טכנולוגיות שיכולות להוזיל את ביטוח הרכב

תעריפי ביטוח הרכב נועדו לשקף, להעריך את מידת הסבירות לתאונה מצד הנהג ורכבו. עד כמה ניתן לסמוך עליו שלא ''יסתבך בצרות'' בהתחשב בהיסטוריית תביעות הביטוח, ותק הנהיגה, דגם הרכב שברשותו, שנת הייצור ועוד. אחד הפרמטרים שתמיד נלקחים בחשבון בשקלול מחיר הפוליסה, הוא מערכות המיגון והבטיחות ברכב. בכל רכב יש מערכות בטיחות פסיביות שעוזרות למזער את נזקי התאונה בזמן התרחשותה (חגורת הבטיחות, כריות האוויר), ומערכות אקטיביות שעוזרות למנוע אותה מלכתחילה. ככל שהרכב מאובזר יותר כך הסיכון למנוע תאונה גודל ואיתו, קטן הסיכוי לתביעת ביטוח מצד אותו מבוטח. ישנן מערכות אקטיביות שניתן להתקין ברכב כדי להפוך את הנהיגה בטוחה ונעימה יותר ועל הדרך, להוזיל את מחירי הביטוח. בסטי עם 5 מערכות בטיחות אקטיביות שבכוחן להטות את הפרמיה כלפי מטה.
  • מערכת ABS
מערכת ה-ABS היא מערכת בטיחות שתכליתה היא למנוע נעילת גלגלים בעת בלימה חזקה. המערכת עושה זאת באמצעות חיישנים המנטרים את מהירות הגלגלים, ומבצעים ניתוקים קצרי טווח של הבלמים אם אחד הגלגלים מסתכן בנעילה. בכך היא למעשה מאפשרת לנהג למנוע מצב של החלקה, לשמור על אחיזה בכביש ועל על שליטה ברכב.
  • מערכת ESP
מערכת בקרת יציבות אלקטרונית היא מערכת בטיחות חיונית המותקנת בכלי רכב מודרניים. המערכת מסייעת לנהג לשמור על שליטה ברכב במצבים מסוימים, כגון תת היגוי, היגוי יתר, או החלקה בפניות. מערכת בקרת היציבות האלקטרונית פועלת על ידי שימוש בחיישנים המנטרים את מהירות הרכב, את כיוון ההיגוי, ואת מהירות הגלגלים. אם המערכת מזהה מצב של איבוד שליטה, היא תגיב במהירות כדי להחזיר את הרכב למסלול הנכון.
  • בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור
גם שמותקנות מצלמות רוורס ברכב, לא תמיד קל להעריך את המרחק בין הרכב למקום בו מעוניינים לחנות. כאן נכנסת לתמונה מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. למערכת 2 וריאציות, בסיסית ומתקדמת. המערכת הבסיסית מופעלת במהירות נסיעה איטית של כ-5 קמ''ש, מבוססת על חיישני החנייה ברכב ומקבלת מהם את המידע על הקרבה למכשול. במידה ולא עוצרים את הרכב, המערכת מפעילה את הבלמים באופן אוטומטי כ-30 ס''מ מהמכשול. אם יש לכם חיישני חניה קדמיים, המערכת בולמת אוטומטית גם כשיש קרבה גדולה מדי לעצם שלפניכם. המערכת המתקדמת לעומת זאת, מבוססת על רדאר ופעילה במהירויות נסיעה גבוהות יותר. המערכת מנתרת את השטחים המתים בחלק האחורי של הרכב ומאפשרת הפעלת בלימת חירום בזיהוי רכב חולף ממרחק וכך למעשה עוזרת למנוע תאונה.
  • מניעת סטייה מנתיב
מערכת התרעה על סטייה מנתיב היא מערכת בטיחות המזהירה את הנהג אם הוא סוטה מנתיב הנסיעה, באופן בלתי מכוון (ללא איתות). המערכת פועלת באמצעות מצלמה קדמית ואלגוריתם לניתוח תמונה.מערכת התרעה על סטייה מנתיב המתריעה לנהג על סכנה באמצעות ויברציות בהגה, קול או תאורה על לוח המחוונים או מסך ה-LED של המערכת.
  • בקרת שיוט אדפטיבית
בקרת השיוט האדפטיבית היא מערכת בטיחות חכמה המאפשרת לרכב להאט, להאיץ ולשמור על מרחק בטוח מהרכב שלפניו. המערכת פועלת באמצעות חיישנים, לייזרים ומצלמות. המערכת מסייעת בניהול נכון של הנסיעה, מוודאת שהרכב לא עובר את המהירות המותרת בנתיב הנסיעה, לשמור על מרחק קבוע מוגדר מראש מהרכב מלפנים, עוזרת להוריד מעט את הרגל מדוושת הגז ולחסוך בדלק.

משווים ומוזילים את ביטוח הרכב הבא שלכם

חברות הביטוח מעוניינות לבטח רכבים שמצוידים במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, כמו למשל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מניעת סטייה מנתיב או בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. אותם רכבים מעניקים להן שקט נפשי כי הסיכוי שהם יקלעו לתאונה הולך ופוחת. אצלנו בבסטי תוכלו להזין את פרטי הרכב (הדגם, שנת הייצור, היצרן) ואת הפרטים שלכם ואנו כבר נתאים עבורכם הצעות ביטוח רכב משתלמות במיוחד.  אותן תוכלו לסנן על בסיס חברות ביטוח, דמי השתתפות עצמית נמוכים וכמובן המחיר האטרקטיבי ביותר  עבורכם, מעניינים בפוליסות השונות בחופשיות ובוחרים את 3 האהובות ביותר. בסטי ישווה אותן בשבילכם במהירות ובקלות, כדי לחסוך לכם זמן, מאמץ ולבטים. תוך פחות מ-2 דקות בוחרים הצעת ביטוח משתלמת, מותאמת בדיוק לצרכים שלכם ונהנים מרשת ביטחון איכותית לשנה הביטוחית הבאה. מחפשים ביטוח רכב משתלם עם כל הכיסויים הנחוצים? השוואת ביטוח רכב קטנה וזריזה תוביל אתכם לפוליסה עם מעטפת ההגנה השלמה!