צד ג' לא מודה באשמה בעת תאונת דרכים.מה ההשלכות ב-2024?

זה היה יום חורפי שמשי ונחמד. אתם הייתם בדרככם למפגש עם חברים שלא ראיתם כבר זמן רב. בעודכם נוהגים לנקודת המפגש שקבעתם, הגעתם לצומת, המתנתם בסבלנות לאור הירוק, כשהוא הגיע ווידאתם שהשטח פנוי, לחצתם על דוושת הגז, התחלתם לחצות את הצומת. לפתע הגיח נהג רכב אחר מהימין וחתך אתכם באכזריות. נשמע קול חבטה חזק והרכב שלכם אפילו רעד מעט, החזקתם אצבעות שלא קרה כלום וזו רק שריטה קטנה. כשעצרתם והחלפתם פרטים עם הנהג הפוגע, גיליתם שהפגוש הקדמי שלכם נחבט ונוצר בו שקע לא קטן. ניסיתם להסביר לנהג בנימוס את המצב אך הוא סירב להודות באשמה, התגונן, התלהם. מה עושים עכשיו, איך ממשיכים מכאן? בסטי עם כמה עצות חשובות.

אוספים כמה שיותר ראיות

ברגע שאתם חס וחלילה נקלעים לתאונה עם צד ג', נהג רכב אחר, אתם צריכים שיהיו לכם כמה שיותר ראיות, עדויות של המקרה כדי שתוכלו להוכיח את את אחריות הנהג הפוגע לקיום התאונה. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, לאחר שמחליפים פרטים, זה לשלוף סמארטפון ולהתחיל לצלם. לצלם את הרכב שלו, את הרכב שלכם, את זירת האירוע מכמה שיותר זוויות. כמה שיותר תמונות כך יותר טוב. דרך אגב, אם אתם מבקשים להחליף פרטים עם הנהג הפוגע והוא מסרב לשתף פעולה, אתם יכולים להזעיק עליו משטרה.  בשלב הבא נסו לאתר עדים לאירוע, להקליט אותם מספרים מה הם ראו מנקודת מבטם, ולהחליף פרטי קשר (מספר טלפון, פייסבוק, כל דבר שיכול לעזור לכם להשיג אותם במקרה הצורך). אם יש מצלמות אבטחה באזור, נסו לאתר עדויות שנלכדו בעדשה. אם יש לכם מצלמת דרך ברכב, הורידו מתוכה את הצילומים מאותו יום ושמרו אותם.  

תובעים פיצויים מהנהג הפוגע

לאחר שאספתם כל עדות אפשרית שיכולה להוכיח שהנהג הפוגע הוא זה שגרם לתאונה, עליכם ליצור קשר עם חברת הביטוח בהקדם האפשרי ולדווח על המקרה. מכאן עומדות בפניכם מספר אפשרויות:
  • אפשרות מס' 1: אם יש ברשותכם ביטוח מקיף לרכב, הפעילו אותו עבור הנזק לרכב שלכם. לאחר מכן תוכלו לתבוע את הנהג הפוגע על סכום ההשתתפות העצמית ששילמתם על תיקון הרכב.
  • אפשרות מס' 2: לממן את תיקון הרכב שלכם עצמאית, לספוג את עלויות הנזק ואז לדרוש אותן מהנהג הפוגע כפי שהן מצוינות בדו''ח שמאי הרכב או החשבוניות השונות שניתנו לכם מהמוסך. 
  • אפשרות מס' 3: אם יש לכם ביטוח צד ג' עם כיסוי להגנה משפטית, בהתאם לתנאי הפוליסה ומדיניות החברה המבטחת שלכם, אתם יכולים להיעזר בחברת הביטוח כדי לתבוע את צד ג' ולהוכיח את אשמתו בתאונה. גם אם מדובר בנהג ללא ביטוח בתוקף.  
  • אפשרות מס' 4: במקרים קיצוניים מאוד אתם יכולים להפעיל הליכי הוצאה לפועל כנגד הנהג שגרם לתאונה. 

מרכיבים פוליסת צד ג' מדויקת למידותיכם

תאונת דרכים היא מצב מאוד לא נעים, על אחת כמה וכמה אם היא נגרמת על ידי צד שלישי שמסרב להודות באשמה. אנחנו יודעים כמה זה יכול להיות מתסכל, לכן יצרנו כאן עבורכם מדריך קצר שמסביר מה אתם יכולים לעשות אם חס וחלילה נקלעים לסיטואציה מסוג זה. אחד הצעדים החשובים ביותר בתהליך קורה עוד לפני שעולים לכביש, וזה לבדוק שיש לכם ביטוח לרכב שיכול לכסות אתכם היטב, לתת לכם גב לכל מקרה שלא יבוא.  אצלנו בבסטי תוכלו לחפש הצעות ביטוח חובה ומקיף או חובה וצד ג' עם כל הכיסויים הכי חשובים, ולהתאים את מעטפת ההגנה הביטוחית לצרכים שלכם באופן מדויק ומיטבי. מכלול הפוליסות שתמצאו אצלנו מגיעות מהחברות המובילות בשוק הביטוח הישראלי ומותאמות במיוחד לנתונים שלכם. תוכלו לפלס את הדרך על ידי מלאכת סינון פשוטה, על פי חברות ביטוח נבחרות, הפוליסות הזולות ביותר או פוליסות עם השתתפות עצמית נמוכה.  בנוסף לזה, תוכלו לקבוע דמי השתתפות עצמית משלכם ולגלות עוד אופציות מעניינות. אם יש לכם רכב שני במשפחה או רכב שלא נוסע בשבת, הרווחתם, מגיעה לכם הנחה בביטוח הרכב. תוך 2 דקות בלבד תסרקו את כל הפוליסות שבחרנו בשבילכם, תשוו ביניהן ותצאו עם ביטוח רכב איכותי ומשתלם.  מחפשים הצעת ביטוח צד ג' משתלמות ואיכותיות? משווים הצעות ביטוח רכב ומוצאים הפוליסה המושלמת ב-2 דקות!