ביטוח רכב לסטודנטים: כל מה שצריך לדעת

סטודנטים נמצאים בשלב הזה בחיים בו יוצאים לראשונה לדרך עצמאית. הם לומדים את תחום העיסוק שהם מעוניינים לפתח בו קריירה ומרביתם כבר לא גרים עם ההורים, אך לחופש יש מחיר, והוא לא קטן: שכר לימוד, שכר דירה, חשמל, מים, ואם הם מחזיקים במכונית משלהם אז הם צריכים לדאוג לטיפולים, דלק, וכמובן - ביטוח רכב. אז איך בכל זאת סטודנטים יכולים למצוא פוליסה תפורה למידותיהם ולהמשיך לחסוך? הנה כמה טיפים שיעזרו בגיבוש ההחלטה.

לפני הכל - ביטוח חובה

אם אין ביטוח חובה אז אסור לנהוג ברכב על פי חוק. לכן הדבר הראשון שעושים אחרי שרוכשים רכב, מבלי יוצא מן הכלל - הוא לאבזר אותו בביטוח חובה וכך לשמור על הגוף מפגיעות וחבלות כשנוסעים לאוניברסיטה, לבית או לבילוי עם חברים מהמכללה. אצלנו בבסטי תוכלו לחפש אינספור הצעות ביטוח חובה בהתבסס על נתוני הרכב וכן הפרופיל האישי שלכם ולגלות אופציות משתלמות במיוחד.

רוב הסטודנטים הם נהגים צעירים

רבים מהסטודנטים הם צעירים שהשתחררו מהשירות הצבאי יחסית לא מזמן, כך שהם בכל מקרה נכללים בקטגוריית הנהג הצעיר. לפיכך הם יכולים למצוא מגוון פוליסות לנהג צעיר, ובניהן - ביטוח לפי קילומטר או ביטוח לכמה ימים ספציפיים. כמובן שבמוסדות הלימוד ישנם סטודנטים באמצע או סוף שנות ה-20 שלהם שנוהגים מגיל 18, במקרה הזה הם יכולים למצוא אופציות ביטוחיות רבות בהתבסס על וותק הנהיגה, הרכב שברשותם והעבר התעבורתי שלהם.

ביטוח רכב לסטודנטים: מרביתם לא נוהגים ברכב חדש

סטודנטים לרוב לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש מפס הייצור של השנה האחרונה, אז הם מסתפקים ברכבים מלפני 5 שנים או אפילו 8 או 10 שנים שעוזרים להם להתנייד במהלך השגרה השוטפת. במקרה שמחזיקים ברכב ישן יחסית, אולי כדאי לשקול את האופציה להישאר רק עם ביטוח החובה, או לכל היותר להוסיף ביטוח צד ג' שהוא זול משמעותית מביטוח מקיף ויעזור להתמודד עם מקרים של פגיעה ברכוש או רכב של אחר.

ביטוח מקיף עם שינויים

הביטוח המקיף לרכב יכול להיות מעט יקר אך זה רק בגלל שהוא מכסה מגוון רחב של סיטואציות, כמו גניבה, ונדליזם, הצפה או תאונת דרכים. ניתן להוזיל את מחיר הפוליסה הסופי באמצעות הגדלת סכום ההשתתפות העצמית או השמטת מספר תוספות או הרחבות מהחוזה הביטוחי. עם זאת, לא כדאי לוותר על ספח שירותי דרך וגרירה - כי ניתן להוסיף אותו לפוליסה בעלות די נמוכה ולקבל מגוון שירותי ''עזרה ראשונה'' לרכב הפרטי.

השוואת ביטוח רכב לסטודנטים

סטודנטים שמחזיקים במכונית פרטית, וגם כאלה שעדיין מתחלקים עם ההורים או האחים על המכונית המשפחתית, יכולים למצוא במנוע החיפוש של בסטי מבחר מרשים של פוליסות מותאמות אישית במחירים הזולים ביותר, שיקלו קצת על ההוצאות השוטפות של חיי היום-יום ויספקו להם שכבת מגן הכרחית בעודם על הכבישים. מאמרים נוספים לקריאה: סוגי ביטוח רכב | השוואת מחירים אונליין