5 עצות חשובות למניעת שכחת ילדים ברכב 

לצערנו הרב, שכחת ילדים ברכב היא תופעה נפוצה, במיוחד בימי הקיץ החמים. כמה הסברים לכך עשויים להיות עייפות ההורה, שינוי בשגרת הנסיעה (ספציפית בקיץ הילדים בחופש ומסיעים אותם לים, לבריכה, לקניון וכו'), רגע של חוסר ריכוז או לחץ להגיע ליעד בזמן כדי להספיק מה שההורה תכנן. כל הורה כמובן דואג לילדיו ורוצה את הטוב ביותר בשבילם אך הטרגדיה הנוראה הזו יכולה לקרות גם להורה המסור ביותר, ברגע הכי לא צפוי. איך אפשר למנוע שכחת ילדים ברכב? בסטי עם 5 המלצות קריטיות.  

תזכורת בטלפון הנייד לזמן שבו צפויים להגיע ליעד 

כל אחד ואחד מאיתנו מפעיל המון התראות בסמארטפון שלו. שעונים מעוררים, תורים לרופא, תזכורת לקחת תרופה קבועה, לשלוח מייל או להגיע לפגישת עבודה חשובה הם רק כמה דוגמאות מהשגרה היומיומית. היום ניתן להעריך את זמן הנסיעה פחות או יותר באמצעות אפליקציות דרך כמו ה-Waze (עליה נדבר עוד בהמשך), כך שאפשר לתזמן התראה בסמארטפון לשעה בה צפויים להגיע ליעד ולוודא שהיקר מכל יוצא מהרכב יחד עם הוריו בבטחה.  

להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב 

התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב יכולה לסייע להורים רבים לשמור על היקר מכל. למערכת זו יש שלל וריאציות אך היא נחלקת ל-2 סוגים עיקריים:
  • מערכת המנטרת את חלל הרכב - מערכת זו מנטרת את חלל הרכב בעזרת חיישן אופטי או חיישן לדלת הרכב. אם המערכת מזהה תנועה בחלל הרכב לאחר שהנהג יוצא מהרכב, היא תתריע בפני הנהג. מערכת זו אינה תלויה במספר הילדים או מספר מושבי הבטיחות המותקנים ברכב.
  • מערכת המנטרת את מושב הבטיחות של הילד - מערכת זו מזהה הימצאות של ילד במושב הבטיחות, באמצעות חיישן משקל, חיישן תזוזה או אמצעי דומה אחר. אם היא מזהה שהילד עדיין נמצא במושב הבטיחות לאחר שהנהג יוצא מהרכב, היא תתריע בפני הנהג. מערכת זו לרוב תלויה במספר מושבי הבטיחות ובמספר הילדים הנוסעים ברכב.

להניח את התיק ליד הילד במושב האחורי 

כאשר הנהג מניח תיק גב, התיק של הלפטופ או תיק עם מסמכים חשובים ליד הילד, הוא למעשה יוצר סימן מוחשי, תזכורת חיה. רגע לפני שהוא יוצא מהרכב הוא יצטרך להפנות את מבטו למושב האחורי, לסרוק אותו בעיניו וזה יגרום לו להסתכל על הילד, ולאסוף אותו רגע לפני שהוא נועל את הרכב. 

לתת לילד צעצוע מוזיקלי לנסיעה 

אחת הסיבות שהורים רבים עלולים לשכוח את הילד מאחור היא בגלל שהוא עשוי להיות שקט לאורך הנסיעה. אם נותנים לילד צעצוע מוזיקלי, רעשן קטן או בובה לחיצה עם צפצפה שתוכל להעסיק אותו עד שמגיעים ליעד, הנהג יכול לשמוע את הרחשים ברקע לאורך הדרך ולזכור לבדוק את המושב האחורי, רגע לפני שהוא נועל את הרכב.   

 להפעיל פיצ'ר מיוחד ב- Waze 

הזכרנו מוקדם יותר את אפליקציית Waze, אפליקציית ניווט המאפשרת לתכנן מסלולי נסיעה ולסרוק את הדרך בזמן אמת (לקבל מידע על תאונות, פקקים, מצלמות מהירות ועוד). מאז 2016, נוסף לה פיצ'ר נגד שכחת ילדים ברכב. הנה מה שצריך לעשות כדי להפעיל אותו:
  • להיכנס להגדרות.
  • להיכנס לקטגוריה של תזכורות.
  • לגלול למטה וללחוץ על ''תזכורת ילד ברכב''.
  • להפעיל את המתג ליד האופציה ''אפשר תזכורת''. 
  • להקליד הודעה אישית, למשל עם שם הילד. 
ההודעה תקפוץ אוטומטית ברגע שהרכב יעצור. 

פועלים נכון ומונעים אסון

בכתבה זו הצגנו 5 עצות למניעת שכחת ילדים ברכב, אחת הטרגדיות הגדולות שעלולות לקרות לכל נהג, בכל מזג אוויר, בכל מקום. כל נהג חופשי לבחור שיטה אחת (או יותר), מבין אלו שהצגנו כאן, באותה מידה עליו לבחור גם ביטוח רכב מדויק לצרכים והשגרה הייחודית שלו, כדי להבטיח מעטפת הגנה מספקת וראויה. כאן בבסטי תחפשו, תסרקו ותשוו בין הצעות ביטוח רכב חובה ומקיף או חובה וצד ג' מתאימות לנתונים שלכם. תערכו סלקציה על בסיס אלמנטים כמו השתתפות עצמית, חברות ביטוח מסוימות, ופרמטרים שמקנים הנחה כמו רכב שני במשפחה או רכב שנוסע מעט. לא יעברו יותר מ-2 דקות עד שתמצאו את מבוקשכם, ביטוח רכב איכותי ומשתלם.  מחפשים ביטוח רכב שמתאים במדויק לצרכי המשפחה? ערכו השוואת ביטוח רכב קטנה ותמצאו את הפוליסה המשתלמת הבאה!