גשמי ברכה: האם ביטוח הדירה שלכם מכסה נזקי שיטפון?

איך להגיד את זה בעדינות? מספיק להסתכל על הבריכות העמוקות שנוצרות במדרכות ובכבישים לאורך עונת החורף, כדי להבין שישראל היא לא מדינה שערוכה לגשמים כבדים. עדיין, יש לזכור שהגשם יכול לגרום להצפות לא רק ברחוב אלא גם בבית, במקום הבטוח והמוגן ביותר. האם ביטוח הדירה שלכם יכול להגן עליכם מהצפה במטבח או בסלון? בסטי עם כל המידע שאתם צריכים לקראת עונת הגשמים.  

הפוליסה האלמנטרית

  ביטוח דירה מורכב מ-2 פוליסות שאפשר לרכוש יחד או כל אחת לחוד עבור בית פרטי או בית משותף, דירה שכורה או דירה קנויה שלכם - ביטוח תכולה ומבנה. ביטוח תכולה מגן על כל החפצים בדירה שלכם בעוד שביטוח מבנה מגן על הבניין עצמו והתשתיות שלו. כל אחת מהפוליסות מציעה שורה של כיסויי בסיס כדוגמת עשן, פיצוץ בדירה, פריצה, שוד (כולל ניסיונות), פגיעה בזדון וביטוח דירה צד ג'. 

בנוסף, פוליסות ביטוח מבנה ותכולה מכסות גם נזקי מזג אוויר כגון פגיעת ברק, רוח במהירות גבוהה מ-30 קמ''ש, שריפה, וכמובן הצפה. אמנם התנאים משתנים מפוליסה אחת לאחרת, בהתאם למדיניות החברה המבטחת, אך ביטוח דירה בסיסי, לסוגיו, בהחלט יעניק לכם כיסוי מפני הצפות בדירתכם. פוליסת ביטוח דירה בסיסית לא מכסה נזקי חדירת מי גשם דרך תקרה או קירות עקב ליקוי איטום, גם אם לא היו רוחות. לעומת זאת, נזק שנגרם כתוצאה מגשם בשילוב רוחות כן מכוסה בפוליסה.

כיסוי נזקי צנרת - פתרון לימים הגשומים

בחורף הסיכוי להצפות גדל בעקבות הגשמים, לכן כדאי להיות בטוחים שאתם מכוסים. בין הכיסויים שניתן לצרף לפוליסת הבסיס בביטוח מבנה או תכולה לדירה, יש כיסוי לנזקי צנרת. כיסוי זה נועד להגן עליכם מפני הוצאות כספיות גבוהות ובלתי צפויות במקרה של נזק למבנה או לרכוש כתוצאה מדליפה, פיצוץ או סתימה במערכות האינסטלציה וההסקה בדירה. מה מכוסה?
  • נזקים למבנה: כיסוי זה כולל תיקון של נזקים שנגרמו לקירות, לרצפה, לתקרה ולריהוט כתוצאה מנזילת מים.
  • נזקים לרכוש: כיסוי זה כולל תיקון או החלפה של רכוש שניזוק כתוצאה מנזילת מים, כמו מכשירי חשמל, ריהוט, בגדים ועוד.
מה לא מכוסה?
  • בלאי: כיסוי נזקי צנרת לא כולל בלאי של צנרת ומתקני מים.
  • נזקים עקיפים: כיסוי זה לא כולל נזקים עקיפים שנגרמו כתוצאה מנזקי מים, כמו אובדן הכנסה או הוצאות על מגורים זמניים.
  • נזקים שנגרמו ברשלנות: כיסוי זה לא כולל נזקים שנגרמו כתוצאה מרשלנות של המבוטח.

טיפים לרכישת כיסוי נזקי מים

  1. בדקו את ביטוח הדירה הקיים - ביטוח נזקי מים וצנרת לעיתים רבות כלול ברובד הפוליסה הבסיסית, כפי שהזכרנו מוקדם יותר בכתבה. עברו בעיון על תנאי הפוליסה הפוליסה הספציפית שלכם, בדקו אם היא כוללת את הכיסוי כבר בילד אין. במידת הצורך רכשו הרחבה. 
  2. כיסוי נזק לצד שלישי - נזקי מים עלולים לפגוע גם ברכוש של שכנים. רכישת ביטוח נזקי מים עם סעיף כיסוי לצד שלישי תגן עליכם מפני תביעות נזיקין במקרה כזה. כיסוי זה יממן את תיקון הנזק שנגרם לשכנים כתוצאה מנזילת מים בדירה שלכם
  3. השוו מחירים בין חברות ביטוח שונות - מחירי ביטוח נזקי מים וצנרת עשויים להשתנות בין חברות ביטוח שונות ובהתאם לכך גם התנאים והנוסחים. השוואת מחירים זריזה ופשוטה כאן בבסטי תעזור לכם למפות את כל האפשרויות הזמינות עבורכם, במיוחד בשבילכם ולמצוא את הביטוח המתאים במחיר הטוב ביותר.
  4. כיסוי שירותי חירום בדירה - בנוסף לכיסוי לנזקי צנרת, ניתן לשדרג את מעטפת ההגנה הביטוחית לבית שלכם בחורף, עם כיסוי שירותי חירום ואיטום בדירה. לפני שרוכשים את הפוליסה בוחרים מסלול - שרברב פרטי או שרברב שבוחרים מרשימת השרברבים בהסדר של חברת הביטוח ומקבלים מענה בכל מקרה של פיצוץ צינור, הצפה בדוד הביתי או סתימה בצנרת.

פוליסות ביטוח דירה משתלמות ומקיפות ב-2 דקות 

החורף מביא איתו את הימים המעוננים, הקור והגשמים. הגשם יכול להעמיס על מערכת הצנרת הביתית ולגרום לנזילות והצפות בדירה, מצבים שיכולים להכניס אתכם להוצאות לא קטנות בהיעדר כיסוי מתאים. ביטוח הדירה לסוגיו, מבנה ותכולה כאחד, מציעים כיסוי לנזקי הצפה.

ועדיין, ניתן לשדרג את הפוליסה עם כיסויים נוספים שמעניקים פתרונות למקרי חירום, ולליקויים ספציפיים בצנרת הביתית. כאן בבסטי תוכלו לחפש הצעות ביטוח מבנה ותכולה לדירה בהתאם למאפייני נכס המגורים כמו למשל המיקום, הקומה וגיל המבנה - ולמצוא הצעות ביטוח דירה זולות ואיכותיות. תוך 2 דקות על השעון תעברו בין חברות ביטוח מרכזיות בארץ, תסננו את ההיצע הקיים על פי כיסויים חיוניים עבורכם ותערכו השוואה חכמה ופשוטה בלחיצת כפתור אחת קטנה. עד מהרה תמצאו את פוליסת ביטוח מבנה או תכולה במחיר הטוב ביותר, עם היקף הכיסוי הרחב ביותר - להגנה מיטבית על הבית שלכם מפני הצפה ונזקים שונים שיכולים לקרות בחורף.  

מחפשים הצעת ביטוח מבנה עם הגנה מפני הצפה? בצעו השוואת ביטוח דירה קטנה ותמצאו את הפוליסה האיכותית הבאה!