כיצד השפיעה מגיפת הקורונה על תחום ביטוחי הרכב

מגיפת הקורונה השפיעה באופן ישיר או עקיף על תחומים רבים בחיים של כולם בארץ ובעולם, בין אם זה התחום הבריאותי, הכלכלי, התעסוקתי או החברתי, וגם עולם ביטוחי הרכב הושפע ממנה. אנשים רבים שרגילים לנהוג ברכבם מידי יום לעבודה, מצאו עצמם בשנה החולפת עוברים לעבוד מהבית, מפוטרים, סוגרים עסקים או יוצאים לחל"ת, כך שרכבים רבים שחלקם היו בשימוש במשך כמה שעות ביום, פתאום עמדו בחניה במשך ימים ואולי אף שבועות. ( לקריאה נוספת, מאמר העוסק בהקפאת ביטוח רכב) גם הסגרים שחזרו שוב ושוב והבידוד שרבים נאלצו להיכנס אליו ולהסתגר בבית, גרמו לירידה משמעותית בשימוש ברכבים הפרטיים – פחות נסיעות, פחות בילויים, פחות טיולים, פחות יציאה מהבית. חברות הביטוח הבינו, ממש כמו המבוטחים עצמם, שבמיוחד בימים אלה של משבר כלכלי וירידה בהכנסות, יש להתחשב בנהגים הרבים שמשלמים אלפי שקלים על ביטוח רכב, אפילו בזמן שהרכב נמצא הרבה פחות על הכביש וכמות הנסיעות בו ירדה משמעותית. מבחינה הגיונית, אין סיבה לשלם את אותו סכום כסף כשנוהגים מידי יום 4-3 שעות וכשנוהגים פעם-פעמיים בשבוע לסידורים ליד הבית. אם בעל הרכב נוסע פחות, הוא בהכרח מהווה פחות סיכון לעצמו ולאחרים, ועל כן ניתן ומומלץ להתחשב בו ובמצב ולהפחית את עלויות ביטוח הרכב שלו.

איך מפחיתים עלויות ביטוח בעקבות הקורונה?

"בזכות" הקורונה, עוד ועוד חברות ביטוח מציעות ביטוח רכב לפי קילומטראז', כלומר אם נסעתם מעט – תשלמו מעט. זה סידור משתלם במיוחד עבור בעלי רכב שעובדים מהבית או שמסיבות כאלה ואחרות הפחיתו משמעותית את כמות הנסיעות בתקופה זו. ישנם מסלולי ביטוח בהם משלם המבוטח כל חודש בהתאם לכמות הנסיעות שלו ויש חברות ביטוח שמציעות הנחה על נסיעה מועטה לאורך השנה. את כמות הנסיעות ניתן לבדוק באמצעות הצהרה של המבוטח, אפליקציות ייעודיות או רכיב שמותקן על מצבר הרכב. אם כבר יש לכם ביטוח לרכב, מומלץ לבדוק מול החברה המבטחת אם תוכלו לקבל הטבות, החזר או פיצוי כספי כלשהו על השימוש המועט ברכבכם. עבור משפחות עם יותר מרכב אחד, שכעת כמעט לא משתמשות באחד מהם, ייתכן שכדאי להקפיא או להשבית את הביטוח של אחד מהרכבים על מנת לחסוך בהוצאות ולא לשלם אלפי שקלים כשבפועל רכב אחד כמעט לא נמצא על הכביש. ( לקריאה נוספת, מאמר העוסק בביטוח רכב שני במשפחה)

איך למצוא ביטוח רכב משתלם?

בשל הרצון הגדול להוזיל את עלויות המחייה בתקופה מורכבת כזאת וכדי לא ללכת לאיבוד בין שלל חברות הביטוח וסוכנויות הביטוח הקיימות בישראל המציעות מגוון גדול של ביטוחי רכב, מומלץ לעשות השוואת מחירים ולקבל את התמונה המלאה של האופציות העומדות בפניכם ברכישת ביטוח רכב. אם אתם נמנים עם האנשים הרבים שעברו השנה לעבוד מהבית והרכב שלכם רוב הזמן עומד בחניה, השוואת מחירים בין החברות השונות תעזור לכם לבחון אילו חברות ביטוח מציעות לכם הנחה על נסיעה מועטה ברכב, איזו חברת ביטוח מציעה ביטוח רכב לפי קילומטראז', עד כמה הביטוח גמיש ומאפשר שינויים, אילו שירותי דרך נכללים בביטוח והאם יהיה לכם מענה במצבים שאתם עלולים להיקלע אליהם בעקבות הקורונה, כמו מצבר שנגמר בעקבות כך שלא היה שימוש ברכב במשך זמן רב.

מגיפת הקורונה על תחום ביטוחי הרכב: לסיכום

אתר bestie מציע דרך נוחה ומהירה לעשות השוואת מחירי ביטוח רכב: ביטוח חובה + ביטוח צד ג' וביטוח חובה + ביטוח מקיף דרך האינטרנט, כשכל מה שעליכם לעשות הוא להזין למערכת החכמה של האתר מספר פרטים על בעל הרכב ועל הרכב שמעוניינים לבטח (כמו גיל הנהג, מין הנהג, כמה נהגים צפויים לנהוג ברכב, כמה שנים יש לנהג רישיון ועוד), ותוך זמן קצר תאסוף המערכת את המידע הביטוחי מחברות וסוכנויות הביטוח השונות ותציג בצורה נוחה וברורה את הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר. בנוגע לכל הצעת מחיר ניתן לראות דרך איזו חברה וסוכנות היא מוצעת, מה הסכום הכולל של הביטוח וממה הוא מורכב, מה סכום ההשתתפות העצמית, מה כולל הביטוח ואילו הרחבות ניתן לעשות בתוספת תשלום.