקפאת ביטוח חובה

הקפאת ביטוח חובה לרכב היא בהחלט אפשרית במידת הצורך. זה המקום להזכיר שבאותה מידה, ניתן להקפיא כל סוג ביטוח רכב. ביטוח צד ג, מקיף, ביטוח לנהג צעיר או חדש, יו ניים איט. זאת כמובן בכפוף למעטפת הכיסוי, תנאי הפוליסה הספציפית ומדיניות חברת הביטוח. אם ברצונכם להקפיא את הפוליסה או להשבית אותה, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם ולעדכן אותה בכוונתכם לעשות את הצעד.

מפשירים? משווים בין ביטוחים וחוסכים!

תקופת ההקפאה מתקרבת לסופה ואתם עושים ''חושבים'' בנוגע לסטטוס שלכם ושל הרכב שברשותכם? תוהים האם כדאי לחזור לפוליסה הישנה או לבדוק אופציות אחרות? זה בדיוק המקום והזמן. אצלנו באתר בסטי תמצאו מגוון הצעות ביטוח לרכב, חובה ומקיף או חובה וצד ג', מותאמות, בקליק. תבררו אותן ותסננו אותן בהתאם לצרכים שלכם ותוך פחות מ-2 דקות תקיפו את רוב חברות הביטוח בשוק הישראלי, תעיינו בחופשיות בהצעות שלפניכם ותבחרו את הפוליסה הבאה שלכם.