כיצד עבר ביטוחי לרכב משפיע על מחירי הפוליסה שלכם? 

ישנם פרמטרים רבים שביכולתם להשפיע על מחירי ביטוח הרכב שלכם: המעטפת הביטוחית (ביטוח חובה, צד ג' או מקיף), מספר הכיסויים והתוספות בפוליסה שלכם, מספר הנהגים הרשומים תחת אותה פוליסה, וותק נהיגה של צעיר הנהגים, מערכות מיגון ובטיחות שמותקנות ברכב וכמובן, עבר ביטוחי לרכב שלכם. למה הכוונה? סך תביעות הביטוח שלכם ב-3 השנים האחרונות. כיצד ניתן לבדוק את העבר הביטוחי, מה היתרון ברכישת ביטוח רכב עם עבר ביטוחי נקי? ומה עושים נהגים ללא עבר ביטוחי? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

עבר ביטוחי 3 שנים  

כאמור, העבר הביטוחי שלכם הוא פרמטר המתייחס לסך תביעות הביטוח שלכם בפרק זמן נתון. כדי להתאים את הצעות המחיר עבור מבוטח פוטנציאלי, חברות הביטוח בודקות עבר ביטוחי לרכב ב-3 השנים האחרונות. אם לצורך העניין, יש נהג עם 2 תביעות ביטוח ויש ביניהן מרווח זמן גדול יחסית, הצעות המחיר שהוא יקבל, יהיו שונות מההצעות שיקבל נהג עם 5 תביעות ביטוח או נהג עם תביעה בודדת וכן הלאה. 

אם לסכם זאת בפשטות, ככל שמספר תביעות הביטוח שהצטברו בפרק זמן של 3 שנים הוא גדול יותר עם מרווח זמן קטן יותר בין תביעה לתביעה, כך מחירי הביטוח לרכב יהיו גבוהים יותר. הסיבה לכך היא שמבוטח עם תביעות ביטוח הוא בעל פוטנציאל גבוה יותר לתביעות נוספות. נהג שחברות הביטוח יאלצו לגבות ממנו פרמיה גבוהה יותר על מנת לשמור על הרווחיות שלהן מול הסיכון. לחצו כאן כדי לגלות מה עושים נהגים עם עבר בעייתי. 

איך מבצעים בדיקת עבר ביטוחי לרכב?

בואו נודה בזה, מעטים הנהגים שיכולים למנות את כל תביעות הביטוח שלכם ב-3 השנים שחלפו, ''לשלוף'' אותן מהראש. אך כיום אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, אינטראקטיבי. הכל מתועד היום במערכות ממוחשבות כך שאתם לא צריכים להתאמץ לזכור פרטים ותאריכים. חוסכים זמן וכאב ראש ובודקים עבר ביטוחי לרכב אונליין, באתר הר הביטוח. 

אתר זה הוקם על ידי משרד האוצר במטרה לאפשר לציבור הרחב לאתר את כל הפוליסות העדכניות הרשומות על שמם (בתחומי ביטוח חיים, ביטוח בריאות וכמובן ביטוח רכב) ולמנוע מצבים של כפל ביטוחים ותשלומים מיותרים. מזינים את שמכם המלא, מספר תעודת הזהות, מספר הטלפון ושנת הלידה ובודקים בקלות את העבר הביטוחי שלכם. ניתן לבדוק גם עבר ביטוחי לפי מספר רכב.  

