טיפים לנסיעה בטוחה עם בעל חיים ברכב

חברו הטוב של האדם לא פעם מתלווה אליו לנסיעה, בין אם זה לטיול בחיק הטבע בשבת שמשית או לצורך בדיקה שגרתית אצל הוטרינר. כך או כך הוא אתכם ברכב ואין לדעת כיצד הנסיעה תשפיע עליו - הוא עלול להגיב בדרכים בלתי צפויות לתנועת הרכב או המתרחש סביבו בכבישים, וכך לסכן את היושבים ברכב ולהסיח את דעתו של הנהג מהדרך. אך יש כמה צעדים שכדאי לנקוט בהם כשנוסעים עם בעל חיים, על מנת להבטיח נסיעה בטוחה לכולם.

עניין של הרגל

כשם שהכלב, החתול או התוכי שלכם צריך להתרגל לסביבה החדשה ברגע שמביאים אותו לראשונה הביתה, כך הוא צריך להתרגל לנסיעה ברכב. זו פעולה שמתנהלת בקצב מסוים, בצורה דינאמית ובמהלכה בעל החיים מוצף בגירויים מהסביבה - מוזיקה שבוקעת מהנגן ברכב, נוסעים נוספים שיושבים לצידו או מלפניו ליד הנהג, קולות הצופרים של המכוניות האחרות כך שהוא עשוי להרגיש מאוים, ליילל, לברוח מתחת למושב או חלילה לקפוץ מחוץ לרכב ולהעמיד את עצמו ואת הנהגים האחרים בסכנה. כדי להבטיח שבעל החיים שלכם ירגיש בנוח בנסיעה עליכם לנסוע איתו למרחקים קצרים, ברחובות קטנים או דרכים עירוניות שבהן מהירות הנסיעה המקסימלית המותרת היא נמוכה יחסית. כך תוכלו לעשות לכלב, החתול או הזוחל טיול קטן בעיר מגוריכם. עם זאת, רצוי לנהוג איתו במקומות שאין בהם יותר מידי פסי האטה (''במפרים''), עומסי תנועה ופניות חדות לרחובות מקבילים, שעלולים לקטוע את רצף הנסיעה. מאחר והמטרה היא להרגיל בהדרגה את בעל החיים לתנועה הקבועה של הרכב, כאשר יש הבדל בין רכב מסחרי לרכב חשמלי.

בטיחות קודמת לכל

על מנת להפיג את המתח והחששות מהדרך עליכם לוודא שבעל החיים שלכם יושב בצורה נכונה ובטוחה ברכב כך שלא יגרם לו נזק במהלכה. לדוגמה: אם אתם לוקחים אתכם כלב גדול לטיול משפחתי, לבדיקה אצל הוטרינר או פנסיון טרם יציאתכם לחופשה מעבר לים, עליכם לרפד לו את המושב עם שמיכה נעימה ולרתום אותו לרצועה מיוחדת לנסיעות, המשמשת כמו חגורת בטיחות לכלב ושומרת עליו במקרה של תאונת דרכים. במידה ויש לכם חתול, זוחל, מכרסם או כלב קטן שמתלווה אליכם לדרך, עליכם לשים אותו במנשא מיוחד ולייצב אותו היטב במושב האחורי של הרכב כדי למנוע ממנו להחליק, ליפול או לעוף כתוצאה מבלימה חזקה. חשוב לציין כי את בעל החיים אתם מושיבים במושב האחורי של הרכב, לא על הכיסא ליד הנהג ובוודאי שלא על ברכיו כי הוא צריך להתרכז אך ורק בדרך. כאשר יושב עליו או בזוית העין שלו בעל החיים האהוב, הוא עלול להסיט את מבטו אליו מדי פעם מתוך דאגה לשלומו או להושיט את ידו ללטף וכך לאבד שליטה על הרכב.

חשוב לארח לו חברה

הנהג לא יכול להפנות את תשומת ליבו לבעל החיים שאיתו ברכב כפי שהיה רוצה, מסיבות ברורות מאליהן. אך בגלל שבכל זאת צריך לוודא שבעל החיים חש בטוב וצריך לשמור על שלוותו, כדאי שיהיה עוד אדם ברכב שישב איתו במושב האחורי ויארח לו חברה, ישחק איתו בצעצוע האהוב עליו או ייתן לו חטיף טעים וכך ינעים את זמנו במהלך הנסיעה, יהפוך אותה למהנה וחוויתית כך שלא ירגיש את אורכה של הדרך או תלאותיה השונות.

למצוא בקלות ביטוח רכב מותאם אישית 

רגע לפני שעולים לרכב עם בעל החיים מוודאים שיש לו ביטוח רכב מתאים ומדויק לצרכים של הנהגים במשפחה ותכליתו של הרכב. במידה ואתם רוצים למצוא הצעת מחיר לביטוח רכב שהיא משתלמת, הוגנת ומותאמת אישית, אתם יכולים להיכנס לבסטי ולחפש מכל מחשב או סמאטרפון את הביטוח הבא שלכם: מקיף, חובה, צד ג', אנחנו נשווה בשבילכם את הפוליסות האיכותיות ביותר, בהתבסס על נתוני הרכב והפרופיל שלכם, נספק לכם עד 20 הצעות מתאימות מחברות וסוכנויות שונות.