משומש במצב טוב: איך רכב יד שניה משפיע על הביטוח?

נהגים רבים נוסעים ברכב יד שניה. אכן מדובר באופציה חסכונית ונוחה שמאפשרת לחסוך בעלויות הרכב, להכיר את ההיסטוריה המקיפה שלו, להתאים לצרכים שלכם ולגלות ירידת ערך נמוכה יותר. ועדיין יש לזכור שמדובר ברכב שעבר מספר ידיים עד שהגיע אליכם, כך שיש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון, ביניהם ביטוח הרכב שלכם. איך קונים רכב יד שניה, האם אפשר להעביר את הפוליסה של הבעלים הקודם אליכם ואיך רכב יד שניה יכול להשפיע על הביטוח? בסטי עונים על הכל.

איך מתבצעת קניית רכב יד שניה?

רכב יד שניה הוא רכב שעבר כברת דרך מסוימת, וזה יתרון וחיסרון כאחד. היתרון הוא שתחסכו לא מעט כסף, בגלל שמדובר ברכב לא חדש. אבל דווקא בגלל שזה לא רכב חדש, עלולות לצוף בעיות עקב התיישנות החומר. לכן, חשוב לבדוק אותו היטב לפני הרכישה.  בתור התחלה אתם צריכים לבדוק שהמוכר הוא הבעלים הרשום, לעיין בפנקס הטיפולים של הרכב, לבדוק באתר משרד התחבורה אם הרכב משועבד. מה גם, כדאי לערוך נסיעת מבחן קטנה, להרגיש את הרכב על הכביש (שימו לב איך הרכב מתנהג בנסיעה, האם יש רעשים חריגים, האם ההגה ישר, האם הבלמים עובדים כמו שצריך ועוד). כדאי גם לבדוק את מצב הרכב מבחינה חיצונית ופנימית - איך נראים הצמיגים, הפח, המושבים, מערכת המולטימדיה.  אל תתביישו להתמקח על המחיר אם תראו לנכון, וערכו חוזה קנייה-מכירה מפורט עם כל פרטי הרכב, המחיר ותנאי התשלום. הכי חשוב לא למהר לקבל החלטות, לקחת את הזמן ולבדוק היטב את השטח. במידת הצורך היעזרו באיש מקצוע מנוסה, מכונאי או שמאי רכב שיכול לבדוק את הרכב בשבילכם. כדאי גם להזמין את הרכב לבדיקה מקצועית במכון מורשה. 

האם אפשר לעשות העברת ביטוחים מהבעלים הקודמים?

כפי שהזכרנו פעמים רבות, דמי ביטוח הרכב לסוגיו (מקיף, צד ג', חובה) תלויים לא רק במצב הרכב, אלא גם במאפייני הנהג. חברות הביטוח לא מכסות העברת ביטוחים בעת קניית רכב בגלל השוני בין פרופיל מוכר הרכב לפרופיל הקונה (גיל, וותק נהיגה, עבר ביטוחי).  במילים אחרות, אתם לא יכולים לבצע העברה של ביטוח קיים כאשר אתם קונים רכב יד שניה. וממש לא לנהוג עם הכיסוי של הבעלים הקודם. עליכם לרכוש ביטוח רכב חדש, מותאם לצרכים שלכם, לפני שאתם מתיישבים מול ההגה בפעם הראשונה לאחר הקנייה. לא דקה אחת לפני. 

אז איך באמת הרכב הישן משפיע על הביטוח?

ניתן לבטח רכב יד שניה עם ביטוח חובה, מקיף וצד ג' בהתאם לצרכים שלכם ומאפייני הרכב שברשותכם. מצב הרכב שברשותכם (גיל, קילומטראז', מצב תחזוקתי כללי) ותדירות הנהיגה בו יעזרו לכם לקבוע את היקף הכיסוי הביטוחי הנחוץ. ככל שהרכב שמור, מאובזר וחדש יותר, כך הוא יכול להוזיל לכם את הביטוח. 
  1. אם מדובר ברכב יד שניה ישן - אז קניתם לכם רכב בן 15, בא בימים, ואתם מתכננים להוציא אותו החניה הביתית רק בשביל נסיעות קצרות בשכונה אחת לתקופה ארוכה? תוכלו להסתפק בביטוח חובה וצד ג'.
  2. אם זה הרכב השני של בני הבית - יש לכם רכב יד שניה שהוא רכב שני במשפחה? הרווחתם, חסכתם. חברות הביטוח מצ'פרות משפחות עם 2 רכבים במחירי ביטוח יותר נמוכים כי כשנוהגים פחות, קטן הסיכון לתאונות ותביעות. אצלנו בבסטי תוכלו לחפש הצעות ביטוח חובה ומקיף או חובה וצד ג', לציין במקום המתאים שיש לכם רכב יד שניה שהוא רכב שני במשפחה, ולגלות הצעות ביטוח רכב זולות ואיכותיות.  
  3. אם יש לכם רכב יד שניה חדש יחסית - במקרה שרכשתם רכב יד שניה מפס ייצור של עד 5 שנים אחורה, שמור במצב טוב עם קילומטראז' נמוך יחסית (30-40 אלף ק''מ פחות או יותר), מצויד בפיצ'רים מתקדמים כמו מצלמת רוורס, אימובילייזר או בקרת יציבות, כדאי לבטח אותו בביטוח מקיף כדי לשמור עליו היטב.

2 דקות וסיימתם להשוות

רכב יד שניה כאמור מספק מגוון יתרונות לבעליו אך בדומה לרכב חדש מאולם התצוגה, הוא יכול להשפיע על מחירי ביטוח הרכב שלכם. בין אם קניתם לכם פיג'ו 3008 מודל 2019, פורד מוסטנג מודל 2015 או סובארו B4 מודל 2010, כאן תמצאו את הביטוח המתאים והמשתלם ביותר.  ב-2 דקות בלבד תעברו בין 11 חברות ביטוח (מתוך 4) בישראל בעת ובעונה אחת. ביניהן הפניקס, מגדל, הראל. תעיינו בפוליסות שמנוסחות באופן פשוט וברור ותבצעו סלקציה על בסיס חברות ביטוח רצויות, השתתפות עצמית (תבחרו את הטווח שלכם או פשוט תקליקו על ''השתתפות עצמית נמוכה'' ותראו מה יוצא), וכמובן פרמטרים כמו רכב שני במשפחה או קילומטראז' שנתי נמוך שבכוחם להעניק הנחה. משווים בין הפוליסות שהכי משכו לכם את העין ומתוכם בוחרים את האחת שתספק את מעטפת ההגנה הנחוצה לנהגים כמוכם, עם רכב יד שניה.  נוהגים במשפחתית יד שניה ומחפשים פוליסה מתאימה? עורכים השוואת ביטוח רכב קטנה ומוצאים הצעת ביטוח משתלמת במהרה!