עבר ביטוחי לרכב: נהגים עם 0 תביעות משלמים פחות

נהגים עם עבר ביטוחי נקי ב-3 השנים האחרונות יכולים להנפיק מסמך העדר תביעות, כלי שיכול להיות שימושי מאוד במעבר בין חברות ביטוח. מסמך זה למעשה מעיד על כך שב-3 השנים שחלפו, הנהג לא תבע את חברת הביטוח לפיצויים ולו פעם אחת. הצגת מסמך זה, יוצרת רושם טוב על חברות הביטוח ומבשרת להן שלפניהן עומד נהג אחראי ושקול, או במילים אחרות - נהג שייתן להן שקט תעשייתי. לפיכך, נהגים עם 0 תביעות ביטוח זוכים להנחות במחירי ביטוח הרכב ולהטבות נוספות, ביניהן, מסלולי ביטוח אקסקלוסיביים לנהגים זהירים. חשוב להזכיר שלא ניתן להנפיק מסמך היעדר תביעות עבור ביטוח חובה אלא שהוא תקף רק לביטוחי רכוש (ביטוח צד ג' ומקיף). 

איך סוגרים ביטוח לרכב ללא עבר ביטוחי?

עולם הביטוח מתייחס לנושא של עבר ביטוחי בכובד ראש. זה הפרמטר שעוזר לחברות וסוכנויות הביטוח להעריך את הסיכון הכרוך בלבטח נהג נתון, להכיר טוב יותר את הרגלי הנהיגה שלו ואיכותה. לצד זה, חשוב לציין שיש נהגים שאין להם עבר ביטוחי כלל שגם זקוקים לביטוח רכב. אנו מדברים כמובן על נהגים חדשים, אלו שיושבים מול ההגה פחות משנתיים. 

כיצד מבטחים נהג חדש, ללא עבר ביטוחי, תוך כדי חיסכון בעלויות הביטוח? שוק הביטוח מציע פתרונות לסיטואציה. אפשרות אחת היא כמובן ביטוח רכב זמני ל-24 שעות או כמה ימים. היא מתאימה בייחוד לחיילים שמשרתים בבסיס סגור או סטודנטים המתגוררים במעונות מוסד הלימודים ומגיעים הביתה לעיתים רחוקות יחסית. 

אפשרות נוספת, היא ביטוח רכב לפי קילומטר, ביטוח דיגיטלי לפי שימוש שמתנהל באפליקציה. מסלול זה מתאים לתלמידי תיכון שזה עתה הוציאו רישיון נהיגה, חיילים שמשרתים קרוב או במתכונת של יומיות וסטודנטים שעדיין גרים בבית ההורים וחולקים איתם את הרכב המשפחתי. לקבלת מידע נוסף על ביטוח רכב לנהג חדש - היכנסו לכאן.   

מוצאים ביטוח רכב משתלם לפי העבר הביטוחי שלכם 

מועד חידוש ביטוח הרכב מתקרב? לא מבזבזים זמן ונכנסים לבסטי, אתר השוואות הביטוחים המוביל בארץ. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של הצעות ביטוח חובה+מקיף וחובה+צד ג' בקליק. ממלאים את הפרטים האישיים שלכם, ביניהם עבר ביטוחי לרכב, ומגלים עשרות הצעות בהתאמה אישית. העבר הביטוחי שלכם הוא אחד הקריטריונים המשפיעים על טווחי המחירים בפוליסות שיופיעו עבורכם באתר. מסמנים במקום המתאים את מספר תביעות הביטוח ב-4 השנים האחרונות וממשיכים לשלב החיפושים. 

בבסטי עורכים סלקציה בין הצעות הביטוח על פי מאפיינים שחשובים לכם - הרכב שמבטחים הוא רכב שני במשפחה, גובה השתתפות עצמית, הפוליסות הזולות ביותר ועוד. ברגע שמוצאים כמה הצעות ביטוח שקוסמות לכם, בסטי משווה אותן בשבילכם ועוזר לכם לקבל החלטה מהירה ופשוטה. בפרק זמן של 120 שניות בלבד עוברים על כל השלבים ומוצאים הצעת ביטוח זולה ומשתלמת, מותאמת לעבר הביטוחי הפרטי ומדויקת לשגרת הנהיגה שלכם.   

מעוניינים בביטוח עם עבר ביטוחי לרכב ספציפי? מקליקים על השוואת ביטוח רכב ומוצאים הצעות מכל החברות המובילות תוך 2 דקות!