מתי מומלץ להפעיל את הביטוח ובמה זה תלוי

עשיתם ביטוח לרכב ואתם מרגישים מוגנים מפני נזקים, פגיעות והוצאות כספיות גדולות, אך אולי תופתעו לגלות שיש מקרים בהם הפעלת ביטוח רכב לא משתלמת ולא תמיד מומלץ לתבוע את הביטוח. אז איך תדעו מתי להפעיל את הביטוח ובמה זה תלוי? לפניכם מידע שיעזור לכם להבין דבר או שניים בכל הנוגע לביטוח לרכב ולמושגים כמו עבר ביטוחי והשתתפות עצמית, שחשוב להבין מה הם אומרים לפני שעושים השוואת מחירים לביטוח רכב ומשלמים אלפי שקלים מבלי שתדעו מה באמת כוללת הפוליסה שלכם. לקריאה נוספת - ביטוח רכב בפעם הראשונה: כמה טיפים שחשוב להכיר.

עבר ביטוחי נקי

עבר ביטוחי - ובשמות האחרים שלו, היעדר תביעות או רצף ביטוחי, בא לעזור לחברת הביטוח לקבל מושג על הנהגים שאתם ולתמחר בהתאם את הביטוח לרכב שלכם. בבואכם לרכוש ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, תידרשו להציג את העבר הביטוחי שלכם, מה שיראה האם היה לכם ביטוח רכב על שמכם בשלוש השנים האחרונות והאם הייתם מעורבים בתאונות דרכים או בתביעות ביטוח רכב. העבר הביטוחי נועד להראות לחברה האם אתם ותיקים על הכביש ויש לכם ניסיון בנהיגה, האם אתם נהגים זהירים או האם אתם תובעים פעמים רבות את חברות הביטוח ומעורבים בתאונות מרובות. אם תציגו טופס היעדר תביעות, תקבלו הנחה במחיר הביטוח. אם אין לכם עבר של שלוש שנות ביטוח רכב או שהיה לכם ביטוח ויש לכם תביעות רבות, זה עלול לייקר את פוליסת הביטוח שלכם ואף לגרום לחלק מחברות הביטוח לסרב לבטח אתכם. קרתה לכם תאונה קטנה ואתם מעוניינים בהפעלת ביטוח רכב? חשבו טוב האם שווה לכם להפעיל את הביטוח, "להכתים" את העבר הביטוחי שלכם ולהסתכן בכך שהביטוח הבא שתעשו יהיה יקר יותר בשל התביעה הזאת. אם התאונה היא קלה והנזק מסתכם בסכומי כסף קטנים, לא תמיד שווה לכם לתבוע את הביטוח.

גובה ההשתתפות העצמית

השתתפות עצמית – כשמה כן היא, ההשתתפות העצמית שיצטרך לשלם המבוטח במקרים שונים וביניהם מקרים של גרימת נזק לצד ג', ניסיון גניבה שכשל, ירידת ערך הרכב (מה שיכול לקרות לאחר שהרכב היה מעורב בתאונה וניזוק) ונזקים שונים שנגרמו לרכב. סכום ההשתתפות העצמית משתנה בין ביטוח אחד לאחר ומשפיע על המחיר הסופי של פוליסת הביטוח, וישנן חברות שמאפשרות לעשות ביטול השתתפות עצמית בתוספת תשלום. אם סכום ההשתתפות העצמית שלכם נמוך או קרוב לסכום תיקון הנזק שנגרם, ייתכן שלא כדאי לכם לעשות הפעלת ביטוח רכב. למשל, אם ההשתתפות העצמית שלכם בנזק לצד ג' היא 2000 ₪ ועלות תיקון הנזק היא 3000 ₪, עדיף לכם לא לתבוע את הביטוח.

השוואת מחירי ביטוח לרכב

אז איך תדעו, מבין כל חברות וסוכנויות הביטוח הרבות בישראל, איזה ביטוח כדאי לכם לבחור ומה סכום השתתפות עצמית שנקבע בפוליסת הביטוח? מומלץ לעשות השוואת מחירים לביטוח רכב באינטרנט, על מנת לראות מול עיניכם את כל פרטי הביטוח ולהשוות בין הביטוחים של החברות השונות. זוהי כיום הדרך הנוחה והמהירה ביותר לקבל מספר הצעות מחיר מחברות שונות בזמן קצר וללא אינטרסים חבויים של צד כזה או אחר. באתר בסטי ניתן להזין מספר פרטים לגבי המבוטח ורכבו ולקבל תוך זמן קצר תוצאות עדכניות ואובייקטיביות עם מגוון ביטוחי רכב בהתאם לנתונים שהזנתם. הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר הקיימות בשוק הביטוח יופיעו לכם זו לצד זו בצורה נוחה להשוות גם בין הפרטים הקטנים שיש בכל פוליסה. לגבי כל ביטוח שמוצע לכם, תוכלו לראות מה סכום ההשתתפות העצמית במגוון מקרים כמו בניסיון גניבה שכשל או נזק לצד ג' וכמה יעלה לכם לבטל השתתפות עצמית, אילו שירותים כלולים בביטוח לרכב ואילו הרחבות תוכלו לעשות בתוספת תשלום.