ביטוח ביטול טיסה - כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאולכל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול

דחיות וביטולים הם חלק בלתי נפרד מהחיים, הם עלולים לקרות ממש בשבריר שניה. בלב כבד נאלצים לא פעם לבטל מסיבות, טיולים, הופעות ועוד ואירועים שמצפים להם בכיליון עיניים זמן רב. אז אתם בטח יכולים לתאר לעצמכם את מפח הנפש שיכול להיווצר כתוצאה מביטול טיסה לחו''ל. חודשים רבים של השקעה שפשוט יורדים לטמיון. החיים מלאים בבלת''מים. אין לדעת מה יקרה מחר, עוד יומיים, עוד חמש דקות מעכשיו. לכן כשאתם מתכננים טיסה לחו''ל, חשוב לכלול בפוליסה שלכם גם כיסוי ביטול טיסה. מהו ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה וכיצד הוא יכול לעזור לכם לחסוך בעלויות הטיסה? בסטי מסבירים הכל במדריך הבא.

4 סיבות אפשריות לביטול טיסה

אז הזמנתם טיסה ליעד חלומי חצי שנה מראש. התחלתם לספור את הימים, להתארגן על ציוד מתאים, להתחיל לתכנן מסלול טיול וההתרגשות הייתה בשיאה. ואז ביום בהיר אחד, מגיע תרחיש מסוים שפשוט מאלץ אתכם לבטל את הטיסה. יש לא מעט סיבות שבגללן מבטלים טיסה. אספנו עבורכם את ארבעת הנפוצות ביותר:
  1. אירוע רפואי שלכם או אחד הקרובים אליכם - חולי פתאומי שתופס אתכם ימים או שעות ספורות לפני הטיסה, אשפוז של ידיד או קרוב משפחה שמאלץ אתכם להישאר בארץ ולתת יד, מחלה כרונית ש-''תוקפת'' בעוצמה ומצבים רפואיים נוספים, יכולים להוביל לא פעם לביטול הטיסה שלכם לחו''ל.
  2. נסיבות מזג האוויר - מזג האוויר הוא הסיבה העיקרית לביטולי טיסות. סופה מטלטלת היא מצב מסוכן לתעופה, ולכן מטוסים נאלצים לנחות במקרה של מזג אוויר סוער. סופות שלגים, הוריקנים, רוחות חזקות וטמפרטורות גבוהות מדי יכולים גם הם לגרום לביטולים. חברות התעופה מעדיפות לבטל טיסות מראש כדי למנוע מצב שבו ייגרם נזק למטוסים ולנוסעים.
  3. תקלות במטוסים - מטוסים הם מכונות מורכבות שצריכות להיות במצב תקין כדי להמריא. תקלות במטוס, כגון דליפות הידראוליות, מנועים פגומים או דלתות שלא נסגרות כראוי, יכולות להיות מסוכנות לנוסעים. לכן, כל תקלה מחייבת תיקון לפני ההמראה. במצב אידיאלי, התיקון יהיה מהיר, אך לעיתים התקלה מובילה לביטול הטיסה.
  4. סיבות ביטחוניות - ביטחון הנוסעים הוא בראש סדר העדיפויות של חברות התעופה. חברות תעופה מבטלות טיסות במקרה של חשש לביטחון, כגון התראה על פצצה בשדה התעופה. חברות התעופה לא לוקחות סיכונים בכל הקשור לביטחון, ולכן יעדיפו לקרקע את המטוס אם יש חשש ממשי לביטחון הנוסעים.

מהו כיסוי ביטול טיסה ואיך הוא עוזר לכם?

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, הוא אחד הכיסויים שניתן להוסיף לביטוח נסיעות לחו''ל הבסיסי. הוא מכסה עבורכם את עלויות החופשה במקרה של ביטול בלתי צפוי:
  • כרטיס הטיסה
  • דמי הביטול של חברת התעופ
  • הוצאות נוספות שנגרמו כתוצאה מהביטול, כגון דמי לינה וארוחות.
ביטוח ביטול טיסה הוא אלמנט קריטי עבור כל טיסה מתוכננת: טיסת עסקים, חופשה ארוכה וכן הלאה. הביטוח יכול לספק שקט נפשי ולדאוג שתקבלו פיצוי כספי במקרה ונבצר מכם לעלות לטיסה כמתוכנן. חוק הגנת הצרכן ביטול טיסה, קובע כי נוסע רשאי לבטל את טיסתו ללא תשלום דמי ביטול, אם הוא עושה זאת תוך 14 ימי עסקים מיום ההזמנה, ויותר מ-7 ימי עסקים לפני מועד הטיסה.

3 טיפים לחיסכון בעת ביטול טיסה

לבדוק את מדיניות חברת התעופה - לכל חברת תעופה מדיניות משלה בכל הנושא של ביטולים והחזרים. יש חברות תעופה שיספקו לכם החזר מלא על ביטול טיסה בעוד שאחרות מספקות ביטול חלקי. קראו היטב את תנאי הביטול של חברת התעופה שעמדתם לטוס איתה, כך תדעו היטב מה הפיצוי שמגיע לכם בעקבות הביטול. לבטל את הטיסה כמה שיותר מוקדם - גיליתם על אירוע או מקרה שמעמיד את הטיסה שלכם בסימן שאלה גדול? אל תבזבזו זמן, בטלו אותה באותו רגע ואל תחכו לדקה ה-90. ככל שמבטלים את הטיסה כמה שיותר מראש, כך עולה הסיכוי לקבלת פיצוי גבוה יותר. הכינו תוכנית ב' - זה שהטיסה שלכם בוטלה לא אומר שהכיף נגמר. דאגו שתהיה לכם אלטרנטיבה לחופשה או טיול. כזו שיכלול אטרקציות באותו אופי או סגנון דומה למה שתכננתם בטיסה שלכם, כדי להבטיח שתמשיכו לצבור חוויות עם היקרים לכם.

ביטוח נסיעות לחו''ל עם כל הכיסויים הנחוצים - בקליק

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה הוא כיסוי שמגבה אתכם כשטיסה לחו''ל מתבטלת, עוזר לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם על הוצאות כרטיסי הטיסה, המלון ושירותים נוספים שהיו צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהחוויה שלכם. גם אם אתם בטוחים במאת האחוזים שהטיסה שלכם יוצאת לפועל, לא מוותרים על הכיסוי, כי החיים מלאים בהפתעות. אתר בסטי מציע פלטפורמה ידידותית ויעילה למציאת הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל בהתאמה אישית, במחירים נוחים. הזינו את פרטי הטיסה שלכם - היעד, משך השהות, הרכב המשתתפים. תקיפו את רוב שוק הביטוח בקליק מהיר, תסננו את הצעות הביטוח באתר על פי כיסויים נבחרים (ביטול טיסה, מחשב נייד, ספורט אתגרי ועוד). באופן הזה, תדאגו להתאים את הפוליסה לצרכי הטיסה המדויקים שלכם (חופשה, פגישת עסקים, הטיול הגדול וכן הלאה). תוך 2 דקות או פחות משווים בין הצעות מתאימות ומוצאים את הצעת הביטוח שתבטיח לכם שקט נפשי מעבר לים, או תגבה אתכם כראוי במקרה של ביטול התוכניות. מתכננים טיסה בעתיד הקרוב? מהרו לעמוד ביטוח נסיעות לחו''ל ותוך דקות בודדות תמצאו אינספור פוליסות מצוינות!